○Leon○
Hon har inte hört av sig på kanske 3 veckor. Jag har ringt och ringt men inte fått något svar. Jag har pratat in i hennes telefonsvar nästan varje gång men nu börjar det kännas meningslöst att ens skicka de där sms:en som jag gör varje morgon och kväll för att jag någonstans hoppas på att jag ska få ett svar.
Min bror sitter framför mig och tittar på mig med en blick jag inte gillar.
"Vad vill du?" Säger jag med blicken fast på bakgrunden i min mobil. En bild på Willow med ett leende på läpparna så som jag älskar att se henne.
"Hon har gjort slut eller hur?"
"Vem?"
"Willow. Jag vet att ni var tillsammans och nu har du varit depp i snart tre veckor vad fan är det med dig?"
"Sluta."
"Ska du böla för en tjej som henne?"
"Håll käften!" Ryter jag på ett sätt jag aldrig talat till min bror på förut.
"Vad ska du göra?! Hon bryr sig inte ett jävla skit om dig när i helvete ska du fatta det?"
"Du vet ingenting om henne och ingen av dina vänner heller, ingen i skolan och verkligen inte de som faktiskt kallar sig hennes vänner. Du ska inte tala om för mig vem hon är och vem hon inte är för jag känner henne inte du! Sluta bete dig som att du vet vad som är bäst för mig för det gör du inte. Du bryr dig inte skit om jag är glad eller ledsen, du hade säkert varit lycklig du om jag varit med någon som jag inte gillar på riktigt men som passar in i ramen för vad du tycker är en bra person. Om du inte slutar att lägga dig i mitt liv och om du inte lägger ner med ditt jävla skitsnack om andra så kan ju du vara lite mer äkta mot dig själv och tänka en gång till på de gånger som jag fått rädda dig från att ta en överdos! Du är inte mycket bättre än varken henne eller mig, men kanske mest centralt i detta...du kan inte bestämma över vem jag ska vara kär i och inte, du har ingen rätt att försöka styra någon och du kan vara så snäll att sluta med dina teorier om att alla människor som inte är som du tycker de ska vara är dåliga för mig. Tack!"
"Varför hör hon inte av sig då?"
"Bry dig inte!"
"Nej okej men om det händer något så kom fan inte till mig då fattar du?"
"Ja!"
"Vad bra!" Säger han irriterat och reser sig upp innan han går ut från vardagsrummet. Jag drar mina händer för mitt ansikte och försöker komma på vad jag ska göra. Helst av allt vill jag bara leta upp henne och ge henne den trygghet hon behöver. Jag vet att hon är med Collin och dem, jag vet att hon inte vill vara där men jag vet också att hon känner sig maktlös med dem och vågar inte trotsa någon. Det är kanske dumt av mig att inte göra något men jag vill inte att hon ska tro att jag är för på henne, jag vill att hon ska vilja att jag kommer och hjälper henne men nu vet jag inte om det är vad hon vill. Allt känns så rörigt, jag vill göra något men samtidigt inte. Panik flyger genom min kropp. Vad ska jag göra, vad fan ska jag göra?
Hon kanske inte behöver mig längre. Fast jag behöver henne och på något sätt vet jag att hon behöver mig också.
Jag lovar mig själv att försöka prata med henne i skolan idag, om hon är där förstås. Kanske är det så att hon behöver mig iallafall.
○Willow○
Jag går ut från rektorns kontor och sätter mig på bänken utanför. Mina betyg räcker inte för att ta studenten.
All den sista kraften jag hade kvar går ur mig. Det är kört nu. Jag fick sparken från jobbet för att Collin tryckte i mig tabletter och låste in mig i hans lägenhet. Jag missade två pass och nu får jag inte komma tillbaka. Jag har struntat i den enda personen som verkade bry sig om mig på riktigt. Jag kastade honom för att jag inte vågade stå emot Collin, förr hade jag skitit i Collin men inte nu längre, jag kunde inte säga emot honom och jag vet helt ärligt inte varför. Jag har förlorat all självrespekt, jag kunde inte ens stå upp för mig själv, jag har inga betyg alls nästan, jag har inga pengar och mamma drog för att hon hatar mig så mycket att hon inte ens pallar med mig längre, jag har inte ett skit. Det sista lilla svag ljuset framför mig släcks. Nu finns inget kvar att kämpa för.
En tår letar sig ner för min kind innan jag ser hur Mo kommer gåendes mot mig.
"Collin väntar på dig." Jag torkar inte ens bort min tår utan tittar bara upp på henne.
"Vad vill han nu då? Han sa att det är slut."
"Jag vet, han vill bara säga en sista sak." Jag tar min väska och följer Mo upp för trappan. Det jag ser får mitt hjärta att stanna. Collin står tillsammans med precis alla. Men ännu värre. Framför dem står Leon och tittar på mig en tom blick när jag kommer upp på sista trappsteget. Ännu en tår faller från mina ögon och landar ner på min kind.
"Willow! Kom hjärtat!" Säger Collin som jag utan att tänka går mot. Han sätter sina händer på mina axlar och ställer sig bakom mig. "Du krossade mitt hjärta...kom ihåg det!" Viskar han i mitt öra. Jag säger ingenting, jag bara står med blicken fast på den finaste personen jag vet, Leon. "Så Leon! Är hon inte vacker denna tjejen?" Han svarar inte utan förflyttar bara blicken till Collin. "Hon var min, nu är hon din...eller? Du känner henne iallafall och du har spenderat mycket tid med henne, inte sant?"
"Vad vill du komma fram till?"
"Ja, såhär...du är en toppenkille ju, en som alla tjejer här säkert vill ha. Snygg, rik, smart...rent samvete. Min Willow ska väl inte förstöra en sådan bra kille? Grejen är att jag inte tror du känner henne. Inte på riktigt. Har hon verkligen varit helt ärlig med dig? Har hon verkligen verkligen berättat allt om sig för att du ska kunna bedöma om hon är värt det eller inte? Visste du om att hon nästan dödade en kvinna när hon skulle råna hennes butik? Visste du om att hon riktat pistol mot så många att hon inte ens längre får skuld efteråt? Visste du om att jag alltid varit ärlig mot henne, att jag alltid hållit mina löften och älskat denna tjejen något så otroligt. Men att hon svek mig. Jag gjorde allt för henne, tog hand om henne och gav henne den kärlek hon aldrig fått. Men hon var inte kär mig, hon brydde sig aldrig om mig, hon snackade skit om mig bakom min rygg och var endast med mig för att jag gav henne möjlighet att vara den som hon egentligen alltid velat vara, en mäktig person. En person som bestämmer över andra, skadar andra för att bara få det hon vill ha. Den Willow du känner tror inte jag är den där tjejen eller hur?" Nu kan jag inte stoppa de tårar som bara strömmar ner för mina kinder. "Vill du vara med henne så var det men av någon jävla anledning tycker jag du verkar som en schysst kille, en kille som förtjänar mer än en tjej som använder dig för dina pengar och som tillslut kommer att lämna dig när du inte längre kan ge henne vad hon vill ha. När hon har hittat styrka någon annanstans så skiter hon i dig för hon lämnade oss som gjort precis allt för henne. Utan oss hade hon varit död men hon är inte tacksam, hon bryr sig inte om någon förutom sig själv. Så jag ville bara varna dig för tjejen som du verkar så kär i. Hon är inte den du tror och hon kommer aldrig någonsin kunna ge tillbaka vad du har get henne. Valet är ditt." Collin knuffar mig framåt och jag kan inget annat än att bara falla ner på knä. Han förstörde precis mig, så som jag en gång förstörde honom.