Lili Reinhart amerikai színésznő, táncos. 10 éves kora óta szerepel kisebb-nagyobb darabokban, de első igazi filmes szerepét 2011-ben kapta a Law & Order: Special Victims Unit / Különleges ügyosztály című sorozatban. Ezután olyan filmekben kapott szerepet mint a Lilith, The Kings of Summer, Forever's End, Miss Stevens. 2016-ban megkapta a The CW új sorozatában a Riverdale-ben Betty Cooper szerepét. A sorozat jelenleg is nagy sikerrel fut.
KORAI ÉVEK, TANULMÁNYOK:
Lili Pauline Reinhart 1996. szeptember 13-án született az Ohio állami Clevelandben az Amerikai Egyesült Államokban. Gyermekkora óta vonzotta a színpad. 10 éves kora óta táncol és felépett kisebb-nagyobb darabokban a helyi színházakban. 11 éves korában szerződtette az első ügynökség a tehetséges lányt. Ohio-ból egyenesen New Yorkba költöztek a családjával, hogy a lány álmainak élhessen. Egy hónap alatt számtalan castingon volt túl, de édesanyja rátalált egy online casting website-ra, melynek köszönhetően Lili rátalált 2011-ben az első New York-i ügynökére Dara Gordonra. Dara révén leszerződött az ICM (International Creative Management) ügynökséggel.
SZÍNÉSZI PÁLYAFUTÁSA
ELSŐ SZÁRNYPRÓBÁLGATÁSOK:
Első igazi filmes szerepét 2011-ben kapta a Law & Order: Special Victims Unit / Különleges ügyosztály című sorozatban. Ezután főszerepet kapott a Lilith című horrorfilmben. 2012-ben a Not Waving But Drowning című filmben játszotta Amy szerepét. 2013-ban olyan filmekben szerepelt mint a The Kings of Summer / A nyár királyai, ahol Vicki-t alakított Moses Arias mellett. Majd kisebb szerepet kapott a Gibsonburg és a Forever's End című alacsony költségvetésű filmekben.
A NAGY ÁTTÖRÉS:
Az áttörést a 2014-es Surviving Jack / Túlélni Jacket című sorozat hozott, melyben 6 részen keresztül játszotta Heather szerepét. 2016-ban a Miss Stevens című filmben kapott egy főszerepet Lily Rabe, és Timothée Chalamet mellett, majd a The Good Neighbor filmben tűnik fel James Caan és Logan Miller mellett.
JELENLEGI SZEREPEK, RIVERDALE SOROZAT:
2016-ban megkapta a The CW új sorozatában a Riverdale-ben Elizabeth "Betty" Cooper szerepét, mely meghozta számára az ismertséget. A sorozat olyan sikeresnek bizonyult, hogy 2018 őszén már a harmadik évadot tűzi műsorára a csatorna. 2018-ban a Galveston című akciófilmben alakította Tiffany-t. 2018-ban a Dermalogica bőrápolási cég Clear Start termékének reklámarca és a cég nagykövete lett. 2019-ben a Hustlers című filmben láthatjuk olyan sztárok mellett, mint Jennifer Lopez, Julia Stiles és Constance Wu.
MAGÁNÉLETE:
Előző párkapcsolatairól nem sokat tudunk. 2016-ban a Riverdale forgatásán izzott a levegő Cole Sprouse-sal közöttük. A sorozatban az írók összehozták karaktereiket, ezért sok rajongó a való életben is egy párként akarta látni őket. Ezért sokáig csak sejteni lehetett, hogy együtt vannak, de biztosat senki nem tudott. 2018-ban viszont megtört a jég, a MET Gálára már kéz a kézben érkeztek, ezzel nyíltan felvállalva kapcsolatukat a nagyvilág előtt.
DÍJAK:
- 2017 Teen Choice Awards - Choice Breakout TV Star - Riverdale
- 2017 Teen Choice Awards - Choice TV Ship (with Cole Sprouse) - Riverdale
- 2018 Teen Choice Awards - Choice Drama TV Actress - Riverdale
- 2018 Teen Choice Awards - Choice TV Ship (with Cole Sprouse) - Riverdale
- 2018 Teen Choice Awards - Choice Liplock (with Cole Sprouse) - Riverdale