𝒜𝓃𝒶
Er klinkt een harde zucht door het huis. Het is donderdag ochtend half 7. Laatste dagje school, want ik ben vrijdag vrij en daarna is het natuurlijk weekend.
Met deze gedachte probeer ik mijn bed uit te komen. Ik zet de wekker uit en loopt naar beneden om mijn ontbijt en lunch voor de middag klaar te maken.
Als ik dat heb gedaan stap ik onder de douche en doe de rest van mijn morning routine.
Beneden neem ik plaats aan de eettafel en eet rustig mijn ontbijt op terwijl ik op mijn telefoon zit.
Wanneer ik klaar ben met ontbijten zet ik de vaat in de gootsteen. Verschrikt kijk ik naar de klok, het is al kwart voor 8 en ik moet over 5 minuten weg. Snel ren ik naar boven om mijn haar te fatsoeneren en mijn tanden te poetsen.
Ik pak mijn tas die ik gisteravond al had ingepakt en loopt naar de schuur om mijn fiets te pakken. Oh shit, ik ben me telefoon binnen vergeten bedenk ik me. Ik loop geïrriteerd weer naar binnen.
Mijn ouders zijn voor een half jaar op een zakenreis en mijn broer is een stuk ouder dus woont niet meer thuis. "Ik weet nu al dat dit een rotdag wordt" zeg ik geïrriteerd in mezelf.
Ik fiets naar de plek waar ik elke ochtend afspreek met mijn vriendin Sarah om vanaf dat punt samen naar school te fietsen. Ik ben 5 minuten te laat, maar gelukkig staat Sarah er nog. "Goedemorgen Ana!" zegt Sarah opgewekt. "Goedemorgen Sarah!" zeg ik half uitgeput.
Ik heb Sarah twee jaar geleden leren kennen en ben blij haar ontmoet te hebben. Sarah is erg wijs, lief, slim, geeft me altijd raad als ik niet weet wat ik moet doen.
Onderweg naar school praten we weer zoals gewoonlijk over allerlei onzin dingen. Als we op school zijn aangekomen zetten we onze fietsen in het fietsenhok.
Sarah en ik schelen 1 jaar, doordat Sarah op de basisschool is blijven zitten. Sarah is 18 en ik ben 17. We zitten op het Willenheims College in Amsterdam. Ik woon 30 minuten van school in een dorpje dichtbij Amsterdam. Sarah en ik doen VWO en hebben precies hetzelfde vakkenpakket.
Als Sarah en ik de klas binnen lopen zijn we nog net op tijd voor onze eerste les vandaag, maatschappijkunde. We begroetten nog onze andere vriendinnen met een knuffel en gaan zitten.
Sarah en ik zijn zeg maar degene in onze vriendengroep die braaf huiswerk maken en goede cijfers halen.
Onze vriendengroep bestaat uit:
Lily: ik was heel erg close met haar maar de laatste tijd doet ze heel bot en groeien we een beetje uit elkaar na 5 jaar.
Lara: met haar kan ik altijd lachen, we hebben dezelfde muzieksmaak en ik kan het altijd hebben over jongens met haar ook al krijg ik niet zoveel aandacht van jongens.
Andrea: met haar lach ik ook veel en ken ik net zoals Sarah pas 2 jaar, maar ik trek steeds meer met haar op. We bezoeken vaak steden en hebben veel fotoshoots in de les als de leraar niet kijkt.
Ik ga ook nog wel met andere mensen om, maar zeker niet zo close.Lily is weer luidruchtig en praat over wat ze dit weekend gaat doen. Sarah en ik werken rustig door, maar worden afgeleid wanneer Lily onze namen roept.
Lily roept ook de anderen en vraagt wie er vanavond mee uit wil gaan. Lara roept dat zij gaat, Andrea ook. Sarah en ik zijn eigenlijk niet heel erg van het uitgaan maar we vinden het weg gezellig op zijn tijd.
Ik wil een smoes bedenken maar net op dat moment zegt Sarah dat wij ook mee gaan.
Dag donderdagavond waar ik rustig zou netflixen met een bak ijs op bed.De rest van de dag op school gaat door en om half 4 zijn we dan eindelijk uit. Lily roept nog dat ze de details appt in de groepsapp. Wanneer ik thuis ben ontgrendel ik mijn telefoon en open dan WhatsApp.
JE LEEST
Tainted love/ feat Ajax
FanfictionHoe één dag je hele leven op zijn kop kan zetten. Een normale dag veranderd in ontmoetingen, liefde en bekendheid. NIET KOPIËREN: NIET kopiëren in geen enkel geval! Ik heb dit concept zelf bedacht en ik steek veel moeite in dit boek dus neem het nie...