🎩 62

31.2K 238 8
                                    

Tristan segera mendapatkan Tia sebaik sja dia terlihat wajah Tia yg bagaikan orang baru lepas nangis .
" Tia ? Kenape ni  ? "
tanya Tristan sambil memegang bahu adiknya itu . Tia lalu memeluk Tristan sambil menangis ,
" abanggg .... Tia x buat semua ni ... "
katanya . Tristan kebingunggan , dia menolak perlahan tubuh Tia ,
" ape Tia cakap ni ? "
tanya Tristan . Tia memberikan bungkusan tadi kepada Tristan  , Tristan membukanya .
" Oh Shitt ! "
kata Tristan yg terkejut melihat gambar itu . Nadinya seakan akan terhenti , manusia pertama di fikirannya , AFIQ !
Dia terus memeluk Tia , mengusap lembut rambut Tia , menenangkan Tia .
" Abang minta maaf ... Semua ni salah abangg ... Abang terlalu menyebelahi dia , abang silap ... I'm sorry ... "
katanya .
" nanti abang jumpa Afiq dan selesaikan semua ni ."
kata Tristan .Tia mengangguk lemah .
" syhhh ... Dahh ... Tia jgn risau , taulah abang macam mana nanti ... "
katanya menyakinkan adik perempuan kesayangannya itu .

" Mama dah cakap kan ?! Budak Afiq tu xbaik , dia xlyak jdi menantu mama ! Tengok sekarang !  Semua jadi macam ni ! Nasib baik mama dan papa Dyren x tahu lagi ! "
marah Puan Maryline .
" maa , trist minta maaf , trist menyesal sangat2 lepas apa yg jdi ni ... "
Kata Tristan .
" Benda dah jadi macam ni baru nak menyesal ?! Sampai adik kamu tanggung malu ?! "
marahnya lagi .
" maa ... Trist jnji trist akan uruskan hal ni . "
jawab Tristan cuba untuk menyakinkan mamanya .
" Kalau Trist x selesaikan hal ni , trist bukan anak mama ! "
kata Puan Maryline . Tristan tersentak ,
" Line ! Ape cakap macam tu kat anak kita ? "
kata En Zafran .
" Maa , paa , Trist janji Trist akan selesaikan hal ni dgn cara baik , klau xdpt dgn cara baik ,.trist guna cara kasar . "
katanya .
" baguslah tu dh sedar mana baik mana buruk . "
Perli Puan Maryline .

" Bro , aku rasa kau kenal Tia lagi rapat dari aku bro... Kau tahu yg dia xkan buat macam tu bro . "
kata Eric .
" entah . Aku buntu.skarang . Lepas satu satu masalah datang ! Aku stress lah ! "
kata Dyren . Eric menepuk bahu Dyren .
" Bro , trust your heart . Kau lelaki , kau tanya dia baik2 kenapa dia keluar dgn jantan tu , perkara tu jadi bila ? "
Kata Eric . Dyren mengesat air matanya ,
" hmm ."
jawabnya sepatah .
" aku x leh aaa tengok kau nangis macam ni bro , dulu kau jugak yg nangis , dua2 nangis , sekarang pun dua2 nangis , kau nangis , dia nangis , habis aku ni ? Aku pun nangis bro sebab Shila xnak bagi aku malam ni  .... Sobsobb "
katanya cuba untuk mengembirakan Dyren .Dyren tertawa ,
" kau ni xhabis2 , Shila tu.bukannya robot , dia nak rehat.jugak kan . Sekali skala kau cari lah Nadia ker , Tasya ker , Aira ker ... "
kata Dyren .
" epeppp , semua tu aku dah rasa , aku xnak dah .Sebab aku skrang ni ketagih dengan si Shila tu . Perrghhh broo.! "
katanya . Dyren hanya mengelengkan kepalanya .
" haaa ! Tengok ! Dah bangun dah ni ! Kau tu laa ajak aku sembang Nadia lah , Aira lahh  ... Ni sape nak.turunkan ni ? "
kata Eric . Dyren tertawa ,
" nak aku tolong pancutkan ? "
katanya dngn hilai tawa nya .
" Huishhh ! Haram keturunan aku macam tu ! "
Kata Eric .
" lama2 nanti turun lah tu ... Sabar lah bro ,.jgn kau rogol aku sudah .. "
kata Dyren yg masih ketawa itu .
" haiii...  nasib badann ... 😌 "
kata Eric pasrah .

Kau Milik Aku . [ COMPLETED ]Where stories live. Discover now