24

686 17 0
                                    

P.o.v. Tom

"Wie ben jij?"

Ik steek mijn vrije hand naar haar uit.
"Hallo mevrouw, ik ben Tom Holland. Het vriendje van Hayley."
"Vriendje?" Ze kijkt verbaasd naar mij en dan naar Hayley.
"En wie bent u, als ik vragen mag?"
"Ik ben haar moeder."
"Oh het spijt me, dat wist ik niet."
"Dat maakt niet uit. Wat is er precies gebeurt?"
"We zaten samen in de auto en een leuk liedje kwam op. Hayley begon mee te zingen en dansen en ik toen ook. We reden door een stoplicht, maar van rechts kwam er iemand keihard aanrijden en hij botste tegen ons aan."
"Oh jeetje. Gaat alles goed met je?"
"Jawel, ik heb gewoon het gevoel dat alles mijn schuld is." Ik dacht dat mijn tranen nu wel op waren, maar er weten toch een paar te ontsnappen uit mijn ogen. De moeder van Hayley kijkt me bezorgd aan. Ze kijkt even snel naar Hayley, maar komt dan naar me toe. Als ze bij me is slaat ze haar armen om me heen.
"Het is niet jouw schuld. Echt niet." Ik leg mijn hoofd in haar nek. De tranen verlaten mijn ogen. Ze klopt zacht op mijn rug.

Na een tijdje laat ze me weer los. Ze aait met een glimlach over mijn haar. Ze draait zich om en ziet dan eindelijk Harrison zitten.
"Oh hoi, ik had je helemaal niet gezien joh." Ze loopt naar hem toe en geeft hem een hand. Hij lacht even.
"Hoi, ik ben Harrison. De beste vriend van Tom."
"Veronica." Oh zo heet ze dus. Ze loopt weer naar Hayley toe. Ze pakt haar hand vast en kijkt dan weer naar mij.
"Wat heeft ze nog meer? Behalve dat ze in coma ligt."
"Een gebroken been en arm." Ze knikt even terwijl ze bezorgd naar haar dochter kijkt. Ik draai mijn gezicht nu ook naar Hayley. Ze ziet nog steeds een beetje bleek. Ik veeg een plukje haar achter haar oor.
"Je houdt van haar, of niet?" Ik kijk Veronica aan en knik met een verlegen glimlach.
"Heel erg veel."
"Hoe lang kennen jullie elkaar nu al?"
"Ongeveer een week pas. Maar het voelt als veel langer." Ze knikt.
"Dat is nog niet zo lang." Ik schud mijn hoofd en kijk weer naar Hayley. "Het zal wel liefde op het eerste gezicht zijn geweest." Ze knipoogt naar me. Mijn wangen kleuren rood. Hayley's lippen beginnen zich in een kleine glimlach te vormen. Zou ze het gehoord hebben?

Moving to LAWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu