" Tiaaa ! Tiaaa ! "
tahan Eric . Dia menarik Tia , Dylan membantu Eric . Tia yg sudah hilang kawalan itu memukul mukul Tristan dengan kuat . Tristan x berganjak dari situ , dia hanya menahan pukulan daripada adiknya itu .
" Tiaaaa ! Sabarr ! "
kata Dylan . Tania dan Shila menarik Tia , mereka berdua menenangkan Tia . Tia menangis semahu mahunya . Tania dan Shila ikut sama . Mereka.memeluk Tia ,
" sabarr tia ... Awk x boleh macam ni ... Kalau Dyren tahu dia pasti sedih... "
kata Tania sambil mengusap lembut rambut Tia . Eric menghampiri Tia ,
" Tia , bincang elok2 . Ni bukan penyelesaiannya . Lagipun ,abang awk dah insaf . "
kata Eric .
" Xpa Eric . Dia berhak nak marah dan pukul saya . Sebab saya diaorang jadi macam ni . Saya x suka dengan Dyren selepas saya dengar apa yg Afiq cakap tentang Dyren . Sampai suatu tahap saya terikut dengan cakap Afiq untuk musnahkan hubungan diaorang . Saya datang ke pejabat Dyren bagi dia amaran supaya jauhkan diri daripada Tia , saya tambah lagi yg Tia nak bertunang supaya Dyren benci pada Tia . "
mereka yg berada disitu ternganga mendengar pengakuan Tristan . Tristan duduk di lantai , Eric dan Dylan ikut sama .
" Tapi rancangan tu x berjaya . Sebab cinta diaorang kuat . Afiq , bawa Tia jalan2 , tapi saya x tahu dia boleh pulak buat perkara x senonoh kat Tia malam tu . Dia cakap , dia ajak dinner , jadi saya izinkan .tapi x sangka adik saya sendri boleh jadi mangsa untuk dia melepaskan nafsu syaitan dia . Rania , ya that girl . Dia sebenarnya seorang pleacur yg dibeli oleh Afiq dari sebuah rumah pelacuran . Dia bagi Rania semua kemahuan Rania dengan syarat dia gunakan Rania untuk masuk ke syarikat perhotelan Dyren . Dia suruh Rania untuk goda Dyren . Tapi , lain pulak yg jadi . "
Tristan tertawa kecil .
" Afiq benggang . Malam majlis hotel korang tu , Afiq letak ubat dalam minuman Rania dan Dyren . Dia minta orang2 dia heret mereka berdua ke dalam bilik , bilik dimana Tia lihat Dyren dan Rania . But seriously i said that , diaorang x buat apa2 malam tu . Afiq minta orang dia tanggalkan pakaian mereka then buat semua nampak macam betul yg Rania dan Dyren buat benda tu . Dua hari lepas tu , Rania datang ofis korang , time dia dan Eric sedang menuju ke kereta Eric , Rania kena langgar . Kereta tu kereta yg disewa oleh Afiq daripada kawan saya . Dia bagi kawan saya duit , kawan sya ikutkan jer . "
Tristan diam seketika .
" Pasal gambar Tia tu ? "
tanya Eric . Tristan tersenyum ,
" tu saya x tahu . But , the time that i with him at his home , dia edit gambar Dyren . Tapi x tahu pulak dia boleh hantar rakaman yg dia buat benda x senonoh kat Tia tu . Saya ada cari dia , selesaikan masalah tu . Tapi x sangka dia masih xpuas hati sampai sanggup buat macam ni kat Dyren . "
kata Tristan mengakhiri ceritanya . Dia bangun lalu melutu dihadapn Tia ,
" abang minta maaf sangat2 dekat adik . Abang x sangka semua ni akan jadi macam ni . "
katanya sambil menangis . Tia memandang Tristan , nampak keikhlasan didalam mata Tristan . Dia memeluk abangnya ,
" Tia jugak minta maaf , tia x hormat abang ... "
kata Tia sambil menangis .
" alololooo , dahla tu . Kita doakan semoga Dyren cepat sembuh . "
kata Eric . Mereka semua tertawa .
YOU ARE READING
Kau Milik Aku . [ COMPLETED ]
Romance🔞🔞 Kisah yg mempunyai unsur' 🔞 dan percintaan yg mempunyai pelbagai rintangan. [ Done ! ] #3rd book in amsyard's universe. #wattpad2019