𝒜𝓃𝒶
Ik word wakker in een vreemd bed en in een vreemde kamer. Als ik recht op ga zitten zie ik Hakim op de grond liggen met een kussen. Ik zucht. Alles wat gisteravond en gistermorgen is gebeurd komt weer terug in mijn gedachten. De klootzak denk ik.
Eigenlijk zou ik verdrietig moeten zijn, maar ik ben vooral boos. Ik gooi het deken van me af en verdwijn de badkamer in. Ik ga boven de wc hangen, omdat ik moet kotsen van alle alcohol die ik gisteravond naar binnen heb gebracht.
"Gaat het?" vraagt Hakim bezorgd als ik de badkamer weer uit loop. "Het kan beter." zeg ik neutraal.
"Als je er over wilt praten ben ik er altijd voor je." zegt Hakim en staat op om me een knuffel te geven. "Dank je wel." fluister ik zacht. "Als je moet huilen mag dat gewoon he." zegt Hakim en kijkt me diep in mijn ogen aan. Ik knik kort.
Hakim is gaan douchen en ik loop naar beneden om te ontbijten. "Goedemorgen!" zegt Kaj vrolijk. "Lekker gefeest gister? Of moet ik zeggen vandaag." zegt Carel lachend.
"Nee." zeg ik geïrriteerd. "Het was niet zo leuk dus?" vraagt Kasper die er nu ook bij staat."Niet echt. Ik heb even geen zin om erover te praten." antwoord ik kortaf. "Hmm. Oke. Als je dat wel wilt zijn we er altijd voor je." zegt Kaj lief.
Ik pak mijn ontbijt en loop naar buiten. Ik ga op het grasveld zitten tegen een palmboom aan. Ik had me koptelefoon ook mee dus ik zet 'M op zodat ik even kan ontspannen. Gewoon even genieten van het mooie uitzicht met een muziekje op.
Na een tijdje loop ik weer naar binnen. Ik loop gelijk door naar boven zonder wat tegen de rest te zeggen die net wakker zijn geworden.
"Hakim ik ga even douchen, oke?" vraag ik als ik binnen kom. "Ja is goed. Ga maar." zegt Hakim lief.
Ik verdwijn de badkamer in en stap onder de warme douchestralen. Ik kan hier even zo erg van genieten.
Na een kwartiertje loop ik met een handdoek om mijn lichaam de badkamer uit. Ik heb helemaal geen kleding hier. Fuck.
Ik loop snel de gang op en ga de kamer van Justin in. Als ik binnen kom zie ik Justin met zijn handen in zijn gezicht. "Ana." roept hij en staat gelijk op. "Nee Justin." kap ik hem af. "Alsjeblieft. We moeten erover praten." zegt Justin smekend. "Nee donder op. Ik heb geen behoefte om met slangen zoals jou te praten." snauw ik en loop snel de kamer uit met mijn koffer. Gelukkig had ik mijn kleding nog niet uitgepakt.
Ik kleed me gewoon om in leuke kleding. Ik ga niet zielig in een joggingpak lopen. Dat is het niet waard. Ik ga ook zeker mijn vakantie niet laten verpesten door deze gebeurtenis.
Ik doe de rest van mijn morning routine en loop dan naar beneden. "Hey An." zegt Mikky lief en kijkt me bezorgd aan net zoals Sarah en Karina. "Kom we gaan er even op uit. Even girls time, zonder de jongens." zegt Karina en legt een hand op mijn bovenarm.
"Wij gaan even." roept Mikky en ik word mee getrokken naar buiten.
"Wat gaan we doen dan?" vraag ik. "Hele leuke dingen." antwoord Sarah.
Een paar uur later
De dag is alweer bijna voorbij. We hebben zulke leuke dingen gedaan. Eerst gingen we met de auto naar een rustig plekje rijden en lunchen, kletsen en foto's maken. Toen hebben we gefietst. En als laatst hebben we ook nog gesurft.
Ik vind het echt lief dat de meiden hebben besloten om me even op te vrolijke. Dat had ik echt even nodig. Sinds Justin...
Ik vraag me af hoe het eigenlijk nu met Matthijs gaat.
We zijn weer onderweg naar het huisje toe dus ik ga zo wel even naar hem toe om te praten.
Als we bij het huisje aankomen zitten een paar jongens buiten bij het zwembad. Ik zie Justin er ook zitten.
Er is een korte wisseling van een blik met hem, maar ik kijk al gauw de andere kant op. Ik loop weer naar binnen om op zoek te gaan naar Matthijs.
Ik besluit om te kijken of Matthijs op zijn kamer zit. Ik hoor stemmen van zijn kamer komen. Ik wil niet onbeleefd doen door zijn gesprek te verstoren, maar ik wil echt even met Matthijs praten dus klop ik op de deur.
"Kom maar binnen." hoor ik iemand roepen.
"Uhm hoi." zeg ik voorzichtig. Ik zie Carel bij Matthijs op zijn bed zitten. "Ik laat jullie wel even." zegt Carel. Hij geeft me een knuffel en verlaat de kamer van Matthijs."Uhm dus." zegt Matthijs. "Ik wou vragen of je misschien even wilt praten. Ik zit er zo mee en de enige die me nu het best kan begrijpen ben jij." zeg ik sip.
Na een tijdje gepraat te hebben, gesnikt en geknuffeld laat Matthijs me los in zijn stevige armen. "Ik denk dat we beiden even met ze moeten praten." zegt Matthijs dan. "Apart?" vraag ik waarop hij knikt. "Het zal wel moeten dan." zeg ik en slaak een zucht.
Ik loop naar beneden op zoek naar Justin. "Nous, heb je Justin misschien gezien?" vraag ik hem. "Uhm hij was hier net nog. Misschien is hij eventjes naar het strand." beantwoord Noussair mijn vraag. "Oke bedankt." zeg ik terug.
"Als je erover wilt praten zijn we er altijd voor je he." zegt Noa die er naast zit lief. Ik knik. "Dank jullie wel jongens." zeg ik en geef ze een knuffel.
Ik loop zenuwachtig vol met spanning die door mijn lijf giert het strand op zoekend naar Justin. Ik zie hem even verder op zitten. Kijkende naar de zonsondergang wat mij moet denken toen hij me vroeg om samen te zijn.
Nu ik dichterbij komt voel ik voor het eerst geen boosheid meer, maar vooral verdriet.
Justin merkt mij op en kijkt me verast aan. "We moeten even praten." zeg ik.
JE LEEST
Tainted love/ feat Ajax
أدب الهواةHoe één dag je hele leven op zijn kop kan zetten. Een normale dag veranderd in ontmoetingen, liefde en bekendheid. NIET KOPIËREN: NIET kopiëren in geen enkel geval! Ik heb dit concept zelf bedacht en ik steek veel moeite in dit boek dus neem het nie...