4 / 3

703 38 1
                                    


Egy napok teltek el a bizonytalan nyugalomban, a férfi nem egzecíroztatta, jóformán nem is beszéltek. Egyik péntek délután, miután végzett a márványpadló felmosásával, a férfi mögé lépett, a frászt hozva ezzel a lányra. 

– Van néhány doboz a könyvtárszobában, semmisítse meg az aktákat, amiket benne talál. Már nincs szükségem ezekre a másolatokra. – utasította, majd elment. 

Hermione nem akadékoskodott. Tüzet gyújtott a kandallóban, és közelebb húzta a dobozokat. A néhány doboz enyhe kifejezés volt, majdnem húsz, méretes kartontartóval kellett elboldogulnia. Néha belepillantott, miket kell megsemmisítenie. Nem tartotta titkosnak, elvégre, ha nem nézhetne bele, akkor nem vele csináltatná.
Régi dolgozatok… Nem voltak túl érdekfeszítők. Az utolsó három dobozban viszont olyan dolgokra bukkant, amikről sosem gondolta volna, hogy valaha újra látni fogja őket. A házi dolgozatai külön dobozban voltak elraktározva, bár a hosszúságukat tekintve nem volt meglepő. Mosolyogva olvasta vissza saját gondolatait.

Aztán még érdekesebb dolgokra bukkant. Az iskolai értékelésekre. Kíváncsian kutatta ki a saját aktáját. Hét év értékelése lapult a tartóban. Nem is várta, hogy dicséret is lesz benne, de kellemesen csalódott. Tisztában volt vele, hogy ezeket az értékeléseket, csak a házvezető tanára, illetve az igazgató olvashatta el, és nekik is bizalmasan kellett kezelniük. Benne volt a Roxfort szabályzatában, a diákok jogainak védelmében támasztott bekezdések között...

Első év: Hermione Jane Granger kiemelkedik a társai közül, bosszantóan tudálékos, és mindig előre tanul. Az összes kérdésre betéve tudja a választ, és képtelen fékezni a leküzdhetetlen feltűnési vágyát. Mindazonáltal, értékelem a törekvéseit, főleg, ha tekintetbe vesszük, hogy még csak tizenegy éves.

Második év: Tekintetbe véve, hogy huzamosabb ideig a gyengélkedőn vendégeskedett, nem számítottam különösebben kimagasló teljesítményre tőle az év végi vizsgákra vonatkozóan. Mégis annak ellenére, hogy nem tudott minden pillanatban a könyvei fölé görnyedni, messze a legjobb volt az évfolyamában bájitaltanból. Tudomásomra jutottak bizonyos körülmények, így első kézből értesülhettem róla, hogy messze magasabb fokú bájitalokat is képes elkészíteni. Elismerésre méltó.

Harmad év: Határozottan lenne érzéke a tantárgyamhoz, ám kevésbé tehetséges barátai (Harry James Potter illetve Ronald Bilius Weasley) hátráltatják abban, hogy komolyabb mértékben elmerülhessen a bájitaltan rejtelmeiben. Ettől eltekintve nem tudom kifogásolni az órai teljesítményét.

Negyed év: A figyelmét megosztotta a Trimágus tusában részt vevő ismerőseinek segítése és a tanulás között. Mégis el kell ismernem, hogy az órán nyújtott munkája felülmúlja a várakozásaimat. Precízen készít el minden főzetet, és nem szorul segítségre, a munkája során. Továbbra is az egyik legtehetségesebb boszorkánynak tartom, aki valaha is a Roxfortba járt.

Ötöd év: Miss Granger, minden bájitala megközelíti a tökéletes szintet. Fejlődése páratlan, nem várt eredményeket produkál. Évfolyamtársai messze elmaradnak mögötte. Ha lenne rá elég időm, felajánlanám neki a különórák lehetőségét. Az RBF tesztje maximum pontszámú lett, így természetesen minden vonakodás nélkül felvettem a haladó csoportba.

Hatod év: Idén nem volt lehetőségem a bájitalok területén elért fejlődését tovább szemlélni, de kárpótolt érte, hogy SVK tanárként tovább oktathattam. Meglepetésemre a nonverbális varázslás alapjait már az első órán elsajátította. Az ártások és védekezések során mutatott technikája kifogástalan. Egészen kicsit kell csak még csiszolni rajta. Továbbra is alkalmas arra, hogy R.A.V.A.SZ.-szinten tanulja a tantárgyat.

Munka/Kapcsolat avagy hazudd azt,hogy szeretsz,és én elhiszem nekedTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang