🎩«38»

37.3K 251 4
                                    

" Shila ? "
kata Eric .
" Yer ? "
jawab Shila yg baring di sisinya. 
" saya nak awk buat satu perkara untuk sya boleh x ? "
tanya Eric lalu dia memandang ke arah Shila. Shila bangun menghadap Eric yg masih baring itu .
" tuan nak saya buat ape ? "
tanya Shila .
" Saya nak awk rapat dengan Rania . Berkawan dengan dia . Serapat yg mungkin ."
kata Eric . Shila mengerutkan dahinya .
" Hurm ? Kenape dengan Rania tu ? "
tanya Shila . Eric bangun dan menyandarkan bantal di belakangnya. 
" Rania tu , gf Afiq . "
kata Eric .
" Afiq ?  siape pulak tu ? "
tanya Shila .
" Afiq ialah bekas tunang Tia , awk pun tahukan Tia dan Dyren dah bertunang . "
kata Eric . Shila mengangguk .
" Saya sangsi dgn Rania yg tba' masuk bekerja dalam company kita wlupun dia bawah arahan saya . " kata Eric .
" Maksd tuan , Rania kemungkinan berkomplot dgn Afiq.utk rosakkn hubungan Tuan Dyren dgn Cik Tia ? "
tanya Shila . Eric mengangguk. 
" Ooo ... jadi tuan nak saya berkawan dgn Rania ? Korek semua rahsia dia ? "
tanya Shila . Eric mengangguk. 
" Hurmm ... kalau kwn rapat dgn dia , tu boleh . Tpi utk korek rahsia dia , xmungkin . Sebab dia xmungkin akn bgtahu saya ."
kata Shila .
" Hurm ? Kenape pulak dia x nak bagitahu .?"
tanya Eric .
" Saya kn kwn dia nanti dia curiga la kalau tba' tnya psl hal peribadi dia ."
kata Shila .
" Hmmm ... betul jugak tu . So , macam mana kita nak buat dia bagitahu rahsia dia tu ? "
tanya Eric . Shila tersenyum ,
" Well , Rania tu kan perempuan , maybe ... just with love , dia akan bgthu kta rahsia dia . Besides , tuan ckp Afiq tu msih tgila gilakan cik Tia , so i guess that Rania ni mngkin tempat Afiq tu buang bosan jer kot . "
kata Shila .
" Then ape kaitan nya dgn plan kta ? "
tanya Eric yg msih kebinggungan .
" Tuan ni lembap la ! kaitannya ialah , tuan kena pikat si Rania tu sampai dia jtuh cinta dgn tuan . then tuan korek la rahsia dia kenape dia dtg kerja kat hotel kita ."
kata Shila . Eric tersenyum sambil bertepuk tangannya ,
" Nice idea ! tapi , awk x kesah ker kalau dia jatuh cinta dengan saya ? "
tanya Eric . Shila mengelengkan kepalanya .
" Xper . Sebab saya tahu , tuan hanya milik saya kan ? "
kata Shila . Eric tersenyum ,
" yes i am yours sweety . "
katanya lalu mencium dahi Shila .
" Ermmm , kalau saya nak ehek dengan dia bolehkan ? "
tanya Eric .
" Boleh jer , lagi pun tuan kan selalu main dengan perempuan lain ... ingat saya x tahu ker ?  haritu tuan main dengan Nadia kat bilik belakang ofis ."
kata Shila lalu ketawa ketika dia melihat wajah Eric yg mulai cuak itu .
" Eee awak ni kan , stalker betul !"
Eric lalu memcubit hidung Shila . Shila mengaduh kesakitan .

Kau Milik Aku . [ COMPLETED ]Where stories live. Discover now