Onsdag 8 Augusti 2018
Xander
Att jag sedan den femte augusti, dagen jag förlorade min bästa vän gått och funderat på hur jag ska hitta en lösning på att få Teo att ändra sina tankar har varit allt annat än lätt. Raka motsatsen, det har varit otroligt jävla svårt. Jag har inte mage till att någonsin berätta för honom att Alida är gravid och därmed försöka få honom att ändra sig. Det skulle bara trigga honom ännu mer, för så pass sjuk i huvudet är Teo. Han har drunknat så pass djupt i hatet för Dante Lindhe att han knappt har någon mänsklighet kvar. Inte när det gäller Dante. Hatet han byggt upp för honom har funnits där ända sedan Olivia fanns i bilden, om inte tidigare än det. Hans sätt att tänka, hans sätt att agera skrämmer oss andra mer än vad vi vill erkänna. När Teo vill något gör han allt för att utföra det också. Trots konsekvenserna. Det är precis som att han hamnar i en mörk bubbla där ingens åsikter förutom hans egna betyder något. Ingen kan ändra på hans tankar, ingen.
Kanske det är dags att börja inse att Teo inte är bra att umgås med. Han är ingen vän man borde stötta genom allt och han är verkligen inte den vän som har gott inflytande. Han är helt enkelt inte den vän man borde ha i sitt liv. Han har känslor och det finns de stunder han kan visa barmhärtighet men det är inte alls ofta. Han tänker på ett sätt som skrämmer oss, han tänker på ett sätt som ingen av oss andra gör. Vi är nästan raka motsatsen till varandra om man inte syftar på att vi alla satt oss i skiten. Det kanske är dags för oss att våga säga ifrån, våga säga att det Teo tänker inte är logiskt alls. Jag litar på dem andra betydligt mer än vad jag litar på Teo och därför är det kanske dags att berätta hur allt står till. Få dem att tänka om ifall detta verkligen är rätt.
"Ja vad gör ni?"
Jag slänger mig ner i sängen och låter blicken gå från föremål till föremål i mitt rum samtidigt som jag väntar på ett svar från Albins sida.
"Just nu gör vi ingenting. Vi har precis kommit tillbaka från att ha fixat tillbaka de pengar Linus var skyldig oss."
Jag nickar lyssnandes och börjar nu automatiskt nervöst bita på mina naglar. Varför jag känner nervositeten inom mig kan jag inte riktigt sätta ord på. Jag kan berätta allt för Albin.
"Har Xander något på hjärtat?"
Jag himlar med ögonen och sätter mig lite rakare i sängen.
"Är Teo där?"
Mumlar jag knappt hörbart men med Albins superhörsel verkar han höra exakt vad jag säger och det är jag tacksam för.
"Ja vadådå?"
"Kan du gå därifrån? Jag måste prata med dig."
"Ja sure, visst."
Han säger något en bit från telefonen och inte långt senare kan jag höra hur dörren till byggnaden öppnas och smälls igen.
"Var det något viktigt?"
"Albin du måste lova mig att inte säga detta till Teo."
"Xander hur lojal jag än är mot Teo så vet både du och jag att jag aldrig skulle spoila saker du berättar för mig som du inte vill ska komma ut."
"Jag litar på dina ord."
Jag ler lite lätt då jag vet att han aldrig skulle berätta något jag inte ber honom att berätta.
"Ta in mina ord när jag säger detta. Albin, Alida Jolin väntar barn med Dante Lindhe."
"Vänta vad är det du säger nu?"
ESTÁS LEYENDO
Toxic // Dante Lindhe
Fanfic"Vi kan inte." "Men ändå gjorde du det." Historien om Alida Jolin och Dante Lindhe som började med hat, men som utvecklades till så mycket mer. _______ Bästa placering #1 drama, #1 romantik & #1 kärlek Ni får hemskt gärna rösta och kommentera Hoppas...