💕 Ending 💕

44.2K 277 14
                                    

" Maaf cik . Pesakit bilik ni baru jer discharge . Keluarga pesakit minta pesakit discharge awal sebab diaorang cakap nak bawa pesakit pergi ke Dubai ."
kata nurse itu . Tia terduduk . Dia lemah , air matanya mulai mengalir .
" Dyrennn .... "

" Dahla tu Tia , kau move on jer la . Mungkin dia bukan jodoh kau . "
kata Fara .
" Fara ... Aku x boleh tanpa dia .... Aku sayang dia sangat2 .."
kata Tia .
" Tia , kau dengar ni . Kalau dia jodoh kau , dia akan datang balik suatu hari nanti . Tapi , kau move on Tia . Jangan berharap . Family dia dah bawa dia pergi jauh dari kau . Entah bila dia akn balik sini lagi . "
kata Fara . Tia hanya diam .

Beberapa bulan kemudian , sebuah rombongan datang meminang Tia .
" Kami ni datang nak meminang anak dara Dato dan Datin . Anak lelaki kami dah berkenan dengan anak dara Dato . "
kata salah seorang wakil .
" Tunggu yer . Saya tanyakan pada tuan punya bdan . "
kata Datin Maryline . Dia naik ke atas , mengetuk pintu bilik Tia .
" Ma ? Kenapa ? "
tanya Tia . Datin Maryline duduk disisi Tia , dia memegang jari anak daranya itu ,
" Ada rombongan datang nak pinang kamu . Kamu terima ? "
Tanya Datin Maryline . Tia diam ,
" Bukan keluarga Dyren ke ma ? "
tanya Tia . Datin mengelengkan kepalanya .
Tia diam ,
" Tia terima ."
jawabnya . Datin Maryline terkejut .
" betul ker ni Tia ? Kamu x menyesal ? Dyren macam mana ? "
Tanya Datin Maryline .
" Kalau dia sayangkan Tia , dia akan.datang ma . But till today , no calls , no texts . Lagipun , Tia xnak berharap ma . "
Katanya . Didalam hati , dia masih mengharapkan lelaki itu datang memperisterikan dia .
" baiklah nak ..mama ikut . Asalkan kamu bahagia .mama dan papa sygkan kamu ."
kata Datin Maryline sebak.
" but , tell them Tia dah x da dara. "
katanya . Datin Maryline terkejut beruk .
" Tiiaaa ... "
katanya .
" im sorry maa ... I love him deeply that why , i gave my virgin to him ."
katanya lalu menangis .Datin Maryline memeluk Tia . Dua beranak itu menangis .

Tia dihias oleh jurusolek professional . Majlis perkahwinan dia diadakan secara besar - besaran ,
" Cik Tia , ada apa2 lagi nak touch up ker ? "
tanya jurusolek itu . Tia mengelengkan kepalanya .
" kalau macam tu , saya minta diri dulu . Majlis cik akan bermula dalam 1 jam lagi . "
kata jurusolek itu . Tia mengangguk lalu mengucapkan terima kasih .
" Tia , kau dah nak jadi bini orang dah sekarang . Hmm ... "
Kata Fara . Tia.hanya tersenyum kelat ,
" Eh Tia , senyumlah ! Kan ni hari bahgia kau , x kan nak sedih2 "
Kata Fara lagi .
" aku akan bahgia kalau dia ada Fara . Aku rindu dia ... "
kata Tia . Air matanya mengalir .
" Tia , kalau dia jodoh kau , dia pasti akan datang beb . Sabar lah yer ... Sedih aku tengok cerita cinta korang ni . Hmm "
Kata Fara .
" Beb , aku keluar dulu . Kau tenangkan diri dulu kat sini okay ? "
kata Fara . Tia mengangguk .Tia mengeluarkan henfonnya , dia menaip sesuatu.


Abiey , harini saya dah nak kahwin dengan orang yg saya x kenal dan x cinta . Kenapa abiey masih x cari saya ? Kenapa abiey sanggup tinggalkan saya ? Abiey , mungkin ini bukan jodoh kita tapi saya akan tetap sayangkan biey sampai akhir nafas saya .kalau abiey nampak mesej ni , tolong reply . Please . i love you so much Dyren Benjamin ❤💔 .

Dyren hanya tersenyum memandang telefonnya .

"  Tia , jum turun . Pengantin lelaki dah sampai . "
Kata Datin Maryline . Tia mengesat air matanya , dia bangun dari meja solek itu . Tia duduk diatas pelamin dengan wajahnya ditutup dengan sehelai selendang kecil pada baju kahwin nya . Tia cuba  memandang ke arah bakal suaminya , namum wajah itu xdak dapat dipandang sepenuhnya . Tia terkejut tatkala ada tangan memegang bahunya ,
" Shila ? "
katanya . Namun Shila hanya tersenyum .

Aku terima nikahnya Nur Tia Helena bt Dato Zafran dengan mas kahwin seribu ringgit tunai .

Lafaz si lelaki . Suara itu terngiang ngiang ditelinga Tia . Hatinya berdegup kencang saat si lelaki datang menghampiri . Tangannya dipegang , cincin disarung . Selendang kecil yg melindungi wajah nya dibuka , mata Tia dipejamkannya , kucupan hangat didahinya itu makin membuatkan jantungnya berdegup kencang . Matanya dibuka perlahan lahan , sebuah senyuman manis terpampang dihadapannya .
" Dyrennn ! "
jeritnya lalu memeluk erat tubuh itu . Dyren hanya tersenyum membalas pelukan Tia . Tetamu disitu mengambil gambar mereka berdua , ada yg tersenyum , ada yg bersedih melihat pasangan sejoli itu . Air mata Tia terus berderai tanpa mempedulikan orang disitu . Datin Maryline dan Puan Rose bersalaman . Suasana itu didendangkan dengan lagu Beautiful in White by Westlife .

" Tahniah bro ! Main puas2 yer malam nanti ! Hehe ."
kata Eric sambil tersenggih senggih. .
" Kau ni kann ... "
kata Dyren . Shila dan Tia berpelukan .
" thanks Shila . "
kata Tia .
" Semoga kekal bahagia hingga ke anak cucu tuan , puan ."
Kata Shila .
" Awk xpyah la panggil saya puan , panggil Tia jer . Lagipun kita ni dah macam keluarga dah ."
kata Tia .
" haa aa ...panggil saya tuan time kat ofis jer . "
Kata Dyren . Shila mengangguk
" Baiklah tuan puan .. Opss ! Hehe dah terbiasa . "
kata Shila .mereka tertawa .
" maafkan mama tia , sebab mama minta kamu tinggalkan anak mama . Mama xsangka jodoh korang kuat . "
kata Puan Rose . Dia dan Tia berpelukan .
" Thanks ma sebab lahirkan anak mama ni untuk Tia . Tia.janji akan jaga dia dengan baik macam mama jaga dia dulu ."
kata Tia .
Datin Maryline dan suami mendekati mereka ,
" Jadi isteri yg solehah . Dengar cakap suami . "
pesan Datin Maryline kepada Tia .
" Dyren , jaga anak dara papa ni dengan baik . "
kata Dato Zafran .
" yer pa . Dyren akan jaga Tia . "
kata Dyren . Tristan datang ,
" maafkan aku , aku banyak salah kat kau ."
kata Tristan bersalaman dengan Dyren .
" xde ape la . Thanks sebab percayakan aku . Aku akan jaga Tia dengan baik ."
kata Dyren .Dia dan Tristan berpelukan .
" Welcome to Benjamin's family Tia ."
kata Dylan .
" thanks abang .thanks kak . "
Ucap Tia sambil berpelukan dengan Tania yg sudah menjadi mak buyung itu .


Kau Milik Aku . [ COMPLETED ]Where stories live. Discover now