{6}

946 17 0
                                    

𝒜𝓃𝒶

Matthijs en ik zitten nu samen op mijn bed in stilte. "Uhm ik ga me even omkleden, tanden poetsen en spullen klaarleggen voor school morgen." verbreek ik de stilte dan mee.
"Is goed." antwoordt Matthijs.

Ik loop naar mijn kast om mijn tas te vullen met schoolboeken, leg een setje kleding voor morgen neer en pak een wit basic shirtje. Ik pak alleen een shirtje, omdat ik het te heet heb om in een pyjama te slapen. Ik loop naar de badkamer om mijn tanden te poetsen en doe dan mijn bh uit. Vrijheid. Ik trek het basic witte shirtje aan. Hij schijnt misschien een beetje door, maar ja als ik er lekker ik slaap.

Ik loop terug naar de kamer en zie dat Matthijs in zijn boxershort staat. We staren elkaar allebei van top tot teen aan. Wow denk ik. Ik kuch. "Uhm ik sta morgen wel om 06:00 op." zeg ik tegen Matthijs. "Zo vroeg?" vraagt Matthijs en kijkt me verbaasd aan. Ik knik. We gaan onder de dekens liggen en ik zet nog even mijn wekker.

"Zal ik het licht uitdoen?" vraag ik. "Ja doe maar." zegt Matthijs. Ik kruip helemaal onder de dekens en Matthijs en ik zoeken elkaar op om tegen elkaar aan te liggen. Ik leg mijn hoofd op zijn borstkas. Hij heeft zijn armen om mij heen geslagen. Matthijs geeft me een kus op mijn kruin. "Slaap lekker Ana." fluistert hij in me oor. "Slaap lekker Matthijs." fluister ik terug. Ik val in een diepe slaap.

Dinsdag ochtend 06:00
Ik zucht en zet mijn wekker uit. Ik doe het lampje aan die op mijn nachtkastje staat en draai me om. Matthijs slaapt gewoon nog. Ik lach en maak er een foto van. Ik loop naar de badkamer en stap onder de douche. Anders word ik echt niet wakker. Na 10 minuten stap ik uit de douche, droog me een beetje af en wikkel de handdoek om mijn lichaam heen. Ik loop naar mijn kamer en zie dat Matthijs wakker is en op zijn telefoon zit. "Goeiemorgen." zeg ik vrolijk.
"Oh goeiemorgen." zegt Matthijs lief terug.

𝑀𝒶𝓉𝓉𝒽𝒾𝒿𝓈

Ana staat daar met een handdoek om haar lichaam heen en ik kan me ogen niet van haar af houden. Oke focus Matthijs. Gewoon vriendschappelijk denken. Ze ziet mij niet op een boy friend material manier en dat moet ik accepteren hoe lastig het ook is. "Uhm zou je je misschien even kunnen omdraaien?" vraagt ze me dan. "Oh ja natuurlijk." zeg ik terug.

"Klaar." zegt ze dan. Ik stap uit bed en rek me uit. "Kan ik even douchen?" vraag ik aan haar. "Ja natuurlijk de badkamer is daar." zegt ze en wijst naar een deur van de badkamer. "Ik ga even een ontbijtje voor ons maken." zegt ze nog voordat ik deur achter me dicht sluit. "Oke tot zo." zeg ik en geef haar een knipoog. Na 5 minuten ben ik klaar met douchen en gelukkig had ik mijn trainings tas in de auto liggen dus deed ik mijn trainingspak aan.

Ik loop naar beneden waar ik Ana in de keuken een ontbijtje  zie klaar maken. We gaan aan de bar van de keuken zitten en eten ons ontbijt op. "Zal ik je anders naar school brengen met de auto?" vraag ik haar. "Ja is goed dan moet ik wel even mijn vriendin Sarah bellen, want ik fiets altijd met haar samen." antwoordt ze. De telefoon gaat over.

𝒜𝓃𝒶

Ana: "Hey schat ik bel je even om te zeggen dat ik niet ga fietsen vandaag."
Sarah: "Huh. Hoezo? Je fiets letterlijk altijd zelfs met code rood. Je komt wel naar school toch? Hoe ga je dan naar school?
Ana: "Haha ook hallo. Zoveel vragen. Ik vertel het je wel op school oke?"
Sarah: "Oke is goed je bent geclaimd het eerste uur door mij, want ik wil een uitleg!"
Ana: "Is goed. Tot straks!"
Sarah: "Tot straks An."
Ik hang op.

"Hoe laat moet je op school zijn?" vraagt Matthijs me. "Uhm kwart over 8." antwoord ik.
"Oke zullen we even wandelen in een park dan, want het is pas 07:00. En er was en een of andere gek die wilde al om 06:00 opstaan." zegt Matthijs. Ik begin te lachen. "Is goed. Zullen we naar het Amsterdamse bos rijden en dan daar wandelen?" vraag ik. "Ja top idee." antwoordt Matthijs.

Ik pak mijn tas, doe deur op slot en stap de auto in. We rijden naar het Amsterdamse bos en praten ondertussen over wat dingen, zoals school en voetbal.

Als we aangekomen zijn parkeert Matthijs en we stappen uit. Hij steekt zijn hand uit en ik pak hem vast. Hand in hand lopen we verder samen het Amsterdamse bos door. We komen haast niemand tegen doordat her nog vroeg is. Het is heel weg rustgevend hier nu.

We beginnen te praten. "Uhm Ana misschien is het te vroeg om je dit te vragen, maar laatst zei je ik heb wel erger gehad toen met die wond op je been. Wat bedoelde je daarmee." vraagt Matthijs me dan. "Uhm nou kijk ja uhm. Hoe vertel ik dit." zeg ik stotterend. Matthijs kijkt me vragend aan en we stoppen met lopen.

"Oke  uhm nou toen ik klein was had ik kanker. Ik had leukemie en was daardoor veel in het ziekenhuis dus ja vandaar." beantwoordt ik zijn vraag. "Sorry Ana dat wist ik niet." zegt Matthijs en kijkt me lief aan. "Het is niet erg. Het is nu voorbij en ik ben niet meer ziek." zeg ik en glimlach naar hem.

Dan tilt Matthijs me op en ik zit op zijn rug en zo lopen we een stukje verder. Dan komen we een vrouw tegen. "Zou u misschien een foto willen maken?" vraagt Matthijs de vrouw. "Ja natuurlijk." reageert ze vriendelijk. Matthijs geeft haar zijn telefoon en de vrouw maakt wat foto's. "Heel erg bedankt." zegt Matthijs dan. De vrouw geeft hem zijn telefoon terug.

"Jullie zijn een leuk koppel. En lief met haar omgaan. Ik zie dat ze een echte diamant is. Het is zonde als je die weggooit." zegt ze en kijkt Matthijs streng aan. De vrouw ratelt nog even verder over vreemd gaan en weet ik veel wat. Dan loopt de vrouw in eens weg. "Oke raar." zeg ik en we beginnen te lachen.

"Zullen we terug lopen?" vraag ik. "Ik wil nog een foto van je maken." zegt Matthijs. "Oke wel opschieten anders kom ik nog te laat." zeg ik en glimlach. We maken snel nog een foto en lopen dan terug naar de auto.

We stappen in en rijden naar de school. Het is 08:00 als we aankomen dus de deur gaat rond deze tijd open open dus veel mensen wachten tot ze naar binnen mogen op het plein voor de school. "Veel succes op school." zegt Matthijs en geeft me een knipoog. "Dank je wel Thijssie!" zeg ik lief terug.

Ik stap de auto uit en loop nog naar de bestuurders kant en geef Mathijs een knuffel en een kus op zijn wang. Ik loop naar de deur en zie dan pas dat allemaal mensen me aankijken. Shit denk ik. Nu denkt iedereen vast dat we een relatie of zo hebben. Oke niks aan de hand gewoon doorlopen.

Tainted love/ feat AjaxWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu