🎩« 21 »

58K 332 0
                                    

" Excuse me , miss ? "
tegur lelaki itu . Tia menoleh .
" Dyren ! "
Dia lalu memeluk tubuh yg tinggi lampai itu.
" Kenape balik x bgitahu ? "
tanya Tia .  Dyren tersenyum dan merangkul erat bahu Tia . Mereka berjalan beriringan .
" Well , saje nak suprisekan syg .."
katanya .
" Eiiii "
Tia mencubit perut Dyren .
" Aduhh ! Sakitlahh sayanggg ! "
Dyren mengaduh , Tia hanya ketawa . Mereka berdua masuk ke cafe tempat mereka selalu berjumpa . Mata memerhati gelagat mereka berdua , tangannya digenggam tanda geram . Dia bangun lalu menghampiri mereka .
" Hi Tia ! "
sapanya . Tia memandang wajah penyapa itu . Afiq tersenyum .
" Afiq ! Buat ape sini ? "
tanya Tia . Afiq mengambil tempat duduk disebelah Tia , Dyren hanya memerhati .
" I jumpa client kat sini . "
jawab Afiq .
" Mane client awak ? "
tanya Tia. 
" Belum sampai lagi . Tunggu punya tunggu , jumpa u pulak kat sini . "
katanya .
" Oh ya ! Afiq , kenalkan ni bf saya , Dyren . "
kata Tia .
" Ouh , Dyren .Saya Afiq . "
kata Afiq sambil menghulurkan tangannya . Dyren menyambut salam Afiq dengan senyuman .
" Tia , saya minta diri dulu . Tu client saya dh sampai "
kata Afiq .
" Ok . Bye !."
kata Tia .
" Bye ! "
Afiq mengenyitkan matanya membuatkan Tia tertawa .

" Abiyy ? "
panggil Tia apabila dia melihat Dyren xdak bercakap dengannya seperti biasa. 
" Em ? "
jawab Dyren. 
" Abiy marah ker ? "
tanya Tia .
" Nope . "
jawabnya sepatah .
" Alaaa ... abiy jeles ehh ? kann ? "
usik Tia . Dyren yg sedang fokus memandu itu xdak menjawab .
" K fine . "
kata Tia . Dia lalu memandang ke luar tingkap . Suasana dalam kereta itu senyap dan sunyi. 

" Dah sampai . "
kata Dyren . Tia xdak menjawab mahupun bergerak . Dia menoleh ke arah Tia ,
" Dh tidur rupanya ... "
kata Dyren . Dyren keluar dari kereta , dia membuka pintu kereta sebelah , wajah Tia dipandangnya , dia tersenyum .
" Tidur pun cantik ... ishh geram aku tengok ! "
Dia mengendong tubuh Tia masuk ke dalam rumah . Tia diletakkan di atas katil . Dyren bergegas turun ke bawah mengambil barang di dlam kereta. 

" abiyy ? Abiyyy ..... "
panggil Tia . Dia memandang sekeliling nya , kelibat  Dyren xdak kelihatan . Telinganya menangkap bunyi air di dalam bilik air , dia tersenyum . Xdak lama selepas itu , Dyren keluar dari bilik air dengan bersampingkan tuala dipinggang .
" Ehh syg ! Dh bangun ? Nak makan apa' x ? Abiy dh masak tadi . "
kata Dyren .
" Xnak apa ' ... nak abiy sorang jer ... hurmm ... "
kata Tia dengan rengekan manjanya lalu mendepakan tangannya ke arah Dyren . Dyren tersenyum lalu menghampiri Tia .
" Syg ... kenape ? "
tanya Dyren . Tia memandang wajah Dyren yg putih bersih itu . Dielusnya pipi Dyren ,
" Syg minta maaf pasal Afiq tadi ... syg tahu abiy marah kan ? "
kata Tia . Dyren tersenyum. 
" No , abiy xmarah pun . Abiy yg sepatutnya minta maaf dengan syg sebab badmood x tentu pasal .."
katanya . Tia lalu memeluk Dyren ,
" Xkan ada sesiapa pun yg boleh ambik syg daripada abiy ... "
kata Tia . Dyren mengangguk . Dyren mencium pipi Tia , lama' hingga ke bibirnya .

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Kau Milik Aku . [ COMPLETED ]Where stories live. Discover now