part 1 del 5

1 0 0
                                    

  "Ja, helt klart vi kommer." Siger jeg, mens Alexandre nikker. "Godt!"
"Oh... og husk at tage badetøj med." Siger Lucas og blinker.
"Du aner virkelig ikke hvad du lige har sagt ja til" siger Alexandre, da Lucas er gået.
"Det er Anthony som holder den, og den bliver stor. Men alle playerne kommer" siger hun.
"Hold nu op Alex. Det bliver sjovt!." Siger jeg og puffer hendes skulder.
"Og måske kan du finde dig en fyr." Siger jeg drillende.
"Arg, hold kæft." Siger hun og griner. Jeg får øjenkontakt med en dreng som sidder ved bordet bag os. Han kigger betragtende på mig... vent!... det er Grayson. Hvorfor kigger han på mig? Ser jeg dum ud?
-
-}{~}{-
-
Vi sidder i noget tid og bare har øjenkontakt. Han ser roligt på mig, men han ser også undrende på mig. Det går op for mig, hvor pæn han egentlig er... hans lysebrune øjne og hans flotte, lidt sjusket, men pænt hår. Han ser dårlig ud... og hans øjne begynder at blive rødlige, og hans hud bliver blegere. Jeg kigger hurtigt ned i bordet, og med det sammen kan jeg hører en bænk som skrabes hen af gulvet. Jeg kigger op, og ser at Grayson hurtigt er på vej ud af kantinen.
Jeg føler at det er mig som fik ham til at forlade kantinen. Jeg kunne godt have brugt noget mere tid på, at have at på hans flotte ansigt. Jeg griner indvendigt - hvorfor tænker jeg sådan her?..
-
-}{~}{-
-
Solen er begyndt at gå ned, og jeg er i gang med at gøre mig klar til festen. Vi er henne ved Alexandre, så vi kunne gøre os klar sammen. "Glæder du dig?." Spørger jeg.
"Ja. Der er en sød fyr som hedder Jack. Vi har kemi sammen, og han er virkelig sød og lækker." Siger Alexandre grinende. "Uuh." Siger jeg smilende.
"Hvad med dig? Har du nogle fyre på programmet?." Spørger Alexandre. Jeg kigger ned i gulvet og griner lidt.
"Nej ikke endnu."
"Arh, det skal nok komme. Du møder sikkert en i aften."
"Ja." Mumler jeg.
Vi bliver kørt derud. Mens vi sidder i bilen tænker jeg på Grayson... han lå rent faktisk mærke til mig... men han kiggede på mig på en underlig måde, som fik mig til at føle mig dum. Måske kommer han til festen, og måske kan jeg tale med ham, eller lære ham at kende.
-
-}{~}{-
-
Vi bliver sat af ved huset, og der er mennesker over det hele.  

apokalypsenWhere stories live. Discover now