Ey det er Laus fødselsdag i dag. Han bliver 20 år, den gamle skid. Jeg går ud i badet og vasker min krop og mit hår. Døren til badeværelset åbner og lukker igen. "Hallo?" siger jeg. Der kommer ikke rigtig noget svar. "Ej undskyld skat, jeg kunne ikke lade vær" siger Stefan og går ud igen. Den fjollede dreng. Han kommer ind af døren. "Jeg lægger lige noget tøj til dig. Drengene er kommet over" siger han "okay tak" siger jeg og kan hører kan går igen. Når ja det skal jeg da lige fortælle. Jeg er flyttet ind hos Stefan. Jeg slukker vandet, går ud af bruseren og og tørrer mig. Jeg tager mit tøj på og føntørre mit hår. Jeg går ud i stuen, hvor drengene sidder og snakker i sofaen. "Hej" siger jeg og en flaske vand. "Hej" siger de og kommer over for at kramme mig. Jeg sætter mig over ved siden af drengene. "Lau tillykke med fødselsdagen" siger jeg og smiler til ham. "Tak" siger han og smiler tilbage. "Hvad vil du lave på dig fødselsdag?" spørg jeg og kigger på ham. Han trækker på skuldrene. "Være sammen med mine venner" siger han og kigger ned i sin telefon. "Hvad med at vi tager på Bakken" siger Pelle og lyser op som om han lige har fået verdens bedste ide. "Det vil jeg vild gerne" siger Jonas og Stefan i munden på hinanden. Jeg ryster på hovedet af dem. "Jeg er på" siger Lau. Drengene rejser sig op. "Kom Ida. Du skal også med" siger Lau. Jeg kigger overrasket på ham. "Ej tusinde tak for at jeg må være med til at fejre din fødselsdag" siger jeg på en rigtig fan girl måde. Intern joke mellem Lau og jeg. "Det var da så lidt" siger han stolt. Vi går ud i gangen og tager sko på. Det er koldt udenfor og drengene har fået mig til at tage med i en forlystelses park. Hvad tænker jeg på? Altså hvad jeg ikke ville gøre for at havde dem i mit liv! Vi sætter os ind i Jonas' bil og køre til Dyrehavsbakken. Jeg kommer til at huske tilbage til deres koncert her i september. Den var virkelig god og det var hyggeligt at snakke sammen med mine venner igen.
-
Vi kører ind på p-pladsen. Der er hvidt og det ser flot ud. Jeg skal selvfølgelig lægger et billedet op på Insta. Altså Instagram og jeg er bare en god kompi. Hvis jeg selv skal sige det.
//
I'm missing this vision so much!❄️
//
Ikke rigtig nogle kommentarer der er interessant. Jeg læser selvfølgelig, hvad folk skriver til mig. Vi betaler for turpas og går ind. Der er ikke så mange mennesker, men det er helt fint med mig. "Okay hvad vil i prøve?" spørg jeg. De kigger rundt. "Jeg synes vi skal starte med at få noget varmt at drikke" siger Pelle. Vi er ret enige med ham. Det er meget koldt om fingrene. Især for mig. Så klog som jeg jo er, så har jeg selvfølgelig valgt ikke at tage vandter på eller med. Så er mine fingre frosne? Sådan pænt fucking meget! Jeg køber en latte og det samme gør Pelle. De andre drenge køber en varm kakao. Vi går lidt rundt igen. Det er ret hyggeligt. Det er lang tid siden jeg har været sammen med drengene, hvor der ikke skulle ske en hel masse samtidig. "Drenge glæder i jer til i skal spille igen?" spørg jeg. De nikker allesammen. "Du skal med og se os spille, ik?" siger Pelle. Jeg nikker. "Ped det står ikke til diskussion. Jeg tvinger hende med" siger Stefan. De andre drenge griner. Jeg ser ikke rigtig det sjove i det, men ja jeg er også lidt outsider i vores 'flok'.
-
"Skal vi ikke tage hjem?" spørg Lau "du er fødselsdags barnet" siger Jones og vi går ud til bilen. Jeg sætter mig på bagsæddet sammen med Pelle og Stefan. Stefan har sat sig i midten. Jeg lægger mit hovedet på hans skulder. "Er du træt skat?" hvisker han til mig. Jeg nikker og lukker øjne. Jeg sover ikke.
*Lauritz' synsvinkel*
Jeg kigger i bagspejlet. Ida lægger med lukkede øjne på Stefans skulder. Hun er så sød og jeg er simpelthen så jaloux på Stefan. Jeg ville gerne være den person der faldt i søvn med hende i armene hver nat, jeg ville gerne være den hun kysser med og jeg ville gerne være den hun bor sammen med. Men det hele er Stefans. Jeg vil virkelig ikke ødelægge deres forhold, men jeg er bare virkelig meget forelsket i hende. Det bliver kun være og være for vær dag der går. Jeg bliver nødt til at finde en sød pige jeg kan lide. Stefan er min bedste ven og Ida er min bedste veninde jeg vil ikke ødelægge noget af det. Det var faktisk en af grundene til at jeg gerne ville hjem. Jeg bliver næsten træt af at se, hvor søde de er sammen.
*Idas synsvinkel*
"Skat vi er hjemme nu" siger Stefan og nusser min hånd. Okay måske faldt jeg i søvn, men til mit forsvar så er Stefan en fantastisk hovedpude. Det er ikke det eneste han er god til. Vi siger farvel til Jones og går ind i lejligheden. "Skat kan vi ikke tage nattøj på og sætte os i sofaen og se Netflix?" spørg jeg mens han låser døren op. "Jo, det lyder hyggeligt. Det vil jeg meget gerne!" siger han og så går vi ind i lejligheden. Vi tager sko og overtøj af. Vi går ind i soveværelset, tager nattøj på, taget vores dyne med ind i sofaen, sætter os ned og finder en serie på Netflix. "Skal vi ikke prøve at se den der" siger jeg og peger på den serie der hedder: 'Everything Sucks!' Jeg kigger afventende på Stefan. "Okay, men også kun fordi du spørg" siger han og giver mig et kys. Vi sætter os godt til rette og begynder serien.
-
Vi har siddet i vold lang tid og set serien. Den er faktisk god. Det skulle man ikke tro med den titel. Stefan går over i køkkenet. "Skat skal vi ikke bestille en pizza" siger han og kommer ind til mig med et pizzaprogram i den ene hånd og hans mobil i den anden. "Jo det kan vi godt" siger jeg. Han sætter sig ned og bestiller to pizzaer. Efter ikke særlig lang tid kommer pizzaerne. Vi tager dem med ind i stuen og spiser, mens vi ser videre på serien. Efter vi har spist vores pizzaer færdige bliver vi enige om at gå ind i sengen og se videre. Jeg lægger mig ind til Stefan og ender selvfølgelig med at falde i søvn.
KAMU SEDANG MEMBACA
Ham der Stefan Hjort
Fiksi PenggemarIda Dam er en helt almindelig 16-årig pige. Hun går i skole, går til fodbold og hænger ud med vennerne. En dag vil hendes bedste veninde Sofie havde hende med til Fredags rock i Tivoli. Page Four skal nemlig spille. Ida kender dem ikke men bliver al...