50

678 18 6
                                    

P.o.v. Hayley

Ik kijk naar mezelf in de spiegel en trek mijn zwarte, twee-delige jurk goed. Tom wilde vanavond met mij uit eten, omdat hij me iets wilde vertellen. Ik ben nu daarom ook echt super nerveus. Wat als het super slecht nieuws is? Wat als hij weg moet voor een hele lange tijd? Wat als hij toch niet meer met mij wilt zijn? Ik kijk mezelf in de ogen aan.
"Niet bang zijn, oké? Het komt vast wel goed. Het is waarschijnlijk leuk nieuws. Waarom zou hij je anders mee uit eten nemen?"
"Omdat het erg slecht nieuws is en hij nog iets liefs voor je wilt doen?" Ik kijk Scarlett boos aan via de spiegel.
"Je helpt niet echt."
"Sorry, maar je moet op alles voorbereid zijn als je niet teleurgesteld wilt worden. Althans dat is wat mijn moeder altijd zei."
"Ze had wel een punt." Ze lacht even.
"Tja, nou ja. Ik denk dat als het zo erg is, dat je dan altijd wel teleurgesteld wordt." Ik kijk naar beneden. "Maar hé, ik weet zeker dat het wel goed komt met Tom." Ze komt naast me staan en slaat een arm om me heen. "Helemaal als je er zo uitziet." Zegt ze met een glimlach. Ik draai me naar haar om en geef haar een knuffel.
"Bedankt. En wens me succes!" Ik laat haar los, pak mijn tasje en loop naar de deur.
"Succes! Het komt goed!" Ik doe de deur achter me dicht en begin aan mijn weg naar het restaurant.

Ik loop het restaurant in en zie hem gelijk al zitten. Netjes in pak, zit hij aan een tafel in dit poepie chique restaurant. Ik loop naar hem toe.
"Hey." Hij kijkt op, zijn ogen worden groot.
"Wauw...uh...hey!" Hij staat op en geeft een knuffel en een kus op mijn wang. Hij schuift mijn stoel naar achter en gebaart dat ik erop moet zitten. Verbaasd ga ik zitten. Hij is zo zenuwachtig, dat ik er zelf nog nerveuzer van word. Een ober komt om te vragen wat ik wil drinken.
"Een rode wijn, alsjeblieft." Nerveus en diep in gedachten, tikt Tom met zijn voet op de grond. Zijn handen liggen op de tafel en zijn ogen zijn gericht op zijn benen. Bezorgd leg ik mijn hand op de zijne. Hij kijkt op. "Is alles oké?"
"Ja, het gaat prima." Ongerust kijk ik hem aan. "Waar wilde je over praten?" Hij kijkt weer naar beneden. "Tom?"
"Ik...uh... Je weet dat er een spider-man homecoming 2 komt, toch?"
"Ja."
"Oké, nou voor die opnames moet ik naar...naar London."
"Oké, vanaf wanneer?"
"Vanaf volgende week."
"Volgende week al?" Hij knikt.
"En voor hoe lang?" Hij kijkt weg. "Tom? Voor hoe lang moet je naar London?"
"Negen maanden. En ik denk dat het beter is als we... niet meer verder gaan."
"Hoezo? We kunnen toch bellen en videobellen enzo? Ik wil je niet kwijt. Niet nog eens."
"Ik wil jou ook niet kwijt, maar het lijkt me beter om het hier te eindigen. Ik zou het niet aankunnen om mijn vriendin niet elke dag te kunnen aanraken."
"Oké dan," zeg ik, niet helemaal ermee eens. "Maar we kunnen deze week toch nog wel samen zijn?" Vraag ik hem onzeker.
"Ja, natuurlijk. Ik ben van plan om elke minuut van deze week met jou samen door te brengen." Een glimlach kruipt op mijn gezicht.
"Daar heb ik absoluut geen probleem mee."

En zo gezegd zo gedaan. Deze afgelopen week hebben we elke dag samen doorgebracht. Helaas is het nu tijd voor Tom om te gaan. Ik sla mijn armen om Tom heen en druk hem dicht tegen me aan. Voor de laatste keer snuif ik zijn geur op. Voorzichtig en langzaam duwt hij zich van mij af. Een traan rolt over mijn wang.
"Hey, niet huilen. Dit is voor het beste." Hij veegt mijn traan weg.
"Hoe weet je dat zo zeker?"
"Ik weet het niet zeker. Het voelt alleen als het juiste om te doen."
"De vlucht van 8:00 pm naar London gaat over vijf minuten boarden. Begeeft u zich naar de juiste gate."
Tom legt zijn hand om mijn wang en kust me. Als hij mij weer loslaat, legt hij zijn voorhoofd tegen de mijne.
"Ik hou van je."
"Ik hou ook van jou." Hij draait zich om. Ik pak zijn hand vast, langzaam laat hij mijn hand los en verdwijnt hij tussen de menigte.
Dag Tom. Vergeet me niet.
————————————————————————
En dat, dames en heren, was het laatste hoofdstuk van Moving to LA. Oftewel het laatste hoofdstuk van het eerste deel van de LA-serie. Wie is er klaar voor deel 2?

-xxx-

Moving to LAWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu