"Wat doe jij nou weer hier?"
P.o.v. Hayley
Stomverbaasd kijk ik naar de persoon voor me. Het is Jordan, mijn ex vriend. Om het even wat duidelijker te maken, komt hier even een flashback:
2 jaar geleden
Samen met Jordan loop ik naar huis. Als we voor mijn deur staan, draai ik me naar hem om en geef ik hem een snelle kus.
"Zie ik je later?"
"Nee, ik kan niet. Mijn moeder wilt graag dat ik thuis ben."
"Oké dan, dan zie ik je maandag weer?"
"Ja. Tot maandag, babe."
"Tot maandag." Ik doe de deur open en loop naar binnen.Ik druk op de deurbel van het huis van mijn beste vriendin, Elena. Ze doet de deur open.
"Hey, wat kom je doen?" Ze ziet er nerveus uit. Een straaltje zweet loopt over haar gezicht. Vreemd. Argwanend kijk ik haar aan.
"Ik had niks te doen en toen dacht ik: hé, waarom ga ik niet even naar Elena voor een oude, vertrouwde filmmarathon? En ja, nu sta ik hier." Ik loop al langs haar naar binnen. Dit huis is net als een tweede thuis voor mij.
"Uh, ik kan nu eigenlijk niet."
"Hoezo niet?"
"Mijn ouders wilden een familieavondje met me houden."
"Maar je zei vanmiddag dat je ouders vandaag op een date gingen."
"Dat ging niet meer door." Ik ken haar als geen ander en weet daardoor ook dat ze nu glashard in mijn gezicht liegt.
"Oké, nou dan doe ik toch gezellig mee met de familieavond? Ik bedoel, we zijn toch een soort familie?" Ik kijk haar uitdagend aan. Ik wil dat ze toegeeft dat ze liegt. Ik zie aan haar dat ze iets probeert te bedenken. Het duurt me te lang en ik loop al door. Ik loop naar de woonkamer en leg de zakken popcorn op tafel. Ik loop richting de bank.
"Nee, Hayley wacht even!" Ik luister niet naar Elena en loop gewoon door. Wat ik daarna op de bank zie, staat voor altijd op mijn netvliezen gebrand. Jordan ligt naakt onder een dekentje op de bank. Als hij mij ziet, schrikt hij en staat hij snel op. Het dekentje houdt hij tegen zijn zaakje aan. Ik kokhals een paar keer als ik me bedenk wat er is gebeurt. Woedend kijk ik hem aan.
"Wat de fuck, man?!" Kwaad loop ik naar hem toe. "Ben ik soms niet goed genoeg voor je en ga je daarom maar met mijn beste vriendin?!" Ik prik met mijn vinger in zijn borst.
"Hayley, alsjeblieft. Het is niet zoals het lijkt!" Probeert Elena nog van achter mij. Ik draai me om.
"En jij! Hoe kon je dit doen?! Verrader." Furieus kijk ik haar aan. Ik schud mijn hoofd terwijl ik ze allebei nog een keer aankijk. "Klootzakken." Stampvoetend loop ik weg. Weg van al deze bullshit.Dat was dus twee jaar geleden en sinds dien heb ik geen van beide meer gesproken. En nu staat Jordan dus voor de deur. Gezellig. *proef de sarcasme* Grijzend kijkt hij me aan.
"Dus? Wat kom je hier doen?" Vraag ik nog eens. Dit keer iets opdringeriger.
"Ik wilde je weer zien."
"Wat een bullshit." Ik gooi de deur in zijn gezicht dicht. Hij heeft alleen zijn voet ertussen gezet. Boos doe ik de deur weer open. "Rot op! Ik heb hier echt geen zin in, hoor!" Nog een keer gooi ik de deur dicht. Weer doet hij zijn voet ertussen.
"Ik wil alleen praten."
"Nou ik niet, dus adieu." Hij duwt de deur open en loopt naar binnen alsof het heel normaal is. "Wat de fuck denk je dat je aan het doen bent?! Ik zei: rot op!" Ik wijs richting de deur. Hij probeer mijn handen te pakken. Boos sla ik zijn handen weg. Scarlett komt verbaasd aanlopen.
"Wat is hier aan de hand?"
"Deze gozer moet weggaan." Zeg ik terwijl ik Jordan probeer weg te duwen.
"Nee, luister. Ik wil alleen maar even praten. Dat is alles."
"Nou, nogmaals. Ik wil niet praten!"
"Toch moet je even naar me luisteren!"
"Oké, luister nu maar even naar mij, kneus. Ik heb geen idee wie je bent, maar ik weet wel dat je in mijn huis staat en dat ik wil dat je nu weg gaat. Dus oprotten! Uit mijn huis!" Hij zucht en gooit zijn armen in de lucht. Gefrustreerd loopt hij het appartement weer uit. Boos gooi ik de deur weer dicht. Nu wel met succes.
"Bedankt, Scar."
"Geen probleem. Wie was die gozer eigenlijk?"
"Jordan, mijn ex. Hij ging vreemd met mijn voormalige beste vriendin."
"Jezus. Had dat even eerder gezegd, dan had ik hem nog even in elkaar kunnen slaan." Ik grinnik.
"Dat was twee jaar geleden. Ik dacht er niet eens meer aan totdat hij opeens kwam."
"Hmm, raar. Nou ja, het is al best laat. Probeer wat te gaan slapen."
"Oké, mam."
"Goed zo, dochter." We lachen even. Ik ga op de bank liggen en leg mijn deken over me heen. Voor even zie ik het beeld van Jordan liggend op de bank, met alleen een dekentje over zich heen, weer voor me. Gelijk moet ik weer kokhalzen. Gadverdamme hé. Ik schud het beeld even van me af en doe mijn ogen dicht. Om van de nare gedachten van Jordan af te komen probeer ik aan leuke dingen te denken. Het eerste wat in me opkomt is Tom. Wat als Tom opeens voor de deur stond? Wat had ik dan gedaan? Ik denk niet dat ik dan sterk had kunnen blijven. Ik denk dat ik hem gelijk om de hals zou vallen. Ik probeer in slaap te vallen, maar een paar vragen blijven maar door mijn hoofd gaan. Wat wilde Jordan? Wat moet ik doen met Tom? En waarom kan ik niet in slaap vallen?!
————————————————————————
Okeee... wie had dit verwacht? Ik niet! Ik wilde ff iets doen wat niet bepaald viel te verwachten.
Eerlijk gezegd wilde ik eerst doen dat Tom voor de deur stond, maar toen dacht ik: nehh, laten we ze even verbazen😂. En toen dacht ik: hé! Waarom niet gelijk een heel nieuw persoon introduceren om even wat nieuw leven in dit boek te blazen! En toen kwam Jordan tot leven!
Daarbij ben ik op dit moment best druk, dus vandaar dit tekstje met teveel energie! Het is 2 uur s'nachts op dit moment en ik moet eigenlijk slapen, maar ik had even heel wat inspiratie en da mogen wij nie laten weggaan.
Er bestaat een grote kans dat niemand dit leest, maar hé. Ik wilde het even zeggen. Dus bij deze.
Byee-xxx-
JE LEEST
Moving to LA
FanfictionHayley heeft een droom om een beroemde fotograaf te worden en foto's te maken voor filmposters, magazines, enz. Om door te kunnen breken gaat ze naar Los Angeles. Daar moet ze foto's maken van Tom Holland voor zijn nieuwe film. Als ze elkaar voor he...