Ian Somerhalder, amerikai színész. Karrierjét modellként kezdte, majd 1999-ben megkapta első szerepét. Ő alakította Boone karakterét a Lost sorozatban, 2009-től 2017-ig pedig a The Vampire Diaries-ben Damon Salvatore-t formálta meg. Egyértelműen ez az a karakter, ami a világsikert hozta meg számára.
KEZDETEKIan Joseph Somerhalder 1978. December 8-án látta meg a napvilágot, Covingtonban, Louisiana államban. Szülei, Edna és Robert Somerhalder. Apja építési vállalkozó volt. Van egy bátyja, Bob, aki profi biciklis, illetve egy huga, aki újságíró. Apai ágról, francia és angol, míg anyai ágról ír felmenõkkel rendelkezik. 13 éves volt, amikor szülei elváltak. Édesanyjával maradt, aki nagyon egészségesen nevelte. Gyermekkorában sokat úszott, horgászott és csónakázott. Katolikus iskolában tanult. Játszott az iskolai dráma csoportban.
MODELLKEDÉS
10 éves volt, amikor édesanyja úgy gondolta, hogy fiát a modelkedés felé tereli. Azonnal alá is írt egy 3 éves szerzõdést a Ford Modelügynökséggel New Yorkban. A modellkedés bejött Iannek. Több helyen keresték az arcát. Dolgozott NYC-ben, Párizsban, Milánban és Londonban is. Olyan cégek arca lehetett, mint a Calvin Klein, American Eagle Outfitters, Dolce & Gabbana, Gucci, Versace vagy a Guess?. Az utóbbinak két éven át volt a reklámarca. Több ügynökséggel leszerzõdött, köztük a DNA Model Managementel és az ausztrál Priscilla's Model Managementel is.
SZÍNÉSZET
A színészet ízébe 1998-ban kóstolt bele. A Celebrity filmben kis szerepet kapott, és a jelenetét ki is vágták. Több kissebb filmszerep követte egymást, majd az elsõ igazi nagy szerepet a The Rules Of Attraction / A Vonzás szabályai címû filmben kapta meg. Sok népszerû televíziós sorozatban vendégszerepelt. Játszott a Smallville, a CSI: Miami, a CSI és a Young Americans sorozatban
2004-ben kapta meg a sztárok közé a belépőt, amikor beválasztották a Lost / Eltűntek főszereplõi közé. Õ alakította Boone Carlyle karakterét. A karaktere az elsõ évadban ugyan meghal, de Ian több alkalommal visszatér - emlékezések alkalmával. 2006-ban kapta meg a Pulse / Mezsgye címhorror remake fõszerepét, amiben Kristen Bell és Christina Millian voltak a partnerei. 2009-ben megkapta a The Tournament / A Bérgyilkosok Viadala címû filmben Miles Slade szerepét. 2009 Októberében írta alá a szerzõdést a Cradlewood címû filmre. A televíziós munkát sem hanyagolta, hiszen a 2009-es évben indult, The Vampire Diaries sorozatban fõszerepet játszik, Paul Wesley és Nina Dobrev oldalán. Damon Salvatore szerepe hatalmas népszerűséget hozott neki a világ minden táján. 2017-ig, a sorozat utolsó részéig alakította a karaktert.
2010-ben jelent meg a How To Make Love to a Woman című filmje. A 2014-es The Anomaly című sci-fiben Alexis Knapp a partnere volt. Ugyanebben az évben alakította még Az anomália című filmben Harkin Langham karakterét. Illetve a Nature Is Speaking minisorozatban is hallatja a hangját, mint aCora Reef 2016-ban egy hasonló minisorozat egyik részében szerepelt, egy különleges, 360 fokos szögben nézhető technikával rendelkező videóban, a Swimming With Wild Dolphins videóban szerepelt. Eközben egyébként saját sorozattal is jelentkezett a Years of Living Dangerously című dokumentum szériával, amiben felesége Nikki Reed is szerepelt.
2018. májusában kezdődik el a V-Wars című minisorozatának a forgatása, ahol Dr. Luther Swann orvost fogja alakítani, aki a vírussal terjedő vámpír-kor ellenszerét keresi. A sorozatban nem csak főszereplőként, hanem rendezőként is dolgozik. Az imdb szerint elő van még jegyezve neki a Time Framed című film, aminek megjelenési dátuma még nem ismert.
DÍJAK / JELÖLÉSEK
Számos Teen Choice Awards és People Choice Awards díjjal büszkélkedhet, a legtöbbet Damon és Elena megformálásáért kapták, NIna Dobrevvel. 2011-től szinte minden évben hazavihetett egy TCA díjat Ian, 2014-ben és 2015-ben pedig a legjobb párosnak választották őket a People's Choice Awardson.
2016-ban és 2017-ben is jelölték a People Choice Awardon a legjobb színésznek járó díjra, de ezt végül nem ő kapta meg.
MAGÁNÉLET
Ian-t a The Rules of Attraction címû film után a közvélemény "melegnek" hitte. Ezek után döntött úgy, hogy soha többet nem alakít homoszexuális figurát egy filmben sem. Ian több színésznõvel kikezdett már. 2002-ben Kate Bosworth-al járt, majd 2003-ban Nicky Hiltonnal is eltöltöttek egy pár hetet. Maggie Grace-el, a Lost forgatásán ismerkedett meg 2005-ben, majd 2007-ben szakítottak. 2008-tól Megan Auldal járt. 2009-ben volt egy rövid kapcsolata Ashley Greene színésznővel is. A hírek szerint a The Vampire Diaries forgatásán közelebbi kapcsolatba került Nina Dobrev színésznővel, de ezt sokáig nem erősítették meg. Végül 2011-ben vállalták fel nyíltan a kapcsolatukat, majd 2013-ban szakíttottak, állítólag azért mert Ian már szeretné igába hajtani a fejét, de a lány erre még csak nem is gondolt.
2014 hatalmas fordulópont volt az életében, ugyanis ez év nyarán találkozott Nikki Reed-del, akivel egyébként már több év óta jó barátok voltak. A barátságuk viszont hamarosan szerelemmé változott át. 2015 januárjában már felröppentek az eljegyzésről szoló hírek, majd 2015. április 26-án össze is ázasodtak egy titkos esküvőn, ahol a vendégek azt hitték, hogy egy házavató partyra hivatalosak. 2017. május 4-én tudatták a világgal, hogy szülői örömök elé néznek. 2017. július 25-én született meg kislányuk, aki a különleges, Bodhi Soleil Reed Somerhalder nevet kapta.