Moș Crăciun

31 4 0
                                    

Dupa discutii interminabile din punctul meu de vedere, venise si momentul in care toata familia se aduna in jurul bradului pentru a desface cadourile. Era traditia mea preferata. Abia asteptam sa le vad reactiile cand vor deschide cadourile.
-V-ați saturat? Intreba mami.
Toata lumea dadea aprobator din cap. Se lasase linistea. Deodata se auzi un clopotel. Toti ne ingramadiser-am pe usa care duce spre holul casei. Mama a deschis usa larg si baietii care au intrat si au inceput sa cante. Primi baieti au fost. Andrei, Alexandru si Elias. Au inceput sa isi spuna poeziile. Erau cam grabiti. Toti trei purtau peste geaca un fel de "pelerina" imblanita asemenea ciobanilor. Alex in loc de acea "pelerina" imblanita purta o geaca intoarsa pe dos. Astfel lasand la vedere captusala imblanita a gecii. Era creativ. Cu totii zambeam. Un singur lucru lipsea. Capra. Normal trebuia sa fie inca un baiat care sa sara de colo colo. Nici bine nu imi terminasem gandul ca "capra" si țâșnise pe ușă. Cu totii am inceput sa radem de aparitia spectaculoasa a "caprei". Sărea si se învârtea de mama focului pe langa cei trei baieti.
  Dupa ce micul spectacol se terminase baietii ne salutasera iar baiatul de sub "capra" iesise. In costumul de capra se aflase vecinul nostru Florin. Jucase bine in rolul de capra. Mama ii invitasera la masa si le puse banii in cutiuță.  Fiecare isi luasera câte o prajitura si un pahar de suc.
-Este stea sau viflaim? Ii trebase tatai curios.
-Viflaim nu, cu steau umbla fiul lui Flaviu si inca doi din cate stiu, spuse Andrei. El era cel mai mare din grup. Era clasa a XII-a. Si fiul celei mai bune prietene ale mamei.
  Baietii plecasera la urmatoarea  casa iar noi ne adunaseram in jurul bradului pentru a desface cadourile.
-Asta e pentru tine. Spuse Denisa dandu-i punga cu  cadoul bunici. Ea statea pe canapea si se uita la noi cu bucurie. Bunicul era langa ea zambindui.
-Nu trebuia, spuse ea. Apoi deschizandu-si cadoul scoase din punga o pijama pufoasa galbena. Bunica o descfacuse cu entuziasm pentu a o putea analiza. Se vedea bucuria de pe chipul ei cand ridica bluza de pijama in sus pentru a vedea mai bine desenul inflorat de la gulerul bluzei. Ii multumise si Denisa venise spre mine pentru ami inmana cadoul. Inauntru era o rama foto cu toata familia, un set de pensule pentru machiaj si o bratara de culoare albastra cu pietricele . Erau superbe. Ii multumiseram si trecusera la altcineva.
  Dupa ce toata lumea primise cadourile. Eu ma alesesem cu cele mai multe. Ii scrisesem la "Moș-ul" sa imi aduca o boxa bluetooth. Si primiseram una albastra. Ma bucurasem tare mult pentru ea. Am mai primit si o pereche de pantofi cu toc negrii de care eram incantata peste masura si un inel cu o piatra albastra.
-Ok, e timpul pentru poze, spuse tusi Silvi. Ne adunaseram cu totii in jurul bradului pentu poze. Ataram cu totii caragios deoarece eram cu totii in papuci de casa. Asa ca ne-am dat jos papuci si am continuat sa facem poze pana cand toti sau pozat cu fiecare membru. Au iesit niste poze reusite. Ne-am înstrâmbat, ne-am ras, am scos limba si am ridicat cu totii mainile in semd de veselie. Cand eu si sore mea Denisa ne-am uitat peste poze, am inceput sa ne tavalim  pe jos de ras din cauza unei poze in care am facut o fata mai ciudata.
Dupa ce am mancat si felul doi si am mai discutat despre planurie de revelion si anul ce vine. Bunica si bunicul au mers acasa impreuna cu Silvi. Iar mami si eu am inceput sa strangem masa si sa facem curat.
  A fost un ajun de craciun fericit. Ma gandeam cum ar fi fost daca m-as fi dus cu gasca lui Paula la colindat. M-am gandit sa ii scriu si sa ii urez un craciun fericit. Am intrebato cum se distreaza la colindat si ea in schimb de sms. Mi-a trimis o poza cu toata gasca. Toti erau impreuna pe un pat cu sticle de alcool in mana. Hardin era in mijloc imbracat cu un pulover rosu si un papion asortat. Arata caraghios. Nu era deloc stilul lui. Toti ceilalti radeau si se vedea pe ei ca se distreaza. Daniel era cu burta peste o fata pe care nu puteam sa o vad.  Am zambit la vederea pozei si i-am urat distracrie plăcută.
I-am scris si lui Nicoll sa vad cum o mai duce. Ea mi-a spus ca se afla acasa la versisoara ei  Paulin. Spunea ca si ea este la colindat prin sat cu o "gasca" pe care nu prea o cunostea. Nicoll e genul de persoana al tuturor. Se intelegea bine cu oricine. Asa ca sigur nu avre probleme de integrare. Ma simteam putin prost din cauza ca eu stateam acasa. Dar asa a fost de fiecate data. La fiecare revelion la fiecare craciu si la aproape fiecare petrecere.
  Dupa o baie lunga si stat pe telfon. In cele din urma adormiseram cu gandul la drumul cel lung de maine.

O simpla fataUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum