Dyren memandu keretanya , tiba' dia terlihat sebuah kereta vios putih di tepi jalan raya .
" hmm .. kereta orang tu rosak kot . Baik aku berhenti kejap tengok . "
katanya . Dia memberhentikan keretanya di hadapan kereta yg rosak itu . Pemilik kereta itu sedang melihat lihat apa yg berlaku pada keretanya . Dyren menghampirinya ,
" Cik , ade ape' yg boleh saya bantu ? "
tanya Dyren . Pemilik itu masih memerhatikan keretanya , menyentuh sana sini ..
" Kereta rosak . X tahu ape masalah dia ."
kata si pemilik kereta itu .
" Well , ermm let me see . Maybe i can help to fix it ."
kata Dyren .
" Silakan . "
kata pemilik kereta itu lalu kepalanya secara x sengaja terhantuk pada pintu bonet depan keretanya itu .
" Aduhhh ! "
Dyren mengosok gosok kepala pemilik kereta yg terhantuk itu sambil meniup niup nya . Mungkin petua untuk meredakan kesakitan .Pemilik itu mendongakkan wajahnya memandang wajah lelaki yg menolongnya itu , dia terpaku . Lelaki itu ialah lelaki yg pernah menolongnya dan melanggar dia tengah hari tadi .
" Ermm ... encik , kepala saya dah x sakit . "
kata Tia . Lelaki itu menghentikan perbuatannya . Dyren turut terpaku.
Dia rupanya ... - Dyren .
Hensemnyer bila tengok dekat' macam ni - Tia
" Errr .. ok . "
kata Dyren . Dia kemudiannya beralih ke kereta Tia. Dia memeriksa nya dengan teliti . Kot' ada yg rosak . Akhirnya dia dapat mencari puncanya ,
" Cik , ermm kereta ni ade wayar dia tercabut . So , kena repair . "
kata Dyren .
" Encik boleh tolong repair ? "
tanya Tia . Dyren diam sejenak .
Macam mane aku nak repair ? Kalau yg rosak tu perlu diganti dengan yg baru ?
" Saya boleh bayar berapa yg encik nak . "
kata Tia lagi . Dyren tersenyum .
" No . Bukan macam tu . Cuma , ade yg perlu diganti . Bukan saya xdapat repair , cuma .. kalau saya repair pun , yg rosak tu perlu diganti semula. So ... hmm "
kata Dyren.
" Alaaa ... "
keluh Tia dengan muka yg comel .Dyren terpaku .
Aduhhh ! Cutenyerrr ! Geram aku tengok ! - Dyren.
" Ermm .. saya call mekanik saya . Kejap ."
kata Dyren . Dyren mencapai hp nya , dia menekan nombor seseorang .
Tia tersenyum sorang' melihat Dyren yg sedang berbual dengan seseorang didalam telefon itu .
" Cik , nanti mekanik saya sampai . "
kata Dyren .
" Terima kasih encik . "
ucap Tia . Dyren mengangguk .
" Ermm , encik x nak balik ker ? "
tanya Tia . Dyren menoleh ke arah Tia yg sedang bersandar pada kereta Tia sendiri itu . Dia tersenyum.
" No . Saya nak tunggu sini sampai mekanik saya sampai . Lagipun , hari dah malam , dan x baik untuk cik tunggu sorang' kat sini . "
katanya . Tia tersenyum.
" Siapa nama cik ? "
tanya Dyren .
" Nama saya Tia . Tia Helena ."
jawab Tia. Dyren mengangguk .
" Encik ? Xnak kenalkan diri kat saya ker ? "
usik Tia. Dyren ketawa . Dia menghampiri Tia , wajahnya dekat dengan Tia . Dia menghampiri telinga Tia ,
" Dyren Benjamin . "
bisiknya . Dia tersenyum pada Tia . Mereka berbual bual sementara menunggu mekanik Dyren sampai .
YOU ARE READING
Kau Milik Aku . [ COMPLETED ]
Romansa🔞🔞 Kisah yg mempunyai unsur' 🔞 dan percintaan yg mempunyai pelbagai rintangan. [ Done ! ] #3rd book in amsyard's universe. #wattpad2019