Nama aku Ainie.Aku merupakan pelajar tingkatan 5 Sastera di sebuah sekolah yang kalau aku sebut pon korang tak kenal.So tak payah la aku sibuk2 nak memperkenalkan sekolah itu.Biarlah rahsia bak kata Dato Siti Nurhaliza.
Baik aku ada gang tau.Termasuk dengan aku ada 6 orang semuanya.Meh aku kenalkan.Pertama Aishah,dia ni chubby sikit tapi mengalahkan langsuir kalau gelak siap bertepuk tampar lagi ila dah gelak tak ingat dunia.Kedua,Ain.Haa ni memang pelik.Dia ni unik sikit.Dia merupakan pengawas perpustakaan sekolah,kenapa nak jadi pengawas?Well dia cakap rumah dia air kuning,so untuk mengelakkan baju sekolah kotor,dia decide la nak apply position tu.Ending up dia dapat postion tu tapi i swore to you guys,tak penah lagi aku nampak dia pegi library kecuali sekali seminggu.Baiklah panjang pulak aku membebel ye.Maaf,sambung kepada orang yang ketiga pulak.Nama dia ni Shahira.Orangnya cantik putih,dia ni jugak pengawas sekolah so action la lebih sikit tambah2 dengan Ain.Jadi dia ni garang weh,teruk gila.Tapi dengan kitorang takla,dengan budak2 yang bermasalah je.Dia ni jugak yang Ain suka cari masalah aku tak tahu a kenapa,tapi ada je benda yang Ain buat menyakitkan hati Shahira menyebabkan dorang selalu saling menjelirkan lidah ke arah aku dan yang lain yang cuba untuk menenangkan ketegangan antara mereka berdua.
Baiklah,yang seterusnya pula Hayati.Haa yang ni spesis lembut dan gelak memang tak bunyi kadang2 tu aku ingatkan dia dah kejang dengan sendiri.Tapi bila dah kena tepuk dengan si Aishah,haa maka bermula la episod gelak berjangkit.Biasanya yang terjangkit ialah member kitorang yang satu lagi nama dia Hidayah.Okay yang ni last.Dia ni tinggi weh,cam model pon ada.Orang Johor katanya.Aku suka dia ni sebab yang paling senyap dia la tapi bila dah berjangkit dengan Hayati haaa memang takdela keayuan yang dijaganya selama ni.Memang gelak pon dah takde tutup mulut dah sekali keluar memang ternganga habis yang ada dekat situ.Sampai kadanag2 aku pon turut join sekaki walaupun benda tu tak lawak langsung.
Baik haaa dah tahukan serba sedikit dengan kisah hidup aku yang tak seberapa ni?Baiklah yang seterusnya,aku akan cerita pasal crush merangkap musuh aku.Okay part ni best.
Jadi ada la seorang mamat ni,nama dia Haikal.Dia ni Ketua Pengawas weh!Skema tu ade la sikit.Jadi aku tak tahu juga macam mana aku boleh tersuka dekat dia.Dulu punya la aku menyampah tengok muka dia tengah berucap tapi lama tu aku jadi suka pulak.Haa pening jugak aku lepastu.Yela bila nampak dia dengan geng dia lalu aku terus rasa macam jantung ni berdetak kencang bak kata ain macam nak terkeluar dari badan aku tahu tak.Aku jadi tiber malu dnegan sendii sampai pada satu tahap tu kena sakat dengan mmber yang lain mostly Ain dengan Shahira.Yang laing gelak je.Sakit hati betul aku tengok dornag ni.Apa pelik ke?Crush je pon nanti lama sikit takdela.
Tapi nampaknya benda ni berlarutan.Sekarang dah masuk bulan 2,tapi aku masih lagi gugup bila berdepan dengan Mr Kp tu.Dia penah la pandang aku,tapi macam sekilas je la.Ala macam kau tengah syok layan drama lepastu tiber ada iklan ubat gigi.Haa cmatula muka dia memang tak menunjukkan reaksi langsung.Kalau tenung lama macam menyampah dengan aku pon ada.
Jadi nak dijadikan cerita,sekarang ni kita semua dekat dewan tengah ada perhimpunan mingguan la kan.Duduk atas kerusi tau,belakang aku Aishah lepastu sambung la dengan member yang lain kecuali Shahira yang kena duduk depan barisan sebab dia pengawas sekolah.Aku ingat lagi sebelum kita duduk Ain sempat menyakat si Shahira dengan menjelirkan lidah dekat Sha.Sha pon cubit lengan Ain lepastu blah gtu je.Ain sempat lagi menjelirkan lidah mentanglah Sha dah sampai depan.Jadi suka hati dia je nak jelir macam apa dah muka tu.Kalau babun ada adik,aku rasa Ain la yang sesuai amik position tu.
Lepastu bila dah perhimpunan macam biasa la en,budak ada yang jenis tido,ada yang borak dengan member,ada yang nampak macam tengah dengar padahal pakai earphone.Aku dan member ni jenis yang muka selamba.Kitorang dengar tapi tangan tu duk licah siapkan kerja sekolah.Banyak kali jugak cikgu berdehem tapi kitorang senyum je.Waktu aku tengah buat homework English tu tiba-tiba Aishah tampar lengan aku.Aku pon pusing then pandang dia macam kena rasuk dengan adik beradik hantu.Dia hanya melemparkan senyuman senget sebelum melontarkan pandangan ke arah stage.
''Tuh,kau punya ideal man ada bagi speech.Tengokla,nanti kebulur pula.'' Kata Aishah dengan sinis menyebabkan yang lain gelak terutamanya Ain.Yang tu sorang memang suka melebih-lebih.Nak je aku tampar mulut dia tu.Ei,annoying gila.
Aku menjulingkan mata sebelum memandang lelaki tersebut.Yes he look smart as always.Tapi sayang sombong kemain.Kalau senyum pon dekat member kelas dia je,yela aku kan budak kelas lain so dia buat tak kenal la.Dasar crush,nasib baik kau handsome kalau tak mmg dah lama aku simbah asid dekat muka tu. Kebanyakan idea jahat Ain dan Shahira yang bagi aku ikut je.
Selepas lama sangat aku termenung,akhirnya habis jugak perhimpunan tu dengan doa belajar dan sebagainya.Majlis pon bersurai. Aku dan yang lain menyimpan kerusi ditempat yang sepatutnya sebelum Shahira terjengul dimuka pintu memandang aku dengan senyuman nakal.Haa dah mula dah.
''Ko nak apa setan?Aku sepak baru tau.''kataku dengan nada bergurau membuatkan dia menjulingkan matanya.Haa elok baru je lepas baca doa tiber dah kena rasuk pehal.Ok aku kidding je.
''Eleh,kau tula cover sikit kalau nak tengok crush ni tak muka tu dah sampai merah2 tahan malu.Padahal dia tengok sekilas je tapi muka kau dah macam dia tu melamar pulak.''tempelak si Sha menyebabkan aku menjelirkan lidah seperti Ain.Yes sometime aku paham kenapa Ain suka sangat cari masalah dengan Sha.
Sha hanya mencebik sebelum pergi ke Aishah dan mengadu pasal aku jelir dekat dia.Aishah hanya menggelengkan kepal sebelum membiarkan Sha clinging on her arm macam budak2.Yang lain hanya gelak dan Ain hanya membuat muka bosan.
Aku mengeluh sebelum mengambil beg dan memulakan perjalanan ke kelas kitorang.Otw tu teserempakla pulak dengan Mr Kp.Oh fuck.
''Weh dia pandang kau semacam je,Korang ni kawen senyap eh?''tegur Ain menyebabkan yang lain gelak sebelum menepuk bahunya.Aku hanya mencebik sebelum membuang pandangan ke arah Mr kp dan kawan-kawannya yang tergelak sambil memandang ke arah aku
''Weh aku rasa en dia dengar la apa yang Ain cakap tadi.''bisik Hidayah yang sedari tadi memerhatikan keadaan.Aku mengangkat bahu tanda tak kisah sebelum dia menjulingkan matanya.Okay cukup lagi 3 orang insyallah aku akan tubuhkan Pusat Pemulihan bagi mereka ni.
Kami sambung perjalanan sebelum teserempak sekali lagi dengan Mr kp kali ni dia tengah gelak dengan seorang budak perempuan.Aku tiba2 rasa panas je tengok mereka ni sebelum merempuh bahu Mr kp secara sengaja menyebabkan dia tersentak dan menjeling ke arah aku.
''Maaf,tersilap.''kataku dia hanya mengangguk macam tak kesah sebelum menyambung perbualan dengan budak tu.
Bila dah sampai kelas,Ain pon melemparkan pandangan simpati ke arah aku.Aku hanya membalas dengan senyuman tak ikhlas sebelum bersedia dengan buku teks untuk kelas pada pagi itu.
Well this is going to be fun~
#yes admin nak rewrite Balik novel ni
#SBB? Sbb yang dulu punya cliche dah la cara tulis tu macam nth pape.
YOU ARE READING
Mr Kp, You're Mine!
Teen FictionPertembungan antara Ainie dan Haikal ni best.Ainie ni ada crush dekat Haikal si Mr Kp,tapi apakan daya ramai pulak yang minat dekat jejaka a little bit skema ni.Along the way dengan member Ainie yang tak betul,dia cuba untuk meraih cinta Mr Kp yang...