|| Chapter 04 ||

1K 57 6
                                    

Lullig?

Nogal.

Het is toch nog niks qua vriendschap.

Ik draai het nummer van Joey maar op dat moment stopt zijn auto voor de deur.

"Hey hoeveel voor een uur?" Hij likt zijn lippen af en grijnst.

"Dat vroeg je vader ook gisteren." Vuur ik terug.

Joey gaat kokhalzen en doet alsof hij uit het raampje gaat braken. Ik lach en stap in. Ik geef hem een omhelzing voordat hij wegrijdt.

"Kan ik je me vertellen dat ik een asshole ben?" Vraag ik.

Joey grinnikt. "Hoezo?"

"We hadden de familie van Poppy over, en haar broer... Flynn was er ook. En ja we hadden een diep gesprek voordat je mij een text stuurde." Leg ik uit.

"Je bent een asshole." Zegt Joey gniffelend.

"Ja maar weet jij wat Flynn een paar weken eerder had gedaan?"

"Nee."

"Zelfmoordpoging door overdosis van drugs." Antwoordt ik.

"Oh damn." Zegt Joey voordat hij de parkeerplaats oprijdt.

"Maar vondt hij het niet erg?"

Ik schudt mijn hoofd en stap uit. Joey volgt mij en we lopen naar de ingang.

"Honestly snap ik hem ook niet, hij doet eerst dat en dan doet hij alsof alles normaal is." Zeg ik.

"Ach joh laat hem, misschien moet hij dit processen op die manier."

We kopen kaartjes en lopen door naar de snacks.

"Ik vindt mezelf een asshole." Zeg ik.

"Alaine stop of ik ga op je zitten." Lacht Joey.

Ik stoot tegen zijn schouder met de mijne als gevolg dat hij zijn arm om mij heen slaat.

Smooth boy.

We moeten even wachten voordat we naar binnen kunnen, dus we leunen bij de ingang van de zaal tegen de muur. Ik hang een beetje tegen Joey aan die voor zich uit kijkt.

Zodra we de zaal in kunnen gaan we op onze plekken zitten en maken we het ons comfortabel.

Tijdens de film zijn we beide diep in het verhaal en ik leg mijn hand in die van Joey. Hij pakt hem vast en ik leg mijn hoofd op zijn schouders.

Na de film ben ik niet zozeer moe, maar hongerig. Misschien had ik meer moeten eten.

"Ik heb honger." Beken ik.

Joey lacht. "Dacht ik al, je had mijn popcorn opgegeten."

"Sorry." Zeg ik met een pruillip.

"Kom, dan gaan we naar een diner verderop." Zegt Joey.

We lopen over straat richting de diner als we wat louche gasten zien staan die aan het dealen zijn. Maar ik herken er eentje.

"FLYNN!" Roep ik.

Hij kijkt me recht in de ogen aan. Zijn blik gaat van mij naar Joey die me achter wil trekken.

In plaats van dat doen loop ik met grote stappen naar hem toe en sla het zakje witte poeder uit zijn hand.

"BEN JE GEK GEWORDEN!" Schreeuw ik.

De andere junkies grijpen het zakje en rennen weg. Flynn zijn blauwe koele ogen kijken mij aan, ik probeer zijn emotie te plaatsen.

"What the fuck doe jij hier?"

"Die vraag kan ik beter omgekeerd vragen." Zeg ik als ik mijn armen over elkaar sla.

"Laat me met rust Alaine." Zegt Flynn als hij weg wil lopen.

"Praat niet zo tegen haar." Zegt Joey.

"Bemoei je er niet mee." Snauwt Flynn.

De jongens zijn even lang en ik sta er tussen.

"Flynn wat zou je moeder hierover denken? Of je zusje? Wat zou Poppy hiervan vinden eh?"

Flynn kijkt me razend aan. "Flikker op Alaina, ik hoef dat schuld aanpraten van je niet te horen."

Daarna loopt hij het steegje in en laat hij mij geschrokken achter.

"Wie denkt hij wellicht niet wie hij is?" Bromt Joey.

"Weet ik niet." Zeg ik zacht als ik Flynn na kijk.

~*~

Uiteindelijk zijn we door een drivethru gegaan en zitten we op de parkeerplaats onze goodies aan het opeten.

"Niet zo culinair als wat jij mag afwassen." Lach ik.

"Nou ik ben gepromoveerd naar keukenhulpje." Zegt Joey.

"Oh dus nu mag je de vieze spullen NAAR de afwas hulpjes brengen?"

"Nou nee, ik mag nu dingen gaan snijden. Een stap dichter naar chef worden."

"Anders vraag je toch aan mijn vader of hij je onder zijn hoede wil nemen? Hij is de hoofd chef van de keuken." Zeg ik.

Joey pakt een frietje van mijn bakje en eet hem op. "Ik wil geen misbruik maken van een meisje die ik leuk vindt."

Ik bloos en geef hem een speelse duw.

Joey pakt mijn hand vast en vlecht onze vingers samen.

"Oprecht."

Ik glimlach.

Ik gooi mijn lege bakjes in de zak en maak dan mijn gordel los. Joey kijkt me aan als ik bij hem op schoot ga zitten. Mijn rug tegen het stuur.

Ik raak zijn gezicht aan en volg zijn kaaklijn. Hij legt zijn ene hand op mijn middel en met de ander pakt hij mijn kin lichtjes vast. Ik ga met mijn hand door zijn blonde haar voordat ik zachtjes mijn lippen op de zijne druk.

A/N

Alaine is de fixbeer, natuurlijk zullen dr altijd comments zijn van: MAAR FLYNN DAN?!?!?! Ik hen gezegd over vriendschap, niets over relaties oof.

Hehe stay tuned

Famke

The Search For EverythingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu