'Neveah wil jij ook een donut?' Vraagt Shirley met een glimlach. Ik schud mijn hoofd van niet. Sinds Justins dood ben ik niet meer hetzelfde. Ik praat niet meer, ik eet niet meer. Waarom zou ik? Het leven heeft geen zin meer. Soms wil ik zo graag naar Justin toe, maar ik had het hem beloofd om het niet te doen. Zuchtend loop ik naar boevn toe en laat me op bed vallen. Een traan ontglipt mijn oog. Ik mis hem.
Ik doe mijn ogen dicht en denk aan hem. Ugh, waarom was ik dan ook zo onafhankelijk van hem? Als ik nou gewoon .. laat ook maar.
'Nevaeh kom eens?' Roept Shirley vanuit beneden. Zuchtend sta ik op en loop geïrriteerd naar beneden. Ik snap dat ze me wilt opvrolijken , maar snapt ze dan niet dat ik hem mis? Als Ryan dood was, zou zij nu in mijn schoenen staan, maar dat gun ik haar niet. Niet mijn beste vriendin. Niemand eigenlijk.
Alsof je ooit je geliefde dood zou willen hebben?
'Wat is er?' Vraag ik zo blij mogelijk, maar wie hou ik voor de gek. Ook zij weet dat ik me rot voel.
'We gaan op vakantie!' Roept ze enthousiast. Ik grinnik.
'Veel plezier.' Roep ik voor ik weg loop, maar ik word tegen gehouden. Vragend kijk ik Shirley aan en ik zie een big smile op haar gezicht staan.
'Wat is er?' Vraag ik nog een keer.
'Jij gaat met ons mee gekkie!' Ik glimlach. Ik zou niets liever willen, maar ik heb daar geen zin in.
'Sorry babe, maar ik heb daar écht geen zin in.'
Shirley zucht en loopt weg. Ik ga op de bank zitten en hoor haar met Ryan discussiëren.
'Sinds die Justin dood is , doet ze niks anders dan zeuren! Ik word er gek van!' Roept Shirley boos tegen Ryan.
'Lieverd, doe alsjeblieft rustig. Nevaeh heeft eenmaal een moeilijke periode en je zou er voor haar moeten zijn in plaats van lopen te schreeuwen tegen mij.' Zegt Ryan rustig met een kwade ondertoon.
'Oh tuurlijk! Zij moet gewoon normaal doen met haar dode vriendje.' Oké , nu flip ik hem. Boos sta ik op en loop naar de gang waar Shirley en Ryan staan. Ik zie Shirley schrikken als ze mij ziet staan en kijkt snel weg. 'Mijn dode vriendje, was de enige die om mij gaf blijkbaar.' Snauw ik voor ik boos naar boven loop.
'Nevaeh!' Hoor ik Ryan roepen, maar ik negeer hem. Boos stamp ik mijn kamer binnen en gooi mezelf op bed. Ik ben er klaar mee met heel dit gedoe. Waarom snapt Shirley niet hoe ik mij voel? Ik gun het niemand hoor, maar ze moest eens weten wat er door mij heen gaat.
Ik zou niks liever willen dan dat Justin hier is, maar dit is het leven. En ja, ik zal me nog de komende tijd ''depressief'' of hoe ever je het wilt noemen zijn, maar ook dat zal hopelijk weggaan. Maar als het weg is, hoeft Shirley hier niet meer te zijn. Ik ben er klaar mee. Ik dacht dat ze mijn beste vriendin was, maar bilijkbaar heb ik mij vergist. Ik zucht. '
'Nevaeh?' Hoor ik iemand achter de deur zachtjes zeggen. Ik merk dat Ryan het is, dus laat hem binnen. 'Je hebt het gehoort hè?' Vraagt hij twijfelend. Ik knik.
'Ik wou dat ze anders praatte, maar ze kan er niet meer tegen. Ze wilt gelukkig zijn en dat gaat niet.' Fluistert Ryan. Fronzend kijk ik hem aan.
'Oh, dus ik maak haar ongelukkig? En ik kan er iets aan doen dat Justin dood is?' Schreeuw ik nou huilend. Ryan probeert me te kalmeren maar het lukt niet.
'Nee, dat probeer ik niet te zeggen.' Ik zucht en negeer hem.
Waarom begrijpt niemand mij? Steken voel ik in mijn buik en ik voel me misselijk . Waarschijnlijk omdat ik al zo lang niet meer gegeten heb, maar het maakt me niet uit. Niks maakt me meer uit. Ik zucht. Ryan loopt snikkend de kamer uit en ik gooi met een harde knal de deur dicht. Ik zie mijn laptop in het hoekje staan en bijt op mijn lip. Sinds Justin is overleden zat ik niet meer op Twitter, Instagram of wat dan ook .Ik zucht en ga achter mijn laptop zitten.
Als hij eindelijk is opgestart ga ik op Twitter en zie dat ik veel heb gemist. Met veel moed Tweet ik:
'I'm sorry that I didn't tweet so much, I miss him..' Gelijk krijg ik allemaal reacties met lieve berichtjes. Ik glimlach even. Zie je, Beliebers begrijpen mij wél. Misschien dat ik binnen kort een meeting moet gaan houden. Ja dat ga ik doen! Beliebers hebben ook steun nodig, en niet alleen van de Haters. Nee, ook van mij. Met dit fijne idee ga ik in bed liggen en sluit mijn ogen. Misschien komt het toch nog een beetje goed.. .
JE LEEST
His Girl [[Part two]]
FanfictionAls de realiteit niet lijkt zoals het is, wat kan je dan nog vertrouwen? #Vervolg op His Girl