10

897 19 1
                                    

Ik loop de laatste trap op. Als ik boven ben kijk ik achter me en zie ik dat Tom nog onderaan de trap staat. Hij kijkt me moe aan.
"Wat een conditie heb jij zeg!" Zeg ik sarcastisch tegen hem.
"Ja, dat vond ik nou ook."
"Hoe kon jij nou Spiderman spelen?"
"Nou ik heb wel een goede conditie hoor. Ik zit alleen zo vol nu!" Ik begin te lachen.
"Waarom nam je dan nog een ijsje?"
"Wist ik veel dat je daar zo vol van kon zitten." Ik barst nog harder in lachen uit. Ook hij kan niet meer serieus blijven en barst ook in lachen uit.

Als we niet meer hoeven te lachen elke keer als we elkaar aankijken, lopen we naar mijn voordeur. Ik doe de deur open en loop naar binnen. Ik werp een blik op de klok. 1:00 am. Jeetje, zo laat al? Ik draai me om naar Tom die ook even kijkt op de klok. Hij schudt even lachend zijn hoofd.
"Ik moet maar gaan, denk ik." Ik bijt even in mijn onderlip en knik.
"Ja, dat is misschien wel het slimst." Hij knikt ook even.
"Ik vond het erg leuk vandaag, bedankt. Maar de volgende keer als we wat gaan doen betaal ik!" Als ik besef wat ik net zei, voel ik dat mijn wangen rood worden. Hoe kan ik zo stom zijn! Natuurlijk wil hij niet nog een keer iets met mij doen! Hij is een beroemde acteur en ik ben een fotografe die niet eens zo lang echt een baan heeft.
"Daar houd ik je aan." Hij knipoogt. Betekent dit dat hij nog een keer wat met mij wil doen?! Omg! Hij komt wat dichterbij en drukt een kus op mijn wang.
"Doei mevrouw Adams."
"Doei meneer Holland." Hij loopt naar de deur en als hij zich nog even omdraait, zwaai ik naar hem. Hij zwaait terug en doet dan de deur achter zich dicht. Ik laat me achterover vallen. Met mijn armen en benen gespreid lig ik nu op mijn bed. Ik kan een grote grijns niet bedwingen.

Met een grijns van hier tot Tokyo loop ik naar de badkamer. Ik laat het bad vollopen, pak schone kleren en mijn camera en wacht dan totdat het bad volzit. Als het bad tot iets onder de rand gevuld is, zet ik de kraan uit en doe ik er een heleboel zeep in. Allemaal schuim verschijnt. Ik ga er voorzichtig in zitten en pak mijn camera. Ik kijk de foto's door. Foto's van de Hollywood letters, de walk of fame, stiekeme van Tom, een poserende Tom, de foodtruck, de ijssalon waar we ijsjes hebben gekocht en allerlei foto's van dingen die ik in de auto en tijdens het lopen heb gezien. Deze dag was misschien wel de beste dag van mijn leven.

Moving to LAWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu