|| Chapter 31 ||

746 44 5
                                    

Na het weekend ren ik als een gek door mijn kamer. Flynn ligt in zijn kamer nog te slapen denk ik. Ik doe mijn haar in een snelle staart als ik mijn kamer uit ren.

Op dat moment komt Flynn zijn kamer uit.

"We zijn te laat!" Roep ik als ik hem voorbij hol.

"Oh shit!" Flynn rent de kamer terug in ik ren de trap af.

Mijn vader zit met een kop koffie en twee lunch boxen ik de keuken.

"Ik heb bento boxen voor jullie gemaakt en heb Safiya maar alvast naar school gebracht." Zegt hij.

Ik trek mijn schoenen snel aan en pak mijn tas. Op dat moment komt Flynn de trap af. Hij ziet er erg moe uit, de laatste tijd vaker.

Flynn loopt mij voorbij terwijl ik mijn autosleutels pak. "Flynn wil je een smoothie?"

Mijn vader maakt elke ochtend een verse smoothie. Soms zijn ze lekker soms zijn het van die groene.

"Eh ja sure." Antwoordt Flynn terwijl hij zijn schoenen aantrekt.

Ik frons maar schenk twee drink flessen in. Flynn staat bij de voordeur als ik naar hem toe loop en we samen naar buiten gaan.

"Gaat het?" Vraag ik als we in mijn auto gaan zitten.

"Ja, hoezo?"

"Je ziet er zo moe uit, hoe komt het?"

Ik rij de weg op en rij vlot richting school. Flynn kijkt even naar mij voordat hij diep zucht.

"Ik wil het er niet over hebben, voor nu. Kleine ik snap dat je bezorgd bent maar nu niet over hebben." Zegt Flynn.

"Ik ben paar deuren verderop, mijn slaapkamer is altijd open." Zeg ik.

"Binnenkort niet meer." Zegt Flynn.

Ik kijk Flynn aan zodra we voor een stoplicht staan. "Hoezo dat dan?"

"Ma heeft de scheiding getekend en ze wil verhuizen." Vertelt Flynn.

Ik wist dat dit ging gebeuren.

Maar zo snel al?

In stilte rij ik naar school. Ik parkeer op de parkeerplaats en ze de auto uit.

"Een andere stad? Andere staat?" Vraag ik zacht.

"Ander land..." Zegt Flynn zacht.

Mijn adem stopt en een zwaar gevoel drukt op mijn hart. Het lijkt alsof mijn wereld instort als hij dat zegt.

"Alaine? Alaine gaat het?" Flynn klinkt bezorgd.

"Ja, ga maar alvast... ik kom zo." Zeg ik.

"Stuur een berichtje als er iets is." Flynn stapt uit en kijkt nog even naar mij.

Ik glimlach en zodra hij de school in loopt barst ik in tranen uit. Ik leg mijn hoofd in mijn handen en leun op het stuur.

"Waarom een ander land." Snik ik tegen mijzelf.

Ik snap dat Francine weg wil, maar een ander land?

En Poppy dan?

Oh god...

Safiya gaat haar beste vriendin  meer zien.

Dit gaat zoveel eindigen.

Fuck.

In de pauze ga ik snel naar de wc en veeg mijn wangen schoon. Maar dat helpt niet, gelijk stroomt er weer een traan over mijn wang.

"Het heilige engeltje huilt, wat zielig."

Ik draai mij om en kijk naar Bella.

"Wat moet je van me?" Vraag ik en ik veeg de traan weg.

"Oh ik weet echt wel dat je huilt om Flynn. Ik wist al dat hij ging verhuizen hoor, naar Canada was het niet?" Bella lacht.

Ze gaat voor me staan. "Flynn vlucht, hij heeft het niet van een vreemde. Maar gek dat hij mij midden in de nacht belde om het te vertellen."

"Dat zijn leugens Bella, hij belde jou niet." Zeg ik.

Bella duwt haar telefoon in mijn gezicht. Het scherm laat alle oproepen van Flynn zien.

"Wat moet je van me Bella?" Vraag ik.

"Niks lieverd, ik heb je verdediging net al aangestast." En ze gaat weg.

Ik kijk hoe de deur dichtklapt en kijk in de spiegel. Mijn ogen zijn rood en opgezwollen.

Ik ga de wc uit en knal tegen iemand aan.

"Kleine wat is er?" Vraagt Flynn bezorgd.

"Van wie hou je? Want je verwart me." Ik loop van hem weg, niet klaar voor zijn antwoord.

"Woah woah woah, Al stop eens." Klinkt achter me.

Ik loop door en ga naar buiten. Flynn pakt mijn pols en laat mij zo stoppen. Ik sluit mijn ogen en neem diep adem.

"Laat me los, we praten er vanavond over." Zeg ik zacht.

"Nee Al, jij doet ineens raar en ik wil nu weten waarom."

"Heb jij Bella gebeld midden in de nacht?" Vraag ik.

Flynn fronst. "Nee! Waarom zou ik Bella moeten bellen?"

"Lieg niet Flynn ik zag het van Bella haar telefoon." Snik ik.

"Wacht wat? Heb je op Bella haar telefoon gezeten?" Vraagt Flynn.

"Nee ze liet het zelf al zien, waarom Flynn?" 

"Ik heb haar niet gebeld Alaine, moet ik het je laten zien? Vertrouw je me niet?"

"Ik weet het niet Flynn vertel het me!" Roep ik.

Flynn zucht en schuift zijn rugzak ietsje omhoog. "Dag Alaine."

Ik sla mijn ogen neer. "F-Flynn?"

"Nee Alaine ik weet genoeg."


A/N

Hoi zussen

Hoi zussen

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.


Famke

The Search For EverythingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu