Blake Lively amerikai színésznő. Első filmszerepe a Négyen egy gatyában című filmben volt, de a közönség a Gossip Girl című sorozat Serena van der Woodseneként ismerte meg. 2011-ben ő alakította a Zöld Lámpás akcióban Carol Ferrist, a főszereplő szerelmét. Főszerepben láthattuk az Adaline varázslatos élete és A zátony című filmekben.
ÉLETRAJZ
Blake Christina Lively 1987. augusztus 25-én született a kaliforniai Tarzanában. Szülei Ernie és Elaine Lively. Apukája színész, anyukája ügynök, de korábban modell volt. Van egy testvére, Eric és három féltestvére Lori, Robyn és Jason. Mindegyikük színész. Gyerekkorában a szüleivel járt színjátszókörökbe, mert nem akarták babysitterre hagyni. 5 évesen majdnem megkapta a Mrs.Doubtfire című film egyik szerepét. 1998-ban debütált az édesapja rendezésében készült Sandmen című filmben, de nem keltette fel a film az érdeklődését a színészet iránt. Nem álmodozott fényes karrierről, mint testvérei, nem szerette volna folytatni ezt a pályát.
Sokkal inkább koncentrált a tanulásra. A Burbank Gimnáziumba járt, ahol nemzetközileg elismert kórista lett, emellett osztálytitkár és pomponlány is volt. 2003-ben testvére, Eric elvitte Blake-et egy kéthónapos európai utazásra, hátha ezzel kicsit a helyes útra tudja terelni, majd nem sokkal később az ügynökéhez is elvitte. Az ügynök pedig egy meghallgatási ajánlattal kereste a lányt, ez A négyen egy gatyában meghallgatása volt. Állítása szerint egyszerűen besétált a meghallgatásra, odaadott egy fotót magáról, majd bevallotta, hogy ő még soha sem dolgozott filmben. Csodák csodájára másnap felhívták, hogy övé a szerep. Édesapja a filmbéli apja szerepét kapta. Mivel még gimnazista volt, a forgatás idejére magántanuló lett, de amint befejezték a filmet, Blake visszament a gimibe. Legnagyobb meglepetésére a barátai elfordultak tőle, minden megváltozott. Lively ezt nagyon fájlalta, később pedig, a Gossip Girl forgatásán sokszor jól jött ez az élmény - pontosan át tudta érezni, mit érez karaktere, Serena.
Blake nagy álma volt a Stanford Egyetemre járni, de 2005-ben a karrierje érdekében halasztásra kényszerült. 2006-ban szerepet kapott a Felvéve vígjátékban, ahol Monica szerepét játszotta el, egy egyetemista lányt, aki fényképészetet tanul. Szintén ebben az évben bemutatásra került még a Simon mondja horror is. Itt egy aprócska szerepet kapott csak a film végén. A produkció érdekessége, hogy ebben is feltűnik édesapja, Ernie. 2007-ben az Elvis és Annabelle című alkotásban az egyik címszereplőt, Annabelle-t testesítette meg. Annabelle egy fiatal szépségkirálynő, aki táplálkozási zavarokkal küzd. A szerep kedvéért jó pár kilótól meg kellett szabadulnia, hogy hiteles legyen az alakítása. Elmondása szerint ez elég nehéz volt számára, hiszen nagyon szeret enni.
2007-ben nagy fordulóponthoz érkezett a karrierjében, ugyanis megkapta a The CW Gossip Girl című sorozatában Serena van der Woodsen karakterét. A széria a botrányos manhattani elit életét mutatja be. Az Upper East Side lakóinak egy perc nyugta sincs, hiszen állandóan a középpontban vannak, Gossip Girl minden mozdulatukat figyeli. Nem kivétel ez alól Serena sem, hiszen az ő botrányairól is mindenki mindig tud mindent. A sorozat hatalmas sikert aratott és Blake ezáltal egycsapásra ismertté vált. A készítők 5 év után jelentették be, hogy egy rövidített évaddal, a 6. szezonnal lezárul a történet, a rajongók legnagyobb bánatára. Lively nagyon hálás, hiszen "mindent ettől a sorozattól kapott", de már várja a Gossip Girl utáni időszakot és az új feladatokat.