Bab 21

372 15 6
                                    

HEALER Guardian melihat profil dua orang pelajar ketika dalam perjalan ke sekolah baru mereka. Mereka tidak sempat bersarapan kerana mereka tidak jumpa baju rasmi Guardian.

"Aku menyesal pilih Kanada tetapi, aku akan lebih menyesal jika pilih New York. Airin tak dapat jumpa Violet dan Scarlet akan kerjakan aku cukup-cukup," ujar Alexandra sebelum menatap gambar bakal orang kanannya.

"Harap saja muka boleh tahan, tetapi perangai hampeh. Kau beritahu tadi kau tak sedap hati, kan? Tengok muka pun dah boleh tahu," bebel Aria. Fail ditutup kasar sebelum dicampak ke tempat duduk di depannya.

Dua cawan air dipegang sebelum satu cawan diserah kepada Aria. Air disedut rakus menghilangkan bara di hati.

"Miss, we has a problem. Someone..." Mereka berdua sempat meletak cawan air di tempat pemegang sebelum mereka terdorong ke depan.

"Mummy, help me!!" Keadaan dalam kereta huru-hara dengan jeritan Healer Guardian.

"Aku nak hidup lama!" Aria menjerit namun dalam masa yang sama dia membuka tingkap sebelum melepaskan tembakan. Kepala Alexandra ditolak ke bawah apabila sedas tembakan dilepaskan oleh pihak lawan.

"Tudung aku!" bentak Alexandra sebelum menekan butang di sebelahnya. Kereta dipandu secara automatik. Pemandu mereka diarahkan ke tempat duduk di belakang mereka.

"Miss..."

"Just zip your mouth. We know what we do," bidas Alexandra.

Dia mengambil sebilah pedang apabila mereka dikepung. Aria sempat mengambil beberapa butir peluru sebagai persediaan. Mereka berdua keluar dan menyuruh pemandu peribadi menelefon polis.

"What do you want?" tanya Aria bengang. Dia baru perasaan pipinya terluka. Ditambah pula dengan angin sejuk, membuatkan dia mengetap gigi.

"If you want to waste our time, find someone else who can play with you. We are late," tokok Alexandra sebelum bersandar di pintu bahagian pemandu. Matanya meliar melihat keadaan sekeliling. Peluang untuk melarikan diri agak tipis. Menunggu dan menyerah bukan jalan terbaik.

"You are the member of Evil Cp, right? We just want to talk. We don't want to harm you." Mereka berdua saling berpandangan sebelum mengalihkan pandangan.

"Why we should trust you? You attacked us and we almost died! We injured and late to go to school. That you said you didn't wanted to harm us?" marah Aria.

"So, what should we do?"

"Just let we go. We can talk later. Just ask somebody and ask where we are but don't go to our school." Usai berkata, sebuah kereta berhenti di sebelah kereta mereka.

"You are new student at Emerald Academy from Victory Academy, right? You will be late if you stuck here. Want to join?" Healer Guardian mencapai beg sebelum mengambil telefon mereka pada pemandu peribadi mereka.

"They are not dangerous. Go with them. Someone will pick this car," ujar Alexandra. Alexandra mencapai sarung pedang sebagai langkah berjaga-jaga. Mana tahu tiba-tiba dia hilang kawalan.

"Aku tak percaya kita terpaksa tumpang strangers. Telefon mereka kalau sesuatu berlaku," kata Aria sebelum menutup pintu kereta.

"What?" tanya Alexandra apabila Haidar memandangnya.

"We will be late..." Alexandra ketawa sebelum masuk melalui tingkap.

"Who are they?" tanya Fuhaid di sebelah Aria selepas beberapa minit.

[BOOK 3]Private Victory High SchoolWhere stories live. Discover now