|| Chapter 05 ||

995 48 6
                                    

Joey kust mij langzaam terug en als ik merk dat ik door iets anders wordt begroet beweeg ik naar achter waardoor de claxon afgaat.

Ik stoot mijn hoofd aan het dak van de auto van schrik en Joey begint te vloeken.

"Shit, gaat het?" Vraagt hij bezorgd.

"Ik overleef het wel." Zeg ik grinnikend.

Joey grinnikt en ik ga weer zitten in de stoel naast hem. Een gespannen sfeer hangt tussen ons als ik mezelf een beetje fatsoeneer.

"Uhm ja." Zeg ik ongemakkelijk.

Joey doet het raam een beetje open voor frisse lucht als ik hem aankijk.

"High five?" Ik houd mijn hand omhoog.

Joey slaat zijn hand tegen de mijne voordat hij me weer naar zich terugtrekt voor een kus op mijn lippen.

"Dit moeten we vaker doen." Grinnikt Joey.

Ik kijk hem met grote ogen aan voordat ik knik.

"Het is al laat, ik breng je wel naar huis." Zegt Joey als hij de auto weer start.

De rit naar mijn huis is ongemakkelijk tot we eindelijk er zijn. We stappen beide uit en lopen naar de voordeur.

"Zie ik je nog morgen? Ik moet morgen mijn kluisje leeghalen." Vraagt Joey.

Joey is een jaar ouder en is dit jaar al geslaagd, ik ga volgend jaar pas slagen.

"Ligt eraan of je de laatste twee uur bent, ik moet mijn kluisje dan leeghalen." Zeg ik.

"Dan haal ik je op." Zegt Joey.

"Dat hoeft niet, ik moet Safiya ophalen daarna." Zeg ik.

"Dit zijn toch geen smoesjes?"

"Nee! Nee, natuurlijk niet." Zeg ik.

Joey glimlacht. "Oké, ik zie je nog wel Alaine."

Hij laat me perplex achter bij de voordeur voordat ik naar binnen ga.

~*~

Ik zucht diep als ik me via de kluisjes op de grond laten zakken. Jamila en Blaire volgen niet veel later mijn voorbeeld en zitten naast mij.

"Dus wat was dat van jou en Joey?" Vraagt Blaire.

"Je bedoelt dat ze elkaar aan het uitkleden waren in elkaars gedachten? Ik zag die blikken in de gang wel."

"Ik heb gister Flynn geditched om met hem naar de film te gaan. Daarna hebben we gezoend in zijn auto, helaas werd ik toen door iets begroet en schrok me kapot."

"His dick?" Vraagt Blaire grinnikend.

"Sadly, ja dat."

Jamila en Blaire schieten in de lach en dan stopt Jamila ineens.

"Wacht! Je hebt Flynn geditched?!"

"Poppy en haar familie waren over, daar hoort Flynn bij. Maar we kwamen hem tegen." Zeg ik.

"Wat? Waar dan?" Vraagt Blaire.

"Hij was drugs aan het kopen in het steegje bij de bioscoop." Zeg ik zacht.

"Nee! Dat meen je niet!" Roepen Blaire en Jamila.

"Helaas meen ik dat wel." Zeg ik.

"Weten zijn ouders het al?"

Op dat moment gaan de deuren open en loopt de persoon himself naar binnen.

What The Actual Fuck.

Hij kijkt me recht in de ogen aan als hij ons drieën voorbij loopt. Ik kijk hem vragend aan als hij mij een boze blik geeft.

Zodra hij het kantoor van de rector inloopt haal ik pas opnieuw adem

"Wat was dat nou weer?" Vraagt Blaire.

"Ik heb werkelijk geen flauw idee." Zeg ik zacht.

Dan horen we gelach en zien we Joey met zijn vriendenclub staan. Joey kijkt me aan en wil aanstalten maken om naar mij te lopen. Alleen sta ik op en loop richting het kantoor van de rector. Blaire en Jamila staan niet veel later naast me.

"Wat ben jij in vredesnaam aan het doen?" Vraagt Blaire.

Ik leg mijn oor op de deur en probeer te luisteren.

"Alaine wat doe je?" Vraagt de stem van Joey.

Ik schrik en kijk betrapt naar hem terwijl mijn gezicht rood wordt. "Hey."

"Blaire en Jamila, wat was ze aan het doen?" Vraagt Joey.

"Als ik dat eens zou weten!" Roept Blaire.

"Sssssssttttt!" Sneert Jamila voordat ze Blaire op haar achterhoofd slaat.

"Kom, wij laten de lovebirds even alleen." Zegt Jamila voordat ze Blaire meetrekt.

"Dus... wat was je aan het doen?" Vraagt Joey.

"Russische spion aan het zijn?"

"Dus je bent aan het afluisteren?"

"Uhm, shit, ja ik ben ze aan het afluisteren." Zeg ik.

"Waarom?" Vraagt Joey, de filter van zijn sigaret in zijn mondhoek.

Joey rookt zelf niet, maar zijn vrienden wel. Hij heeft altijd een filtertje in zijn mondhoek, ik weet ook niet waarom.

"Geen flauw idee, ik wil gewoon weten wat zijn probleem is." Antwoordt ik.

"Maar met afluisteren bereik je niks, kom." Hij pakt mijn hand vast en trekt mij naar het lokaal naast het kantoor van de rector.

"Wat doe je?" Vraag ik.

"Na 5 jaar hier weet ik echt wel hoe je hier mensen kan afluisteren." Antwoordt Joey.

Hij trekt me op de grond bij een ventilatie en we horen de stemmen.

"Meneer Porter, je snapt na uw poging wij moeilijk weten wat voor hulp u nodig hebt. Daarbij willen wij als scholengemeenschap alle hulp aanbieden die je nodig hebt."

"Ik heb geen hulp nodig." Zegt Flynn.

"Je moeder geeft gebeld omdat je er niet beter op wordt." Zegt de rector.

"Mijn moeder kan veel zeggen maar uiteindelijk beslis ik over mijn mentale gezondheid." Zegt Flynn waarna we hem horen opstaan.

"Luister Flynn, noem asjeblieft iemand wie je kan helpen."

Ik kijk naar Joey die fronsend luistert.

"Als mijn moeder echt denkt dat die idiote Alaine me kan helpen kan ik alvast zeggen dat ik er geen fucking zin in heb."

A/N

Oké ik ben fucking dom. De naam is Alaina maar ik schreef Alaine of Alaide dus hehe... ben stupid.

Verder: wifi is stroom lag er voor twee dagen uit ivp met storm in Toscane.

Bye

The Search For EverythingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu