17

246 18 7
                                    

"Sokaklar çok daraldı

Okunacak kitap kalmamış evde

Korku daha da yaklaştı

Öpülen yerleri kadının

Yavaş yavaş çürüyor."

-Ece Ayhan

*Mehmet Erdem- Olur Ya*

"Evet..." dedim kollarımı birleştirerek karşımda oturan Dünya'ya baktım, "Anlat bakalım, seni dinliyorum."

Okul çıkışı her zaman oturduğumuz kafeye gelmiştik. Her ne kadar gelmek istemeyip, sayısız bahane uydursa onu dinlemeyip buraya getirmiştim. Artık bir şeyleri anlatması gerekiyordu, daha ne kadar saklayacaktı ki?

Önündeki gazozunu eline aldı, bir yudum içti, "Tam olarak ne anlatmamı istiyorsun?"

Yavaş yavaş sinirleniyordum. Sakinliğimi korumaya çalışarak gülümsedim, "Gelecek planlarını Dünya... Malum sınav da yaklaşıyor, neler yapacaksın?"

Oturduğu yerde dikleşti, "Hala bölüm konusunda kararsızım...Eskişehir'e gitsem, güzel olabilir aslında..."

"Dünya!" diyerek lafını böldüğümde, etraftaki birkaç insan bize döndü.

"Ne bağırıyorsun be? Herkes bize bakıyor."

"Bağırmıyorum." Dedim boğazımı temizleyerek, "Benim ses tonum böyle."

"Sen ne yapacaksın üniversitede?"

"Biliyorsun, yüz defa anlattım."

"Olsun, bir daha anlat."

"Gerçekten sinirlenmeye başlıyorum." Dedim, "Ben sana böyle mi yapıyorum?"

"Kızım anladın anlayacağını zaten...Niye beni uğraştırıyorsun? Sevmiyorum böyle şeyleri konuşmayı."

"Nasıl şeyleri?"

"Mısra!"

"Aşık mı oldun?"

"Yok artık!" dedi, "Abartma istersen?"

"Peki..." dedim, "Hoşlanıyor musun?"

"Belki..."

"Ne zamandan beri?"

"Bilmiyorum Mısra, tarihe bakmak aklıma gelmedi."

"Tahminen?"

"Benim için gecenin bir vakti evinden çıkıp dondurma almaya geldiği gün sanırım..."

"Tiyatronun olduğu gün?"

"Evet."

"Ama ondan önce aramaya başlamıştın?"

"Başta sadece eğlenmek için yapıyordum." Dedi, "Böyle olacağını tahmin etmezdim ve bir bakıma istemezdim de. Onunlayken çok güzel vakit geçiriyorum, eğleniyorum...İşler ilerlerse ve bir şeyler olursa bilmiyorum... Korkuyorum biraz galiba...Kendi duygularımdan önce onunla aramda olan dostluğu düşünmek zorundayım. Onu kaybetmek istemiyorum."

Ah, dedim içimden, Bir bilsen...

"Eğer bir şey olursa, diye düşünerek kendini geri çekme." Dedim, "Bana her zaman dediğin gibi, anı yaşamalısın. İçinden ne geliyorsa yapmalı, zamanın sana göstereceği şeylerle yoluna devam etmelisin. Belki karşına hiç beklemeyeceğin şeyler çıkar?"

"Ne gibi?"

"Bilmem." Dedim omuzlarımı silkerek, "Hayat bu."

"Of!" dedi, "Çok saçma bir durumdaydım."

GİZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin