part 6 del 32

1 0 0
                                    

  "Grayson. Træk vejret. Ind. Ud." prøver jeg, men han kan ikke koncentrere sig. "Gør noget!. Eller jeg gør noget dumt!." Brøler han. Hans øjne er ildrøde og hans tænder er blevet skarpe og lange. Hans knoer er helt hvide, fordi han knytter hånden så hårdt. Hurtigt tager jeg fat om hans nakke og presser vores hoveder sammen, så vores læber mødes i et kys. Jeg kan mærke at han ryster, men efter nogle få sekunder er hans krop rolig, han knytter heller ikke hænder mere, men istedet sætter dem på min læn. Jeg fører langsomt en hånd op på hans kind, og fjerner blidt mine læber fra hans. Graysons øjne er stadig lukket, men kroppen er rolig.
"Åbn dine øjne." Hvisker jeg, og langsomt åbner han øjnene - de er helt normale, og kigger betragtende på mig. Det eneste jeg ser er fred, og ro.
"Hvad er det du gør ved mig?." Hvisker han i mit øre, og kysser mig ned af halsen.
-
-}{~}{-
-
Vi kommer ud til de andre, som står og ligner et kæmpe spørgsmålstegn.
"Hvad sker der?." Spørger Andrey.
"Ik' noget. Du skal ikke bekymre dig." siger jeg.
"Hvorfor prøvede du at dræbe mig?!." spørger Mark, men Grayson ignorerer bare hans spørgsmål og sætter sig på en køkkenstol.
"Solen går snart ned, så lad os finde et soveværelse til jer, siger jeg til de andre og fører dem ned til nogle ledige gæsteværelser, og går bagefter ned i køkkenet til Grayson.
"Gray. Du skal have noget mad snart. Vi kan ikke have at du er så agressiv." siger jeg.
"Jeg ved det godt, men vi kan ikke stole på dem der. Jeg tør ikke lade dig være alene med dem." siger han.
"Jeg kan beskytte mig selv. Gå nu bare." siger jeg. Han rejser sig op og kigger betragtende på mig, og går stille hen til mig.
-
-}{~}{-
-
Han kører roligt en hånd op af ryggen, og op i nakken. Han drejer mig hen mod ham, så vi står og kigger hinanden i øjnene. "Der er snart ikke mere at jage. Alle dyr er flygtet fra skoven." hvisker han.
"Hvorfor?." "Fordi de kan fornemme fare."
"Du må gerne få noget af mit blod." siger jeg."
"Glem det." siger han og og sætter sig på en køkkenstol, med hovedet begravet i sine håndflader.
"Det er for sent." siger jeg og snitter mig i armen med en kniv. "Nej Heather!." knurre Grayson, og løfter sit hoved med et chok...  

apokalypsenWhere stories live. Discover now