2.6

274 14 0
                                    

○Leon○

Jag kysser henne och går sedan mot min bil för att köra hem. Jag frågade om hon skulle med men hon ville gå på sin sista lektion innan hon börjar jobba. Som tur fick jag lov att hämta henne efteråt och köra hem henne då hon är riktigt bekväm hos mig när min bror eller föräldrar är hemma. Som tur är inte det ofta. 

Inte ens några minuter hinner jag sitta och koppla av i soffan innan mamma kommer in i vardagsrummet med ett leende. 

"Hej. Hur var skolan?" 

"Bra." Svarar jag och ler tillbaka innan min bror dyker upp bredvid mamma som natt sätter sig ner i soffan hon också. River tittar på mig med en blick jag inte tycker om innan han lägger huvudet på sne. 

"Va härligt att höra. Jag tänkte att ni två kan umgås lite ikväll. Pappa och jag ska ha folk över och ni brukar inte vara värst intresserade av det?" Säger mamma och inte ens en sekund hinner gå innan River nickar med blicken fast på mig. 

"Ja men visst kan vi det." Jag börjar tycka att han är smått obehagligt och skakar på huvudet. 

"Jag kan inte ikväll, du får hänga med någon kompis." 

"Vem ska du träffa?" Frågar han snabbt och det verkar knappt som att mamma hänger med. 

"Jag ska träffa Jake och Ben?" 

"Jake och Ben?" 

"Ja? Är det förbjudet?"

"Ingen annan?" 

"Nej."

"Säkert?"

"Ja!" 

"Du ska inte träffa någon annan är Ben och Jake?"

"Men nej, vad fan är ditt problem?" Mamma ställer sig upp och ser nu inte lika glad ut som innan. 

"Lägg av bägge två! River, låt honom vara och du..." Hon tittar på mig. "Prata inte med de orden. Tack." Hon tittar tillbaka på River och går sedan ut i hallen. 

"Vad är det med dig?" 

"Är du glömsk eller bara rent av dum i huvudet?" Jag höjer på ögonbrynen och blir chockad av hans tonfall då vi aldrig bråkar och jag aldrig ser honom såhär. 

"Vad?"

"Vad? För någon månad sedan när du var hemma hos mig sa du at du skjutsade Willow hem. Kommer du ihåg det?" Ja. 

"Nej." 

"Ljug inte! Du vet vad jag varnade dig om. Jag skiter i om du är 19 år eller inte du ska inte umgås med henne och du får inte umgås med henne." 

"Du bestämmer inte det!" 

"Jo Leon, jag bestämmer det. Du fattar inte vad du ger dig in på och du förstår verkligen vem hon är." 

"Jag vet vem hon är det behöver du inte förklara för mig." 

"Okej, den dagen Collin vill dig något. Kanske vill ifrågasätta varför du har tagit hans tjej. Vad gör du då?"

"Hon tillhör inte honom, hon tillhör inte någon."

"Fattar du inte att deras värld inte funkar som normala människors gör? Hon är hans och han kommer aldrig acceptera något annat och tyvärr kan hon inte göra något åt det eller ändra på val hon gjort." Varför låter han precision Collin?

"Jag har respekt för dig men just i detta, har du så fel. Bara för att du en gång var där betyder inte det att alla är som du." 

"Det har jag inte påstår heller. Willow är inte som jag. Hon är mycket värre och om tänker efter kanske du skulle se vad för person hon är. Hon bryr sig inte om dig. Hon vill åt dina pengar." 

"Tror du verkligen att allt är så enkelt?"

"Nej jag tror inte. Jag vet!" 

"Nej det gör du inte, du låter bara väldigt dum just nu." 

"Har du lyssnat på dig själv. Du kastar bort tid på en nerknackad tjej utan självrespekt när du kan få 1000 gånger bättre."

"Du känner inte henne." 

"Nej och det gör inte du heller." Jag fnyser på något sätt sårat åt min bror och nickar sakta. 

"Isåfall, märks det att jag inte känner dig särskilt bra heller." 

"Vad menar du?" Säger han irriterat. 

"Om du kunde ändra på dig och bli en bättre person. Varför skulle inte någon annan kunna göra detsamma då?" Han står en lång stund tyst framför mig och bara tittar innan jag skakar på huvudet och går förbi honom. Det är som att något litet år sönder inom mig. Min bror är min hjälte och har varit ända sedan jag var liten men helst plötsligt tog han bara min bild av honom och ändrade på den. Han har alltid sagt till mig att gå min egen väg vad folk än säger och hur kämpigt det än må vara, att han alltid ska stå bakom mig och aldrig svika mig. Men helt plötsligt blev han sådär på det sättet som han alltid hatat att folk varit mot honom. Han har fel. Han ska få se att han har fel. Han känner inte henne och han vet definitivt ingenting om vad jag vet och inte vet.

EclipseWhere stories live. Discover now