○Leon○
Jag går långsamt in på skolans område även fast jag vet att lektionen redan börjat och jag ännu en gång kommer att komma försent. Min blick är fast på min mobil medan jag tar ett bloss från min cigarett som jag annars inte kan göra då min bror förmodligen hade dödat mig.
"Varför ljuger du för mig?!" Jag tittar upp och ser en bit bort hur en kille trycker en tjej mot väggen så hårt att hon verkar få ont. Jag står still och ser hur han skriker på henne en stund innan han spottar på henne. "Nästa gång dödar jag dig!" Fräser han och slå henne i ansiktet vilket får mig att reagera och börja gå mot henne. Han som jag inte hinner se riktigt vem det är försvinner bort mot parkeringen innan hon sjunker ner mot marken med händerna framför sitt ansikte.
"Är du okej?" Frågar jag och sätter mig på huk framför henne och inte förens hon tittar upp på mig märker jag vem det är. Willow.
"Ja." Mumlar hon och reser sig upp vilket jag också gör.
"Säkert för det verkar inte så?"
"Jag sa att jag är okej och du håller käften om vad du än såg, hör du mig?" Jag höjer på ögonbrynen och bara tittar på henne innan jag nickar.
"Visst."
"Bra, varför är du kvar?" Frågar hon efter en stund innan hon tar min cigg och lutar sig mot väggen bakom sig.
"Vet inte." Hon tittar på mig underligt med rödsprängda ögon.
"Märks."
"Vi ses." Säger jag vilket får henne att flina.
"Det tror jag inte." Jag rycker på axlarna innan jag går min väg mot skolan. Willow, henne har jag kanske pratat med en gång tidigare och då var det för att hon ville ha en penna. Hon är mystisk, jag tror inte någon på skolan riktigt kan sätta fingret på vem hon är. Alla tror och det alla sett av henne är typ att hon är lite farlig. Hon har en attityd från en annan värld men på ändå gillar jag det. Hon är så hemlig och verkar inte låta någon lära känna henne, något som jag på något sätt fascineras av.
"Hej." Jag sätter mig bredvid Ben som skakar på huvudet.
"Vart fan var du?"
"Försov mig." Säger jag och tittar fram mot läraren.
"Jaha." Inte helt övertygad...
○Willow○
"Vem fan var det där?"
"Det vet väl inte jag."
"Jo det var Howard, spela inte dum."
"Varför frågar du mig om du själv vet svaret?"
"För att jag tycker det är roligt? Skit du i vad jag frågar dig." Collin går närmre mig och lägger sin hand på stället han innan slog på. "Varför pratade du med honom?"
"Han undrade om jag hade en tändare."
"Ljuger du för mig nu?" Jag skakar på huvudet och sväljer hårt när han kysser min panna och ler precis på det sättet jag hatar och bara vill spy på. "Bra. Vi ses sen."
"Mm." Det hoppas jag inte att vi gör...