Det er allerede morgen, og jeg kan stadig hører ambulancer. Jeg sætter mig på kanten af sengen, og klør mig lidt i øjnene. Jeg kan ikke hører Carl, så han er nok ikke stået op endnu. Jeg finder hurtigt noget tøj og går ned i køkkenet og finder noget morgenmad. Jeg tjekker hurtigt de sociale medier, og i en nyhedsrapport, står der at der er mange der er blevet syge, og at forskerne mener at det er en virus kaldet Comtoma-L7. Den er yders sjælden, og at det godt kan smitte. Man bør gå til lægen hvis man har det.
-
-}{~}{-
-
Det bar nok derfor jeg hørte ambulancer igår aftes, og ligesådan i dag. Jeg får spist færdig og skal til at stille min tallerken ned i vasken, men den glider og falder ned på gulvet og smadre. Jeg hører kort efter Carl råbe noget.
"Din forbandet unge! Hvad helvede laver du?!" Jeg skynder mig at samle de største stikker op i hånden og lægger dem i vasken. Jeg læber hurtigt ud i gangen og tager mine sko på, og går..
Da jeg går op af den smalle ødelagte vej, går det pludselig op for mig at jeg skar mig da jeg tog glasstykkerne op i hånden. Jeg bløder, og det løber ned af min hånd. Jeg roder hurtigt nede i min taske i håb om at finde noget at tørre blodet af med. Da jeg har stået og kigger min taske igennem, for tredje gang, giver jeg op. Jeg må bare videre nu, eller jeg kommer for sent.
-
-}{~}{-
-
Jeg går tværs over parkeringspladsen, og finder og møder Alexandre ved indgangen.
"Hey hvad så?." Siger hun smilende.
"Hej." Siger jeg og smiler tilbage.
"Har du læst om den der virus, som hedder Komtoma-L7?." Spørger hun. Jeg nikker.
"Der er også mange her på skolen som har fået den, og de er her ikke idag." "Okay." Siger jeg. Vi kommer ind i lokalet vi skal være. Der ikke særlig mange, men det er nok på grund af Komtoma-L7.
Vores lærer kommer ind, og bagefter følger en fyr, som hedder Grayson. Han er skolen mysteriske-lækre-fyr. Han er meget mysterisk, og han er ikke altid nem at føre en samtale med.
"Du bliver på det her hold nu. Du kan sætte dig ned ved siden af Heather." Kan jeg hører vores lærer, Miss Steel, sige og ser hende peger på mig. Grayson går langsomt ned gennem bordene og ned til mit bord, uden at kigge på mig...
YOU ARE READING
apokalypsen
Science Fiction🖤PIGE FORFATTER🖤 ~De døde vågner~ - Så startede dommedag.. - "Du er en af dem" "Kys mig Grayson" "Jeg vil dig." - Poster så tit jeg kan.. Kærlighed, drama og vold