Bab 11

452 19 0
                                    

DUA orang gadis melangkah masuk ke dalam kawasan sekolah baharu dengan yakin. Mereka mengenakan pakaian rasmi Akademi Victory.

"Aku rasa aku demam." Aurora menggelengkan kepala. Topeng sentiasa dipakai. Jika  mereka terlupa, mereka akan memakai topeng mulut dan cermin mata.

"Kalau kau demam, tak mustahil mereka demam juga. Apa nak jadi dengan kau orang ni? Tak boleh berjauhan walaupun sekejap," bebel Aurora. Scarlet mengelap mulut sebelum menarik tangan Aurora menuju ke pejabat.

"Hello. We are transfer students from Private Victory High School," sapa Aurora apabila melihat Scarlet mengerutkan muka. Pasti gadis itu akan ke tandas.

"Where is toilet?" Seorang kerani menjawab pertanyaan Scarlet sebelum gadis itu berlari pergi.

"She had a fever," balas Aurora apabila kerani itu memandangnya meminta penjelasan.

"You are Malaysian?" Aurora menganggukkan kepala.

"Baguslah. Tak perlulah akak berspeaking dengan kamu. Kamu kacukan ke?"

"Ya." Aurora membalas sepatah. Tidak perlu dia menjelaskan mereka ada berapa kacukan.

"Baiklah, kelas kamu berdua ialah 3 Ruby. Kelas pertama. Tetapi akak nak beri amaran awal. Walaupun kelas tu kelas pertama, ada beberapa orang yang menggunakan pengaruh keluarga untuk menempatkan diri di kelas itu. Mereka juga banyak menimbulkan masalah. Di sini, mereka tidak tahu siapa Guardian."

Aurora membuka topeng dan memakai cermin mata. Peguam Guardian tidak terkenal seperti Detektif Guardian. Hanya beberapa orang sahaja yang dapat melihat wajah mereka tanpa topeng. Dia tidak memakai kanta lekap kerana kehabisan stok.

"Kamu ada anak mata yang cantik Dan unik." Aurora hanya tersenyum. Dia mengeluh sebelum memandang jam.

"Jom gerak." Aurora mengucapkan terima kasih sebelum mengejar Scarlet.

"Wait!"

"Siapa pula kacau ni?" rungut Scarlet apabila satu suara menyapa pendengaran mereka dari arah belakang. Kini mereka berada di taman kerana itu sahaja jalan pintas untuk ke kelas baharu.

"You are transfer students from Private Victory High School, right? I am your class teacher, Teacher Olivia. Come, I will show you the class." Scarlet dan Aurora berjalan selepas saling berpandangan. Cepat betul khabar angin tersebar.

"Teacher Olivia, can I ask you something? Who are head prefect?" tanya Scarlet.

"You will know later. Oh my, I didn't bring your files. I must pass that files to head prefect."

"I will go." Scarlet terus menghilangkan diri.

"Jangan tinggalkan aku lagi!" jerit Aurora sebelum mengelap air mata palsu. Teacher Olivia menggelengkan kepala walaupun dia tidak faham apa yang dikatakan.

"Okay class. Today we have two transfer students but one of them go to my place to take their files. I think I become old because I always forget where I put things. You can come in!"

"Good morning and hi. My name is Miku Aurora Zaver. We are transfering here because we know your prefects will need our help to control student's discipline soon."

Para pelajar saling berpandangan. Mereka seperti pernah mendengar nama Zaver tetapi mereka tidak ingat bila.

"Where are Heart's Head Prefect? I thought he doesn't have any duty today," tanya Teacher Olivia.

"Can I know who is he? Why head prefect come from this grade? I thought... you know," tanya Aurora ingin tahu.

"Actually..."

[BOOK 3]Private Victory High SchoolWhere stories live. Discover now