Mijn mond valt open.
"De hufter!" Zeg ik.
Ik sta op, loop het lokaal uit en loop met grote passen naar kantoor van de rector.
Op het moment dat ik wil aankloppen wordt ik door Joey tegen de muur gedrukt en zijn lippen dicht bij de mijne.
"Ze komen eraan, speel mee." Mompelt Joey voordat hij me kust.
Ik sla sla mijn armen om zijn nek als we naast ons inderdaad de deur opengaat.
"Joey ik had gehoopt dat je na 5 jaar wel beter wist." Zegt de rector, meneer Voss, licht teleurgesteld.
Joey laat mij los en ik kijk naar Flynn die nogal neutraal terugkijkt.
"Sorry, laatste keer dat ik Alaine zie op school." Zegt Joey.
"Wegwezen jullie beide."
Ik trek Joey met mij mee naar Blaire en Jamila. Marcus en Vance zijn de twee beste vrienden van Joey kijken naar ons.
"Al? Wat is dit?" Vraagt Marcus grijnzend.
Hij wijst naar mijn hand in die van Joey. "Stel?"
"Nee, we daten." Zegt Joey.
Ik stomp hem tegen zijn schouder en knik.
"Ja we daten, probleem mee? Wel? De klachtenbus wordt in 2015 geleegd."
"Het is 2018." Zegt Vance.
"Fijn dat je opgelet hebt." Zeg ik.
"Ik vindt het gewoon gek dat het zo'n overnight is gebeurd?" Zegt Marcus.
"Oh maar ineens is er een seksuele spanning tussens ons die gewoon harstikke kinky is en jij niet begrijpt." Zegt Joey.
"Harstikke kinky." Herhaalt Blaire.
"Héél kinky." Zegt Jamila terwijl ze Blaire sensueel aanraakt.
Mijn beste vriendinnen schieten in de lach. Marcus en Vance kijken naar ze met een rare blik. Joey en ik schieten in de lach.
"Oké het is normaal, we daten. Niks bijzonders dus."
"Maar guys, ik moet Safiya ophalen dus ik zie jullie nog wel." Zeg ik.
~*~
Ik parkeer mijn auto voor de school van Safiya en stap uit. Ik zie Flynn al staan en loop naar hem toe.
"Dus je hebt mijn hulp niet nodig?" Vraag ik.
"Ik wist wel dat jij en die sukkel me aan het afluisteren waren." Mompelt Flynn.
"Ja en ik doe gewoon normaal en aardig tegen je en jij denkt meteen dat er iets achter zit. Ik snap dat je geen hulp wilt maar je hoeft niet meteen het slechtste van mij te denken. Dat is rude." Zeg ik.
Ik wil weglopen maar Flynn trekt me terug.
"Sorry."
"Alleen sorry? Iemand vals beschuldigen is meer dan alleen een sorry."
"Ik wilde een oprecht gesprek met je houden maar jij gaat naar die buurjongen van je, Joey."
"Wat heeft Joey hier mee te maken? So what hij is mijn buurjongen? Ik heb toch ook geen commentaar op je ex vriendin die je had? Of het feit dat je coke aan het kopen was?"
Flynn doet zijn hand voor mijn mond. Hij is 35 centimeter langer dan dat ik ben, nog steeds intimiderend.
"Niet zo schreeuwen." Zegt Flynn.
Ik duw zijn hand van mijn mond. "Je moeder is gebroken, je zusje is radeloos. Doe er wat aan."
~*~
Ik laat mij op mijn bed vallen nadat ik een plaat heb opgezet. Mijn ramen staan wijd open en de frisse avondlucht vult mijn kamer.
Ik heb geen spijt van wat ik heb gezegd.
Integendeel.
Hij verdiende het.
Er wordt op mijn deur geklopt als ik mijn schoenen uit aan het trekken ben.
"Wie?!" Roep ik.
De deur gaat open en Joey glimlacht.
"Hey, je vader vroeg of ik op jullie wilde passen."
Ik frons. "Dat doet hij nooit."
Joey gaat op mijn bureaustoel zitten.
"En hij wilde dat Safiya vroeg naar bed gaat."
"Hey ik kan er niks aan doen als ze besluit om disney films tot laat te kijken." Zeg ik.
Ik ga staan en loop naar hem toe. Joey is wat aan het prutsen met een pen.
"Pap probeert ons te koppelen denk ik." Zeg ik.
"Daarom kreeg ik spontaan vrij." Zegt Joey.
Ik voor hem staan.
"We trekken pas sinds high school echt met elkaar op, waarom is er ineens spanning tussen ons is?"
Joey staat op en kijkt op me neer. "Omdat ik je leuk vindt."
"Ja maar opeens?"
"Misschien, Alaine, is er altijd al die spanning geweest maar is het nu gebroken." Zegt Joey.
"Je gaat over twee weken naar Florida, een relatie zit er niet in." Zucht ik
"Waarom opgeven als we het niet proberen?" Zegt Joey.
Hij legt zijn hand op mijn wang en drukt zijn lippen op de mijne voor even. Daarna kijkt hij me aan.
"Kunnen we het proberen?" Vraagt hij zacht.
En zonder erbij na te denken zeg ik mijn antwoordt.
"Ja."
A/N
Yooooo ik ga vanavond terug naar Nederland en maandag tweede leerjaar van mijn studie! Super excited!
Famke
JE LEEST
The Search For Everything
Teen FictionWINNER WATTY'S 2019 NIEUW VOLWASSEN Na de zelfmoordpoging van de populaire Flynn is hij het zwarte schaap van de school. Alaina komt per toeval met hem in contact en het is het begin van een unieke vriendschap. Alaina laat hem de mooie dingen van h...