○Willow○
Jag vet inte om jag bara hallucinerar och ser saker som egentligen inte finns eller om det faktiskt är så att Collin, Mo och de andra hela tiden är runt omkring mig. De senaste dagarna har jag sett de på olika platser, i parken påväg hem, utanför fönstret på jobbet, i restaurangen, utanför min port. Grejen är bara att de inte säger något. De bara tittar, därför kan jag inte vara säker på om de är dem eller om jag bara blivit dum i huvudet.
Jag går in i skolan och tittar efter Leon. Han har förmodligen inte kommit än. Fundersamt står jag vid hans skåp och tittar efter om det är han som kommer in genom dörrarna varje gång de öppnas men det är inte han någon gång. Jag suckar och tittar ner på min telefon innan jag ser i ögonvrån hur någon närmar sig mig som inte liknar Leon.
"Willow." Jag hör att det är Mo och lägger min telefon i fickan samtidigt som jag börjar gå bort från henne och utan att se på henne. "Hallå? Stanna jag fucking pratar med dig!" Jag svarar inte henne utan fortsätter bara mot trapporna som jag småspringer upp för. Uppe på tredje våningen är det i princip tomt och när jag tänker att hon slutat följa efter mig får jag en knuff vilket gör att jag stannar upp och vänder mig om.
"Låt mig vara!" Fräser jag
"När jag vill prata med dig så stannar du!"
"Vem fan är du att säga så till mig? Du är en liten jävla springis till Collin, hur känns det Mo?"
"Ska det komma från dig som om något varit Collins jävla hund!"
"Jag? Okej vad har inte du varit för mig då? En hund för att du gjorde allt jag bad dig och ville ha de jag hade. Om jag sa hoppa hade du frågat hur högt så kom inte här och talas om för mig vem som är hund och vem som inte är. Men grattis du har fått det som du alltid drömt om, du är en kopia av mig så vad fan vill du mig?"
"Du är patetisk så att du vet om det."
"Vad? Det är du som tror Collin bryr sig om dig och tror han tycker du är till någon hjälp. Snälla du, han utnyttjar dig och det har han gjort länge gumman."
"Ska vi verkligen ta det dit? Det är du som aldrig vågat öppna käften varje gång han gjort saker som du inte velat och det vi som stod upp för dig hela tiden. Titta vad vi får som tack, du lämnar oss med en massa skit, dina problem som vi nu får lösa! Vad gör du egentligen? Skaffat jobb och pojkvän som om du tror han egentligen tycker om dig, den finns inte en chans att han kan tycka om dig för det gör fan ingen, ingen förutom vi för att vi känner dig! Känner han dig? Nej det gör han inte, han tror inte du är skyldig till så mycket som du faktisk är, han vet inte hur det ser ut hemma hos dig, han vet inte om att din morsa knarkar ihjäl sig hemma och slår sönder dig så fort hon får chansen. Han har ingen aning om vem du är och att du kan vara så självisk att inte tänka på att du lurar honom är helt ofattbart. Sen ditt jobb, du är så utanför samhället att inte fattar att du jobbar för en fucking slavlön. Vad tjänar du? Typ 50 spänn i timmen och du tror det ska gottgöra all skit du satt denna stad i. Jag bryr mig inte varför du gör det egentligen. Jag bryr mig inte om du är kär i den där rikemansungen eller inte, mitt problem är att du glömmer bort vart du kommer ifrån. Leon är inte lik dig någonstans och det finns ingen chans att ni två fungerar tillsammans, vi gör det för vi har gått igenom samma helvete men han? Han andas pengar, de vi sliter och riskerar våra liv för spottar hans föräldrar ut i timmen. Han har inte kämpat en dag i sitt liv och när det väl kommer till dagen han får reda på vem du är kommer han att kasta dig åt helvete för du riskerar hans liv. Minsta lilla snedsteg och du sätter honom i en situation som han inte kommer kunna ta sig ur. Du är ingen fin liten flicka som går och serverar folk för att få råd till mat, du är ingen tjej som passar in som ens servitris på ett sådant flott ställe. Du gör väl som du vill men du blir aldrig av med ditt förflutna, för en dag kommer du behöva det du hade och vem ska då rädda dig om inte vi? Han? Han är från en annan värd, du ska bara veta vad folk säger om honom och vad folk tänker. Ingen fattar hur han kan vilja ha en sådan smutsig hora som dig. Du passar inte i det jävla umgänget du försöker ansluta dig till och bara så att du vet...du är samma värdelösa Willow, du är bara bra på en sak och det är inte detta. Försök inte vara någon du inte är för du är samma skit som oss."