Ik kijk mijn vader aan. 'Vertel' zei ik terwijl ik Adam aan zen ma gaf. 'je bent al oud genoeg en ik vind dat het tijd word dat je gaat trouwen' zei hij. Ik weet dat het een grap is en begon te lachen. 'is een goeie' zei ik en stond op. 'bentie ik maak geen grap' zei hij zacht.
Ik draai me meteen om. 'wat!?" schreeuwde ik. Ik zag dat me moeder tranen in haar ogen kreeg en weg liep. 'je bent al 18' zei hij en nam een slok van zen ne3na Thee.
Ik zag dat het muisstil werd. 'nee' zei ik. 'wat nee" vroeg hij, "nee ik ga niet trouwen nee mijn antwoord is nee en mijn antwoord blijft nee" zei ik.
Weetje ik ben niet makkelijk. Ik win altijd. Verliezen is geen mogelijkheid. "je kan geen nee zeggen want je verloofde zit hier al klaar om je hand te vragen" zei hij. Ik keek rond. "zeg tegen die zwerver dat hij een zwerverin moet zoeken maar wollah me ik ga trouwen op deze leeftijd'zei ik.
Mijn vader zuchten. 'Je gaat Trouwen en daar mee uit' zei hij. 'Nee' zei ik en liep snel naar boven. Ik pakte een koffer en deed daar mijn kleren aan. 'WAAR GA JIJ HEEN JE BLIJFT HIER IN DIT HUIS' schreeuwde mijn vader. Hij duwde me op Het bed en pakte me telefoon en koffer en deed de deur op slot.
Beneden hoorde ik wat gepraat en na een tijd was het muisstil.
2 uur later:
Ik verveel me dus pak ik een bal en begin keihard tegen de muur de trappen. Inshallah word die buurman boos en komt hij aanbellen. Opeens hoor ik de bel. Ik begin nog harder te trappen dan normaal. "JE HEBT DRIE SEC. OM TE STOPPEN WOLLAH IK GA JE VAN vOETBAL Zetten" schreeuwde mijn vader. 'doe dan tenminste de deur open ik wil gewoon niet trouwen" zei ik zielig.
Ik hoorde hem diep zuchten. Hij deed de deur open hij had tranen in zen ogen. "papa?" vroeg ik zacht. "Ik wil dat je gelukkig leeft ik wil dat als is weg ben van deze dunya dat ik zonder zorgen weg kan dat ik weet dat je in goede handen bent" zei hij terwijl hij over mijn haar gaat.
Ik begrijp hem niet. "hoe bedoel je" vroeg ik. "ik heb kanker' zei hij zacht. Nu stort mijn wereld totaal in. "Baba aub zeg dat je een grapje maakt" hij schudden zijn hooft. Ik spring in zen armen en begin te snikken. "ik doe het voor jou papa" zei ik huilend.
------------------------
Ik kijk bedenkelijk naar mijn kast. Beneden is mijn verloofde over een maandje mijn man. Ik haat mijn leven maar ik doe het voor papa. Inshallah geneest hij. Ik wil hem niet teleurstellen. Ik zoek. TFOE alleen trainingspakken.
Mijn moeder zit zeker te hopen dat ik geen trainingspak aan doe. Ik zucht en pak een ROZE nike tech. Het moet maar ik trek het aan en doe mijn haar in paar vlechtjes.
Ik loop rustig de trap af. Als ik in de woonkamer kom. Zie ik mijn vader en mijn oom met zijn kinderen. Huh?? Mijn moeder zei dat ze er al waren. "ik zei toch geen trainingspak" zei mijn moeder boos. "dit is geen trainingspak het is een soort van trainingspak" zei ik.
Ze zuchten en ging naast de vrouw van mijn oom zitten. Ik snap even niks dus ging ik naar de keuken waar ik issi (ismael) zag eten van de koekjes. "e mama zei dat ze er al waren' fluister ik in zen oor. 'ja ze zijn er' zei hij.
Dus ik word uitgehuwlijkt aan een neef maar welke. Souhail is al getrouwd. Adil is 16 jaar. Dan is het MOHSIN. Hij is kapot knap. maar ik hou niet van hem. 'hallo aarde aan Sarah" ik kwam uit mijn trans. Hij keek me bezorgd aan. 'als je niet wilt trouwen hoeft het niet' fluisterde hij. Ik krijg tranen in me ogen. Hij nam me in zen armen. 'niet huilen ik wil die sarah zien die nee in je gezicht kan zeggen die koppige meisje en alle dingen gaan hoe zij het wilt. Je wint je moet winnen" zei hij.
Ik moet zachtjes snikken. "SARAH KOM' hoor ik me vader. Ik was snel mijn gezicht en loop samen met issi naar binnen. Ik ga naast issi zitten. 'sarah ga naast je man zitten' zei mijn oom. Ik keek hem aan. 'fhel ik weet wie het is' zei ik.
Hij gunde me een vieze blik. Het werd best stil. 'nou' verbrak ik de stilte. Ik weet dat het Mohsin is maar ik ga toch doen alsof. 'je man is duidelijk Mohsin denk een beetje na zeg' zegt mijn oom. Tfoe ik mag hem zo niet. Ik heb nooit van hem gehouden. Altijd is hij boos. Nooit praat hij normaal ofso.
Ik zucht en ga naast hem zitten. Het is heel ongemakkelijk als je het mij vraagt. Ik werd geappt door hajar.
Hajar: ewa stinkdier
Ik: hoi
Hajar: kan het nog droger.
Ik: ik ben echt niet in de stemming.
Hajar: waarom je bent jarig ACHTTIEN jaar girlll
Ik: ik vertel je later wel er is vandaag veel gebeurd.
Hajar: ik wil elke detail horen byeee
Ik: byee
Ik zag via weerspiegeling dat Mohsin mee las. 'zullen we beginnen' vroeg mijn oom. mijn vader knikten. 'mohsin wil je echt met mijn dochter trouwen' vroeg mijn vader. Ergens hoopte ik een nee maar hij zei 'ja' maar dan ook heel droog. 'sarah accepteer jij het' vroeg mijn oom.
Ik keek naar mijn nagels omgg. Ik wil niet. Mijn hart schreeuwt nee mijn verstand zegt stel je vader ni teleur. 'ja' zei ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel droog.
Mijn broer broertjes en zusje keken me bezorgd aan. 'dat was zo droog dat zelfs Afrika water moet doneren' kawtar.
Ze gingen fatiha doen ofso en het eten werd opgediend. Ik was hele tijd stil. 'zouden jullie alleen willen pra-' mijn oom kon zijn zin niet afmaken want ik zei meteen 'nee'.
Iets zegt me dat me vader liegt. Na afloop gingen ze naar hun huis. Ik pakte me auto sleutels (fiets sleutels). 'IK GA NAAR NOUR' schreeuwde ik door het huis. Ik reed naar het ziekenhuis. Ik liep naar binnen en ging naar de balie.
Er zat zo'n knappe jongen ongeveer 20 Marokkaans of Algerijns bruine ogen zwart haar heel gespierd damnn . Ik liep op hem af. 'hallo' zei hij vriendelijk. 'ja hallo ik wil graag weten wat mijn vader heeft' zeg ik en tik met mijn nagel op de tafel. 'hij heeft niks bijzonders alleen paar allergieën' zei hij terwijl hij op zen computer keek.
Ik knikten en liep weg. Hij is niet eens ziek hij liegt tegen mij. Waarom moet ik met Mohsin trouwen. Ik pakte me fiets. Ik ga me vader nu om antwoord vragen.........
Vergeet niet te stemmen en te reageren !!!!
JE LEEST
winnen of verliezen
RomanceWinnen of verliezen Het leven is hard. Je wint of je verliest. Je wint als je blij en gelukkig bent en je verliest als je verdrietig en ongelukkig bent. Je kan soms zo in de war zijn dat je niet weet of je nou wint of verlies Sarah is een meisje...