Bab 1

1.5K 66 2
                                    

"WHAT are that group talking about? I can't hear their voice clearly. They talk like in the comforter. I want to sleep. Hey cousin, please cover me," bebel Alicia.

Dia menjadikan lengan sebagai bantal. Dia juga menegakkan buku untuk melindungi dirinya. Kantuk yang ditahan sekian lama akhirnya menguasai diri. Matanya mulai kuyu sebelum mata itu tertutup.

"That group will go to hell if they make mess with us," balas Aurora.

Ketawa mereka meletus. Meja ditepuk berulang kali dan mereka menekup muka di atas meja dengan bahu terhenjut-henjut. Rakan-rakan sekelas mereka hanya mampu menggelengkan kepala, sudah lali dengan perangai Guardian yang tidak betul kadang-kala.

"Guardian!!"

Tawa mereka berhenti serta-merta. Mereka segera berdiri. Wajah serius ditayang namun dalam hati siapa yang tahu.

"Yes madam!" Mereka berkata dengan muka tidak bersalah.

Menyampah aku, getus mereka dalam hati.

Dalam kiraan tiga, dua dan satu.

"Don't think you are principal's foster children, you can do what you want!"

"Dah mula dah," gumam mereka.

"I hate when that woman shout at us," gumam Alexandra perlahan.

"Me too. I hope we have a mission now," balas Aria dalam nada berbisik.

"Queen. Principal want to meet you at his room now."

Terima kasih kak, ucap mereka dalam hati.

"Madam. I think we have to go now. Bye..." kata Guardian serentak.

Mereka mengambil beg lalu membuka langkah. Mereka tidak sanggup mendengar jeritan Madam J yang akan membuatkan mereka pening kepala.

"Guardian! Don't think you can survive from me!!"

"Kan aku dah kata dia memang akan menjerit," kata Scarlet. Sekeping fail putih dipeluk erat. Beberapa helai kertas lukisan dipandang hiba.

"Kau ni nak cakap pun pandang kiri dan kanan dulu," marah Violet. Bahu Scarlet ditampar perlahan. Scarlet mengaduh kesakitan.

Dia mencebik sebelum memandang sekeliling. Mana ada orang di lobi. Semua pelajar sedang belajar kecuali mereka sahaja yang sesat.

"Lawak la muka Madam J masa dia marah. Nama Jannah tapi nak dipanggil dengan Madam Juliet," kata Alicia dan Aurora.

"Kalau dia Juliet, siapa Romeo? Kesian dia seorang saja," tanya Alexandra.

Lebih kepada sindiran sebenarnya. Mereka berlima memandang antara satu sama lain.

"Sir William kan ada!!" kata mereka serentak sebelum ketawa. Mereka menarik nafas beberapa kali sebelum kembali mengatur langkah.

"Apa kes kali ni? Aku harap bukan kes serbu lagi. Aku tak larat dah nak main kejar-kejar," kata Scarlet.

"Aku pun harap macam tu juga," balas Violet.

▪︎▪︎▪︎▪︎

"This is real? I can't believe it," bentak Amy sebelum menghentak meja pengetua Akademi Victory. Guardian mengurut dada sebelum menjeling. Amy dan kumpulannya ialah musuh mereka sejak berpindah ke sini lagi.

"This is real? I can't believe it," ajuk Alicia gedik.

"So, Queen. Do you accept or refuse this mission? I hope you accept it."

"We accept this mission. We will do it as soon as possible. You can trust us."

"You will regret it!"

"You will regret because make mess with us!" jerit Alexandra selepas Amy menghempas pintu bilik pengetua.

"I hope all of you can treat Amy like your..."

"Sorry Madam F. Our princess just one. Forever she will be our little sister. If you want we to treat Amy like our cousin, sorry. We refuse."

Mereka merendahkan badan sedikit  sebelum beredar. Mereka tidak menuju ke kelas sebaliknya mereka pergi menenangkan diri di taman.

Enam jeritan berlainan intonasi bergema. Mereka menjerit untuk melepaskan tekanan. Muka mereka kemerahan, bukan kerana panas tetapi jika mereka menjerit, automatik muka mereka akan menjadi kemerahan.

"Madam F ada masa Amy dan kumpulan dia mensabotaj kumpulan kita. Tak akan la madam tak tahu mereka sabotaj kita. Jangan fikir ayah dia penyumbang terbesar sekolah dan berpengaruh, dia dapat segalanya termasuk mengarahkan kita buat semuanya," amuk Scarlet.

"Entah. Kita pula kena layan dia macam sepupu dan puteri. Tak akan, mati hidup balik aku tak akan layan dia macam tuan puteri. Aku lagi rela layan klien Alicia yang ada penyakit mental tu," bebel Aurora.

"Sekejap lagi klien dia serang kau, aku tak tahu," usik Aria.

Alicia memberikan jelingan maut
kepada Aria. Guardian yang lain menggelengkan kepala.

"Korang..." panggil Violet.

Mereka mengalihkan pandangan kepada Violet.

"Unit-unit korang telefon aku. Mereka kata ada kecemasan yang memerlukan kita ke sana dengan segera."

"Apa yang kita tunggu lagi tunggu lagi?" tanya Alicia, Aurora dan Aria.

"Jom!" ajak Scarlet.

"Naik skateboard dengan roller blade. Jimat masa dan tenaga," kata Alexandra.

Aria, Aurora dan Alexandra menyarung roller blade manakala Violet, Scarlet dan Alicia pula memegang skateboards milik mereka.

Mereka menuju ke destinasi dengan perasaan gembira.

"Here we go!!"

Inilah kisah mereka. Selalu sibuk dengan misi namun sempat untuk meluangkan masa bersama-sama.

Rahsia yang disembunyikan oleh mereka tiada sesiapa dapat membongkarkannya. Tiada siapa yang tahu termasuk pengetua. Mereka ingin rahsia tersebut kekal buat selamanya. Mereka telah berjanji untuk melindungi si dia tanpa mengira keadaan.

Kerana dia, waris terakhir Cousin Princess atau Evil Cp. Kalau dia tiada, automatik harta milik mereka akan jatuh di tangan orang lain. Menurut wasiat, mereka harus melakukan apa yang diarahkan seperti yang tertulis dalam wasiat. Mereka tidak boleh membantah. Jik tidak, mereka akan berada dalam bahaya.

Tbc

[BOOK 3]Private Victory High SchoolWhere stories live. Discover now