"Je bent oprecht zó irritant." Zeg ik.
"Aww vindt Alaine me irritant? Dit gaat mij compleet veranderen als individueel." Zegt Flynn.
Ik doe mijn schoen ongemerkt af en gooi hem naar zijn hoofd. Hij vangt hem.
"Je verloor iets."
Ik gooi mijn andere schoen ook naar zijn hoofd. Deze keer verwachtte hij het niet en krijgt hem vol tegen zijn voorhoofd.
"Oh shit, jij was zeker die ene die iedereen in zijn gezicht raakte met trefbal." Zegt Flynn nogal onder de indruk.
"Niet echt." Zeg ik.
"Dan netjes, applausje verdient." Zegt Flynn.
Op dat moment gaat mijn telefoon af. Ik zie meteen alle gemiste oproepen van Joey.
"Ik snap je niet Flynn, de ene keer doe je vriendelijk en de andere keer ben je echt een kleine bitch. Wat moet je van me?"
Flynn drinkt zijn glas sap in een keer op en kijkt me aan.
"Jou vervelen is leuk."
"Ja maar de ene keer wil je vrienden zijn en de andere keer zeg je dat ik het doe omdat je moeder het vroeg. Jij hebt echt een fatsoenlijke handleiding nodig." Zeg ik.
"Whatever Alaine." Wuift Flynn mij weg.
"Rotzak." Mompel ik onder mijn adem uit.
"Hoorde ik!"
De tv in de woonkamer gaat aan en ik pak mijn telefoon. Ik bel mijn vader op.
"Hey kiddo!"
"Hey pap, sorry dat ik onverwacht moest oppassen en dat ik Safiya mee heb genomen." Zeg ik.
"Geeft niks, Stella en ik vermaken ons wel. Sowieso, er komt iemand hierheen." Zegt pap.
Ik frons. "Wie?"
"Iemand van Tinder."
Ik krijg kotsneigingen.
De tv overstemt mijn telefoon dus ik loop pratend naar de tv.
"Pap op Tinder vindt je vrouwen die meestal seks zoeken en niet veel meer. Sowieso als je had gezegd dat je erop zat had ik je geholpen met je image."
Ik ruk de afstandsbediening uit Flynn zijn hand en zet de tv zachter.
"Daarbij dacht ik dat je meer om je carrière gaf."
Flynn kijkt me aan als ik een discussie aan ga met mijn vader.
"Luister kiddo, het is 8 jaar verder en ik voel me alleen. Ik wil weer mensen ontmoeten."
"En ik wil geen random vrouw in het huis waar ik woon. Ik vindt dat je dit met mij moest bespreken, ik ben je dochter voor christ sake!"
"En daarom hoef ik geen verantwoording bij je af te leggen, je bent mijn dochter en niet mijn baas." Mijn vader klinkt boos.
"En laat niet toe dat je mama gaat inwisselen!" Roep ik.
Ik hang op en laat mij op de bank vallen. Mijn emoties probeer ik te verdrijven, maar het lukt moeilijk.
Flynn staat op en knielt voor me neer.
"Gaat het?"
"Of jij daar iets om geeft." Snauw ik.
"Het is best raar om mijn half jaar jongere oppas te zien huilen, ja dus." Zegt Flynn zacht.
"Nee, het gaat niet." Zeg ik zacht.
"Hoe komt het?" Vraagt Flynn.
"8 jaar geleden reden mijn moeder en ik op de snelweg toen we werden aangereden. Ik was de enige overlevende, mijn moeder stierf op slag. We hadden het over Safiya, voor haar de laatste keer. Mijn vader verloor de vrouw van wie hij het meest hield, nu gaat hij op zoek naar een nieuwe."
Ik krijg een tissue en ik veeg de tranen weg.
"Dankje." Zeg ik zacht.
"Geen dank, ik snap dat dat klote is."
Flynn komt naast me zitten en slaat een arm om me heen. "Maar gun hem het ook."
"Ik gun het hem maar ik gun het mezelf niet, straks krijg ik een soort heks." Zeg ik.
"Gebeurd niet, en als het wel gebeurd help ik wel met het verzieken van haar leven." Zegt Flynn.
Ik grinnik. "Dankje rotzak."
"Geen dank kleine."
~*~
De volgende morgen wordt ik wakker van de deurbel die opnieuw en opnieuw wordt ingedrukt.
Een stuk verder van mij wordt Flynn wakker en hij staat op. Hij loopt naar de voordeur en doet hoorbaar open.
"Waar is Alaine?"
Joey.
"Goeiemorgen." Zegt Flynn echter vrij sarcastisch.
Voetstappen komen richting mij en ik voel een hand op mijn schouder. "Al wakker worden."
"Wat is er?" Vraag ik zacht.
"Wat was dat aan de telefoon?"
"Wat doe je hier?" Vraag ik nog steeds verward.
"Wie was die jongen die kreunde?" Joey klinkt nogal boos.
Ik kreun gefrustreerd en kom omhoog. "Flynn zat je op te jutten, ik heb gezegd dat ik hier zou logeren dus WAT doe je hier?"
"Checken."
Ik frons. "Jij doet dat nooit, wat is er?"
Joey kijkt me twijfelend aan.
"Je vader is weg gegaan gisteravond, met spullen van je moeder."
"Spullen van mijn moeder?" Vraag ik.
"Ja, de fotodoos."
JE LEEST
The Search For Everything
Teen FictionWINNER WATTY'S 2019 NIEUW VOLWASSEN Na de zelfmoordpoging van de populaire Flynn is hij het zwarte schaap van de school. Alaina komt per toeval met hem in contact en het is het begin van een unieke vriendschap. Alaina laat hem de mooie dingen van h...