part 2 del 14

1 0 0
                                    

  Klokken er 23.12 og Grayson og jeg sidder inde i hans stue, og bare stirre, Grayson sidder i den ene sofa, og jeg sidder i den anden. Der er en irriterende stilhed. Der er også kold inde i stuen, så mine tænder klapre lidt, og hårene rejser sig på armene.
"Du fryser." Siger Grayson og lægger et tæppe over mig.
"Hvor skal jeg sove?." Spørger jeg.
"Inde i min seng." Siger han.
"Hvad så med dig?." Spørger jeg.
"Det skal du ikke bekymre dig om." Siger han.
"Du skal i seng nu." Siger han og rejser sig fra sofaen.
"Allerede? Klokken er ikke engang tolv endnu." Siger jeg.
"Nej.. men du skal sove." Siger han, og læner sig overkroppen ind over køkkenbordet. Han er meget stram i ryggen, så man kan se hans skulderblade.
"Er du okay." Spørger jeg og går hen til ham.
"Heather! Gå ind i seng." Siger han hæst. Jeg bliver lidt forskrækket og gør så ind i soveværelset.
-
-}{~}{-
-
Jeg lægger lidt og tænker over Grayson. Han er anderledes, og han opfører sig mærkeligt. Han ved altid hvad jeg fejler, eller om der er sket noget med mig, men også den måde han snakker til mig på.. han snakker underligt. Jeg lægger lidt og venter på om Grayson skal komme ind i soveværelset, og sige noget.. men han kommer ikke..
Klokken er 12.03 og jeg er lige vågnet. Jeg trasker træt ud i køkkenet til Grayson. Jeg kan hører en masse ambulancer, og Grayson står og ser nyheder. "Hvad er der sket?." Spørger jeg og går hen til ham.
"Det er en virus der hedder Comtoma-L7. Mange er døde af den, og de har ingen ressourcer mere til at hjælpe." Siger han.
"Hvad med min søster?.. hun er på sygehuset." Siger jeg, og mit blodtryk bliver hurtigere og hurtigere. Jeg skynder mig at tage min nederdel på, og tager mine sko på.
"Heather.. du kan ikke gå derud.. du bliver smittet, og der er døde overalt." Siger Grayson.
"Jeg skal ned til min søster!." Siger jeg frustreret og skal til at tage i håndtaget og åbne døren, men med det samme er Grayson der. Han blokerer for mig.
"Heather, lyt til mig.. du dør." Siger han.
"Jeg er ligeglad.. flyt dig!."
"Nej, du bliver her."
"Flyt dig!!"
Jeg er nød til at have ham væk, så jeg går helt hen til ham, og kører min hånd op af brystkassen på ham... jeg ved han har noget med mig..  

apokalypsenWhere stories live. Discover now