𝒜𝓃𝒶
Inmiddels zijn de 5 dagen bij Justin in Italië alweer voorbij gevolgen. Hakim en ik gaan weer naar Nederland toe en moeten weer afscheid nemen van Justin. Thuis hebben we Quincy en Ruben al gedag gezegd.
"Ik ga je zo missen Jus." zeg ik weemoedig, omdat ik Justin de aankomende weken alleen via een beeldscherm kan zien als ik met hem FaceTime.
"Ik jou ook." zegt Justin en neemt me in zijn armen. "Het komt goed. Na je examens kan je weer hier naartoe komen en verzinnen we een oplossing hiervoor." troost Justin me.
"An ik wil jullie moment niet verpesten, maar we zijn al aan de late kant." zegt Hakim voorzichtig. Ik knik.
Ik plaats mijn lippen op die van Justin en geniet van de laatste secondes die we nu samen hebben voordat ik weer een maand zonder hem zit. Hakim neemt nog afscheid en dan lopen we de gate door.
Nog een keer kijk ik om en zie ik Justin zwaaien.
Hakim legt zijn arm om me heen en troost me. De hele reis ben ik stil geweest, geen enkel woord kwam eruit.
"An je kan niet blijven zwijgen." zegt Hakim als we dan geland zijn. "Ik weet het." zucht ik.
Nadat we onze koffers hebben brengt Hakim me naar huis.
Hakim staat voor mijn huis geparkeerd en legt zijn hand op mijn bovenbeen. Hij kijkt me met een bezorgde blik aan.
"Kan je me één ding beloven An?" vraagt Hakim.
"Wil je er alsjeblieft voor zorgen dat je je niet laat afleiden en gewoon hard gaat leren voor je examens, het is zonde als je het verpest hierdoor.""Oké je hebt gelijk, ik ga me best doen." beloof ik hem. "Zo mag oom Hakim het horen." zegt hij waardoor ik in de lach schiet.
"Gelukkig kan je wel nog lachen." zegt Hakim en trekt me in een knuffel.
"Dank je wel." glimlach ik.
Hakim helpt me nog met mijn koffer uit de achterbak halen en rijdt na nog een knuffel weer weg.
-
"Laatste examen." roept Lara enthousiast die tegen haar kluisje aanleunt.
"Ik ben zo blij als ik er van af ben." zucht Andrea. "Ik ook." antwoord Sarah.
"Ik ga jullie wel missen hoor." geef ik toe, door het idee dat het contact minder gaat worden.
"We gaan vanavond lekker uit om te vieren dat we hier weg zijn. En hierna blijven gewoon contact houden." zegt Andrea met een glimlach.
Oké, laatste examen en dan eindelijk klaar spreek ik mezelf als moed in. We lopen naar de ruimte waar we onze examens gaan maken en ik zoek vervolgens naar mijn naam kaartje. Die ik zoals gewoonlijk weer niet kan vinden.
"Lukt het?" vraagt iemand lachend. Ik draai me om en zie Teun staan.
Vroeger had ik echt een crush op hem terwijl hij niet eens wist dat ik bestond, hij heeft nog nooit wat tegen me gezegd. Daarom ben ik ook best wel verbaasd dat hij nu tegen me praat.
"Uhm, na ja ik zoek mijn plaats, maar ik kan 'm niet vinden." antwoord ik.
Hij knikt. "Je bent toch de vriendin van Justin Kluivert?" vraagt hij dan.
Dus daarom praat hij tegen me, bedenk ik me. Ja dag.
"Oh ik heb mijn plaats al gevonden." zeg ik en doe alsof ik niks heb gehoord.
Ik vorm nog een succes in gebarentaal naar mijn vriendinnen en dan worden de examens uitgedeeld.
Na 2 uur ben ik klaar. Het laatste examen, tenzij ik herexamens heb, maar ik ga ervan uit dat dit niet het geval is. Ik geef Andrea een knuffel en zeg haar gedag, aangezien ze met de trein gaat. Samen loop ik met Sarah en Lara naar het fietsenhok.
JE LEEST
Tainted love/ feat Ajax
FanfictionHoe één dag je hele leven op zijn kop kan zetten. Een normale dag veranderd in ontmoetingen, liefde en bekendheid. NIET KOPIËREN: NIET kopiëren in geen enkel geval! Ik heb dit concept zelf bedacht en ik steek veel moeite in dit boek dus neem het nie...