Jeg sad stille på kanten af min seng. Stirrede ind i væggen mens mor farede rundt bag mig. "Skat, hvilken farve kan du bedst lide?" Spurgte hun pludseligt.
Med en bitter smag i munden svarede jeg på hendes spørgsmål. "Den grønne."
Mor viftede lidt med den grønne bal-kjole og kiggede spørgende på mig, "så tager vi den røde, den matcher også dine fine øjne, ikke også?" Smilede hun og strøg mig hurtigt på kinden. Jeg rystede på hovedet.
Mor hang den røde blonde-agtige kjole på skabslågen til det åbne skab.
Hun gik i gang med at sætte mit lange, flade, sorte hår op i en stor, flot knold. Men efter lidt tid med hendes hænder i mit tykke hår, gav hun op og prøvede at krølle det.
Det blev til nogle fine Beach-waves og tung make-up. "Slip nu den kolde mine, Victoria!" Advarende løftede hun en finger. Jeg sukkede dybt og kigger i spejlet bag hende.
Den røde bal-kjole komplimenterede godt nok mine rød-brune øjne som overhovedet ikke passede til mit sorte hår.
Mor gik en runde omkring mig og smilede for sig selv.
"Mor!" Min brors vrede stemme rungede i værelset. "Charles, ikke råbe sådan!" Vrængede hun tilbage. Charles kom ind på værelset og stoppede ved synet af mig, "uha, søs. Gud være med hvem end der ender op med dig." Sagde han smilende. Jeg rullede øjne af ham og skulle lige til at give ham fingeren, da mor tog fat i mit håndled og lukkede hele hånden sammen. "Det gør pæne piger ikke, Victoria! Hvad vil du Charles?"
"Hvor fanden er mit slips?" Spurgte han mere roligt. "Har du spurgt din far?" Spurgte hun så. Charles nikkede. "Så ligger det garanteret på dit værelse, hvor jeg sidst lagde det. Har du kigget der?"
Charles forsvandt hurtigt ud ad rummet.
"Stakkels dreng. Han bliver sønderknust hvis ikke han ender med en skøn pige i aften." Sukkede mor og rettede på den røde kjole.
"Hvad syntes du?" Spurgte hun. "Fin" nikkede jeg og rettede på et hårstrå, der havde sat sig fast i mine lange vipper med mascara.
"Husk nu at have det sjovt, ikke?" Smilede hun. Jeg nikkede stille og trådte ned fra den plade, hun havde tvunget mig til at stå på. De røde stiletter gjorde det svært at balancerer.
"Gå nu ned til din far og vis ham, hvor smuk hans prinsesse kan være, ikke?" Smilede hun og vendte sig mod skabet, for at lukke det."Far?" Jeg fik balanceret mig ned ad trappen og var på vej ind i spisestuen. "Victoria, min skat!" Smilede han og rejste sig med et sæt, da jeg trådte ind. "Hvor er du smuk!"
"Jeg vil ikke miste min lille pige" sukkede han da vi begge sad i vores sofa. "Det kommer du ikke til, jeg bliver ikke valgt." Konstanterede jeg og kiggede lidt på billederne af vampyrerne i vores familie.
"Gør du ikke?" Spurgte far mistænksomt. "Nej," sagde jeg, "men du deltager, ikke også Victoria?" Han blev en anelse urolig. "Jo, da! Selfølgelig. Jeg vil ikke være skyld i jeres forvisning!" Skyndte jeg mig at sige.
Far nikkede roligt og tog avisen. "Victoria! Har du børstet tænder?" Spørger mor fra entréen.
Jeg rejser mig og går ud til hende, "ja mor. Det har jeg" smilede jeg. Hun skyndte sig at rette på den mørkerøde læbestift på mine læber, før hun rettede sig op.
"I to vil ankomme i hver sin limousine." Hun vendte sig mod Charles, "og lad ny vær med at flippe ud, okay?" Hun rettede en smule på hans øjenbryn. "Mor jer!" Smilede hun begejstret. Jeg smilede tilbage, mens far langsomt nærmede sig os. "Farvel, mor jer!" Smilede han, som kun han kan smile.
Mor vinkede til os, mens vi gik ned ad den lille trappe mod vores indkørsel.
"Farvel, Charles." Nikkede jeg. Charles valgte at overhøre det og sætte sig ind i hans limousine. Chaufføren holdt min dør, indtil jeg sad på sædet og havde klikket selen.Vi standsede foran en stort, flot villa af et forsamlingshus. Her blev alle udvælgelsesbal afholdt.
Ligesom varulvene havde deres eget sted, deres hellige forsamlingshus, havde vi vores.
Jeg trådte ud ad limousinen og kiggede modløst på villaen, der var pyntet formelt op. "M'lady" en mand smilede venligt til mig. Jeg nikkede kort til ham og skyndte mig op ad trappen.
Alle stoppede i én stor forsamling foran scenen. En høj, muskuløs mand med tilbagelagt, rødt hår fik hurtigt ro.
YOU ARE READING
Feram Vampire | ✔️
VampirePå dit attende leveår skal du deltage i udvælgelsesballet, som bliver afholdt blandt alle arter. Vampyrenes udvælgelsesbal er ikke det samme som varulvenes, og intet som heksenes! Derudover kommer der, som regel, intet godt ud af, at de tre arter mø...