Flynn kijkt me aan als ik weer ga staan op het pad.
"S-sorry."
"Wees dat niet!" Zeg ik.
Flynn wrijft ongemakkelijk over zijn nek. Ik kijk naar hem en druk een lichte kus op zijn lippen.
"Zie je?"
Flynn sluit zijn ogen even. "Waarom verdien ik jou?"
Hij gaat zitten op het bankje. "School begint volgende week weer, mijn moeder wil me dan in de kliniek hebben."
"Zo vroeg al?" Vraag ik zacht.
Flynn knikt. "Dat betekent dat ik voor een onbepaalde tijd weg ben van hier, weg ben van jouw."
Ik ga naast hem zitten. "Je moeder gaf mij mede de schuld van je overdosing."
Flynn kijkt me aan. "Ma weet niet wat ze zegt nadat ze de scheiding heeft aangevraagd. Het is echt niet door jou... maar als ik eerlijk ben. Dit was ook niet mijn schuld of bedoeling."
Wacht.
"Wat wil je zeggen?"
"Ik ben net zoals jij gedrogeerd door Bella."
"Wat?!"
Ik ga staan en Flynn kijkt me verrast aan. "Alaine rustig."
"Nee Flynn! Dit is poging tot doodslag!"
Ik ben bereid om alles wat nep aan haar is van haar af te rukken. Dit is niet de eerste keer dat ze zoiets flikt.
Ik wil al richting het huis van Flynn lopen om met de auto naar Bella te gaan. Ik stop als ik twee armen om mijn middel voel.
"Alaine dit weten mijn ouders nog niet maar ik wil bewijs hebben."
Ik draai mij om. "Ze wilde je dood hebben! Je ouders hadden je kunnen verliezen! Ik.... ik had je kunnen verliezen."
Flynn kijkt me somber aan en ik sla mijn armen om hem heen.
"Ik was zo bang."
"Shsss kleine, alles komt goed." Fluistert Flynn.
Ik begraaf mijn gezicht in zijn shirt en hou hem steviger vast. "We moeten haar aangeven."
Flynn pakt mijn schouders vast en duwt zich van mij af. Ik kijk hem verwart aan en als ik zijn blik zie stopt mijn adem even.
"Geloof me dat heb ik al meerdere keren geprobeerd maar ze is zo goed in het uitwissen van haar sporen."
"Dus wat ga ik doen?" Vraag ik.
"Wat jij gaat doen? Nee nee nee, ik ga niet je riskeren voor haar." Zegt Flynn.
"Oh geloof me, ik laat niet toe dat ze jou probeert te doden." Zeg ik.
"Alaine ik snap dat je haar ook wil ontmaskeren maar niet alleen."
"Nou ik laat niet toe dat jij dan mee helpt, je moeten afkicken."
"Van wat?"
"Van alle slechte gedachten en de laatste beetjes drugs." Antwoordt ik zacht.
Flynn zucht en haalt zijn hand door zijn donkere haar. "Maar beloof me twee dingen kleine."
"Wat dan?"
"Dat je jezelf niet op het spel zet en dat je..."
Flynn aarzelt flink, alsof hij bang is om het te zeggen.
"Dat ik?"
"Dat je me niet verlaat."
"Hoezo zou ik je verlaten?" Vraag ik zacht.
JE LEEST
The Search For Everything
Teen FictionWINNER WATTY'S 2019 NIEUW VOLWASSEN Na de zelfmoordpoging van de populaire Flynn is hij het zwarte schaap van de school. Alaina komt per toeval met hem in contact en het is het begin van een unieke vriendschap. Alaina laat hem de mooie dingen van h...