LAWYER Guardian saling berpandangan sebelum mengeluh.
"Why us?" tanya Scarlet bengang. Hari kelima yang disangkakan indah akhirnya meleset apabila Leo dan Hunter memaksa mereka ke bilik mesyuarat pengawas. Nasib baik Teacher Olivia memahami kenapa mereka berempat tiada dalam kelas.
"I know you can do this, Aurora." Hunter mengangkat tangan separas bahu sebelum digenggam.
"But we are lawyer, Hunter. We are not the detective. If you want us to do detective's duties, we refuse," bidas Aurora sebelum menolak fail ke arah Hunter.
Mereka tidak pernah campur tangan apabila Detektif Guardian melakukan tugas. Beberapa kali Detective Guardian cuba mengajar namun mereka buat tidak endah.
"Tell me why," arah Leo seraya berpeluk tubuh. Dia tahu ada sesuatu yang disembunyikan oleh Scarlet mahupun Aurora.
"We don't know how to find the information like detective. We are lawyer. We just get the information from them. Do you understand?" balas Aurora bengang. Mahu saja dia menghentak meja namun dia sabarkan hati.
"Let me guess. Both of you refused your friend's help, right? They tried to teach you but you don't want to increase their problem. Am I right?" Hunter meneka sambil memandang tajam wajah Aurora yang gelisah.
Like what I thought, they hide something from us, getus Hunter.
Scarlet membuang pandangan ke sisi. Dia tidak mahu menambahkan minyak pada api yang membara. Itu kebenarannya dan tak guna mereka berdalih.
"If I say yes, what both of you will do?" cabar Scarlet sebelum memandang Leo dengan jelingan.
"We will train you to be like them." Sebuah poster dihamparkan di atas meja. Poster enam orang ahli Guardian semasa mereka menyelesaikan misi di gudang tempoh hari.
"Where you got this? I thought their mission were hiding from journalist." Aurora memandang Hunter di sebalik cermin mata gelapnya.
Anak matanya berubah warna dan dia tidak sedar Hunter memerhatikan matanya. Tangannya mula menggigil. Scarlet memegang bahu Aurora supaya gadis itu bawa bersabar.
"We called their teachers, policemen and ambulances. We don't saw them face to face but I took many picture to create this poster," balas Leo tenang. Dia membuka dua butang kemeja atas kerana dia dapat rasakan aura negatif dalam bilik itu. Lengan disinsing sehingga ke siku. Hunter turut lakukan perkara yang sama.
"He is our geng." Mata Scarlet terbeliak apabila empat perkataan itu keluar dari mulut Hunter.
"Aku rasa aku tahu kenapa Vio nak sangat mamat tu jadi orang kanan dia. Aku rasa Alice pun tahu juga." Scarlet mengangguk mengiyakan.
"His real name is Harry Madison." Aurora terduduk selepas mendengar nama iu.
Nama itu menjadi tanda tanya kepada mereka berenam selepas mereka menjejakkan kaki di United Kingdom. Patutlah Violet beriya-riya mencari maklumat tentang lelaki itu sehingga mengabaikan kesihatan, rupa-rupanya granpa sudah menetapkan nama-nama orang yang perlu dicari dan dijadikan orang kanan mereka.
"If Drake is Vio's assistant, that's mean they are..." Mereka berdua saling berpandangan. Kecilnya dunia ni. Malangnya dua orang lelaki ini tidak tahu siapa mereka yang sebenarnya. Sekali mereka berdua terlibat, mereka akan terikat selamanya.
"We want to meet them but my father didn't gave me the reasonable answer. Six of them gone after they went somewhere. Only you can help us to find them," ujar Leo selepas dia melihat perubahan wajah Scarlet dan Aurora.
YOU ARE READING
[BOOK 3]Private Victory High School
Teen Fiction[MISSION: PROTECT HER] Dikenali sebagai Guardian atau Queen membuatkan mereka dikenali di seluruh dunia kerana kecekapan dan ketangkasan mereka melakukan misi yang diberi. Pihak sekolah bangga dengan mereka dalam semua aspek. Akademi dan kokurikulum...