Jen Ledger angol dobos és énekesnő. A Skillet nevű keresztény rock/hard rock banda dobosa 2008 óta. Különlegesség, hogy a zenekarban nemcsak mint dobos, hanem mint háttér-vokálos és dalszövegíró is közreműködik.
Jennifer Carole Ledger 1989. december 8.-án látta meg a napvilágot az angliai Coventry városában. Van 3 testvére, 2 bátyja Martin és David, valamint egy nővére Marie. A dobolással már gyermekkorában el kezdett foglalkozni, ám egy ideig csak hobbi szinten űzte. Martin (bátyja) bíztatására kezdett el komolyabban foglalkozni vele. Egy 2006-ban megrendezett versenyen bekerült a döntőbe, a legjobb 12-be ahol ő volt az egyedüli lány. Iskolás éveiben részt vett egy dobolási rekordkísérletben, ahol több diákkal együtt 50 óra és 15 percen keresztül, megállás nélkül doboltak. A hit és a zene szeretete okán, 13 évesen belépett a helyi keresztény zenekarba. Három évvel később az USA-ba utazott, hogy ott folytassa tanulmányait.
Skillet (2008 - napjainkig)
Csupán 18 éves volt, amikor belépett a keresztény rockot játszó Skillet zenekarba, ahol Lori Peterst váltotta. Egy nagyon jó barátnőjén, Rosalien (aki Korey testvére) keresztül került be a csapatba. Amikor a lány elmesélte Jennek, hogy nővére érdeklődik utána, először nemet mondott. Úgy érezte, nem ez az ő útja. A későbbiekben viszont meggondolta magát, így vált az együttes dobosává, háttér-vokálosává és egyik ügyeletes dalszövegírójává. Csatlakozásának ideje a "Comatose Tour"-ra esett, így egyből bizonyíthatta tehetségét a rajongók előtt. A zenekar nem csak a dobok megbolondítását várta az akkor még 20. életévét sem betöltő zenésztől, hanem egy különleges számban, kivételes énekhangjának megcsillogtatását is.
2008-ban kiadták a "Cometos Comes Alive DVD"-t, így aki még addig nem láthatta hogyan teljesít Jen a zenekarban, ezen felvétel által megnézhette. Miután lezárult a Comatose-korszak és beköszöntött az új év megjelent legújabb albumuk, 2009. augusztus 25-én, az "Awake". A kislemezekben, amik így az album legsikeresebb számaivá váltak Jen valamennyiben nem csak, mint dobos, hanem mint énekes is közreműködött.
Az album megjelenése után, természetesen Jen turnéra indult a Skillettel, először az "Awake Tonight Tour"-on, később pedig az "Awake Alive Tour"-ral folytatták. Ezután a "Monsters of Annihilation Tour"-on turnéztak a Papa Roach-al és a My Darkest Days-el. 2011 januárjában csatlakoztak a Stone Sour-hoz és a Theory of a Deadman-hez, az "Avalanche Tour"-on. Miután Jen bejárta az államokat és Európát, valamint még Ausztráliát is a zenekarral, 2012 elején megkezdték a "Winter Jam Tour"-t, amivel koncerteztek az Amerikai Egyesült Allamok közép- és keleti vidékein. 2013 júniusában a csapat megjelentette legújabb nagylemezét "Rise" címmel. A korábbi koronghoz képest, Jent itt már sokkal több dalban hallhattuk énekelni. (Rise, Not Gonna Die, Salvation, Fire And Fury, Everything Goes Black és a What I Believe.) 2013-ban a Nickelback előzenekaraként Magyarországra érkeztek, 2014-ben pedig a VOLT fesztiválon láthattuk őket hazánkban. A 2014-es Dove Awards-on a "Not Gonna Die" című számuk elnyerte az év rock dala díját. Legújabb albumuk az Unleashed 2016. augusztus 5.-én jelent meg. 2018-ban elkészült első szólóalbuma mely a Ledger nevet kapta.
Érdekességek
- hívő keresztény
- imádja a sportot, ezenbelül a futballt és a teniszt
- szereti az édességeket
- kedvenc Disney-karaktere, Mulan