7

952 17 9
                                    

Ik zit op de bank die in de hoek staat wat met mijn telefoon te spelen als ik opeens voetstappen hoor. Ik kijk op en dan zie ik dat Tom aan komt lopen in zijn normale kleding.
"Hey."
"Hey. Ik heb een vraagje." Ik kijk hem mysterieus aan.
"Oké, vraag maar raak." Zegt hij terwijl hij naast mij op de bank komt zitten.
"Waarom had je gister zoveel haast?" Hij kijkt even schuldig naar beneden.
"Was jij dat?" Ik knik.
"Jup. Ik ben degene wiens hotdog je op de grond hebt laten vallen."
"Het spijt me. Ik moest ergens zijn, maar ik was alweer te laat."
"Het was wel zonde van die overheerlijke hotdog." Ik kijk weer op mijn telefoon.

"Heb je nog wat te doen vanmiddag?" Vraagt Tom opeens uit het niets. Ik kijk hem weer aan.
"Uhm, nee denk het niet. Hoezo?"
"Oké mooi." Hij staat op en steekt zijn hand naar me uit. Ik kijk verward naar zijn hand en dan naar hem.
"Wil je nog ene hotdog of niet?" Vraagt hij terwijl hij met zijn hoofd naar zijn hand knikt. Ik lach even en pak zijn hand vast. We lopen naar de deur als ik me bedenk dat mijn spullen hier nog liggen en dat ik Amanda ook nog wat moet laten weten. Ik loop weer naar de bank toe en pak mijn tasje er vanaf. Ik kijk even rond of ik Amanda ergens zie.
"Hey Tom, weet jij misschien waar Amanda is?" Hij kijkt op van zijn telefoon.
"Ik heb haar voor het laatst hier gezien en toen liep ze die kant op." Hij wijst ergens achter zich. Ik schud even lachend met mijn hoofd en loop dan die kant op.

Na wat random deurtjes te hebben geopend en wat gesprekken te hebben verstoort, zie ik haar eindelijk staan. Met haar telefoon tegen haar oor gedrukt en haar rug naar mij toe in een soort kantoor. Ik loop naar haar toe en tik op haar rug. Ze springt op en kijkt me geschrokken aan. Een kleine lach kan ik niet inhouden.
"Sorry, ik bel je zo terug," ze hangt op en went zich dan naar mij. "Hayley! Waarom moest je me nou zo laten schrikken?"
"Sorry, dat was niet mijn bedoeling. Ik wilde alleen even vragen of ik kan gaan."
"Ja natuurlijk kind. Maar zorg dat je morgen weer hier bent om 12:00. Er is iets dat ik met je moet bespreken en dat moet met nog wat andere mensen, dus vandaar dat het niet vandaag kan."
"Oké is goed. Tot morgen."
"Tot morgen kind." Ik glimlach nog even naar haar en draai me dan weer om.

Ik loop terug naar waar ik Tom heb achtergelaten, maar daar staat hij niet meer. Waar is hij nou weer? Ik loop verder de ruimte in en dan zie ik hem gewoon op de bank zitten.
"Hey, ik ben klaar. Gaan we?" Hij kijkt op van zijn telefoon.
"Jep, let's goo!" Hij staat op en rent als een klein kind langs me naar de uitgang.
——————————————————————oh trouwens, voor de mensen die het zich afvroegen. Zo ziet Amanda er ongeveer uit:

 Zo ziet Amanda er ongeveer uit:

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.


-xxx-

Moving to LAWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu