TAKE ME HOME (2012-2013)
Az angol-ír banda ez évben sem pihent: májusban a megszokott lemezkiadóik által ismét elkezdték a munkálataikat a tavalyihoz hasonló helyszíneken: a stáb Londonban, Los Angelesben és Svédországban(Stochkholmban) kezdte meg a forgatásokat. A dalszövegírók is hűek maradtak a One Directionhöz: Tom Fletcher és Ed Sheeran is szorgosan írtak a fiúknak dalokat. A banda hatalmas sikerei miatt további írók is jelentkeztek a munkálatokra: Carl Falk, Rami Yacoub, Savan Kotecha és Jake Gosling is közreműködött a szövegekben. Sőt, maguk a bandatagok sem voltak restek: a Last first Kiss és a Back for You az ő nevükhöz is köthető.
2012 szeptember 28-án, a vártnál korábban került fel a világhálóra Live While We're Young című klipjük. A kisfilm egy táborban játszódik, vidám hangulatú és felidézi a nyár könnyedségét és gondtalanságát. Azonban a The Clash nevű banda rajongói minden bizonnyal hamar felkapták a fejüket a dal hallatán: a Live While We're Young kezdődallama meglehetősen hasonlít a The Clash egykori számához, a Should I Stay or Should I Go feledhetetlen dallamához. A brit bandát plágium gyanújával vádolták, de az ügy nem jutott el a bíróságig, mert a szerzeményekben egyéb hasonlóság nem volt.
Egészen hamar, még a 2012-es év november 9-én máris napvilágot látott a One Direction második albuma, a Take Me Home. A fedőnevet ismét megmagyarázták a tagok: többször nyilatkoztak már honvágyukkal kapcsolaban, hogy hiányzik nekik otthonuk, Anglia. Így jött a 'Vigyél haza' elnevezés. A korong talán még előbbi albumuknál is nagyobb népszerűségnek örvendhetett, nagyon sok országban ismét megkapta a platina minősítést. Az album kapcsán, hogy rajongóiknak kedveskedjenek, a tagok beszerveztek egy nyereményjátékot, amiben kis hazánk is érintett volt. Mindössze a Take Me Home-ot kellett megvásárolnunk, az interneten a kapott kóddal regisztrálni és máris sorsolásba kerülhettünk. A díj nem más volt, mint 2 arany Ticket-jegy: személyes találkozási lehetőség a fiúkkal az Egyesült Államokban.
2012. november 11-én, tehát nem sokkal a második album kiadása után máris napvilágot látott egy újabb klipjük, az Ed Sheeran által megírt Little Things (A producer pedig Jake Gosling volt). A videó a srácok egy teljesen új oldalára világít rá a szórakozás mellett. Ez a legelső fekete-fehér klipjük, ami igencsak letisztult hatásúra sikeredett. A szám egyébként még a kritikusabbakból is előcsalt néhány kisebb dicséretet a bandát illetően, miszerint tudtak újat felmutatni.
Ezt követte a Kiss You, ami 2013. február 8-án került fel a banda VEVO csatornájára. Na, ez a klip aztán kapott hideget-meleget. Egyesek szerint a számmal még nem is lenne baj, de maga a kisfilm a rocklegenda, Elvis Presley híres slágerének, a Jailhouse Rock-nak a kigyúnyolása és lebutítása. Mitagadás, a klip talán túlzottan bohókásra sikeredett, a fiúk ál-háttér előtt énekelgettek és különféle maskarákba öltöztek be, ami még csak a dalszöveghez sem passzolt igazán.
Az elkövetkezendő turnéjuk helyszíneit már jóval a koncertsorozat előtt elkezdték tervezgetni. Végül 2013 februárjában a One Direction-tagok felkerekedtek és kezdetét vette immár második hivatalos turnéjuk, a Take Me Home turné. A turné keretein belül a One Direction 55 országot érintett Európában, ezen kívül pedig meglátogatták még Kanadát, az Egyesült Államokat, Mexikót, Óceániát, Japánt és Új-Zélandot is. Összesen 1,6 millió jegy kelt el, és minden show telt házas volt. Ez a turné 15,7 millió dolláros bevételt hozott, ami a háromszorosa volt az Up All Nightnak.
Augusztusban jelent meg az önéletrajzi turnéfilmjük, a This Is Us 3D, ami hatalmas sikert aratott a rajongóik körében, csak úgy mint az ebben az évben megjelenő parfümük az Our Moment.
A rendező, Morgan Spurlock szerint, a film olyan, mint Justin Bieber Neve Say Neverje, vagy éppen Katy Perry: Part Of Me-je. A forgatásokat 2013 januárjában kezdték meg a Take Me Home turné keretein belül, és egészen a turné végéig folytatták. A film rekordbevétellel kezdett Londonban, és több egy millió példány kelt már el belőle világszerteMIDNIGHT MEMORIES (2013-2014)
A második album, a Take Me Home sikereit követően a fiúk januárban Japánba utaztak, ahol megismerkedtek az ottani kultúrával, rajongókkal, felléptek, illetve az önéletrajzi filmjükön dolgoztak. Az országban továbbá felvettek pár jelenetet a jótékonysági célból készülő One Way Or Another című dal feldolgozásához készülő videóhoz.
A This Is Us betétdala a Best Song Ever lett, ami egyben felvezető szám lett a banda harmadik nagylemezéhez, a Midnight Memorieshoz. A felvét 2013. július 22-én debütált, a hozzá készült videoklip pedig megtörte a VEVO 24 órás rekordját több, mint 20,1 milliós megtekintéssel - letaszítva ezzel Miley Cyrust a csúcsról.
November 23-án, a Midnight Memories promócióján belül, 1D napot tartottak, ahol a rajongók 7,5 órán keresztül kisérhették figyelemmel a bandát. A Midnight Memories 2013. november 35-én jelent meg, amivel rockosabb, kicsit pimaszabb hangzást vettek fel. Louis az összes dal megírásában részt vett, így feltüntették, mint társszerző.
Ezt az érát olyan ikonikus One Direction slágerek ölelték fel, mint a Story of My Life és a You & I.
A Where We Are turné keretein belül megvolt az első stadium fellépésük is, hiszen több helyszínen több száz ezer ember előtt volt lehetőségük fellépni. A turné 2014. április 25-én vette kezdetét, az előzenekaruk pedig a 5 Seconds of Summer volt.
Itt botrányba keveredett Louis és Zayn, hiszen kiszivárgott egy felvétel, amin éppen füves cigit szívnak az egyik helyszínre érkezve. A banda ezt később elpoénkodta, hivatalos komment azonban nem érkezett az álláspontjukról, de köztudott, hogy a két említett tag nem veti meg a marihuánát.