BAB 10

8K 266 0
                                    

"Terima kasih abang!"

Sekeping tiket ke Paris aku cium sebab gembira.

"Hey tiket tu je ke, abang ni tak nak cium ke?"

Abang Khairi menunjuk pipinya.

"Mengadalah abang ni"

Pipinya aku kucup sekilas.

"Okay dah, terima kasih tau sponsor tiket ni"

Aku menghargainya sebab apa sebab ini adalah cara untuk aku menuju ke destinasi impianku dan harga tiket yang mahal ni abang Khairi sanggup belikan. Aku hanya sediakan duit poket je.

"Sara okay ke pergi sana sorang-sorang?"

"Don't worry Sara okay, semuanya Sara dah research takkan sesat punya. Abang bukan tak tahu Sara kan dah biasa travel"

"Yelah. Mama dan papa tahu tak ni?"

"Of course lah tahu, mereka dah izinkan Sara"

"Baguslah tu, kalau perlukan apa-apa call abang. Abang boleh handle dari sini"

"Okay!"

Abang Khairi memang banyak pengaruh dan kawan yang boleh diharap. No wonder lah dia tak pernah sesat atau hilang bila jalan kat luar negara.

"Okaylah bang, Sara nak pack barang ni. Maklumlah kat sana tak lama lagi musim dingin"

"Amboi tak sabar langsung Sara ni kan. Dah pergi shopping ke?"

"Dah lagipun baju-baju tebal Sara masih ada yang elok lagi. Jimat"

"Yelah, pergi packing nanti ada apa-apa tertinggal jangan nak call abang pula"

"Okay!"

Aku berlari-lari anak menuju ke tingkat atas untuk menyiapkan barang yang perlu aku bawa. Melancong ke Paris dalam masa seminggu. Tak sabarnya!

Aku mengeluarkan luggage bersaiz besar dari dalam laci. Aku berkira-kira terlebih dahulu berapa helai pakaian yang perlu aku bawa.

Aku melipat pakaianku untuk seminggu lalu menyusun rapi ke dalam luggage. Barang keperluan wanitaku turut diselitkan serta beberapa barang keperluan lain seperti make up dan skincare rutin yang telah aku beli khas untuk ke Paris.

Beg sandang jenama LV jenama kegemaranku pula dimasukkan beberapa benda penting seperti pasport, tiket, purse, kamera Canon, pengecas dan beberapa benda lain lagilah yang aku perlukan segera.

"Jam berapa flight Sara?", soal mama.

Kami berempat minum petang disebuah pondok di halaman rumah.

"Jam 2 petang ma, abang boleh tak hantar Sara esok?"

"Tak pasti lagi, nanti abang bagitahu. Tak pun minta tolong je dengan pak Idrus"

"Okay"

*****

Aku menghirup udara segar sebelum masuk ke dalam pesawat sebab beberapa jam aku kena duduk terperuk kat dalam nanti.

Aku duduk di kerusi yang khas untuk aku di first class seat, thank you abang Khairi. Sara rasa selesa sangat!

Luggage pula aku sudah simpan elok di laci yang disediakan di bahagian atas kapal terbang dengan bantuan seorang pramugara.

Aku duduk diam sambil melihat pemandangan luar melalui tingkap pesawat. Sebelum tu pastikan telefon dalam keadaan Mod Penerbangan. Penumpang memakai tali pinggan keselamatan dan pesawat mula berlepas.

Aku mengeluarkan sebuah kamera kesayanganku lalu menangkap beberapa keping gambar pemandangan langit dari dalam pesawat. Lain auranya bila kita nak pergi ke tempat yang kita idamkan.

Aku menyumbat earphone ke telinga untuk mendengar lagu dan menutup mata, nak tidur seketika.

Aku mencelikkan mata dan menutup mulut hendak menguap. Aku melihat jam dipergelangan tanganku. Hampir dua jam aku tidur. Aku melihat wajahku diskrin telefon, merapikan rambut yang agak kusut itu lalu aku bangkit menuju ke tandas. Hendak buang air kecil dan nak touch up sikit.

Aku duduk semula dengan mata segar bugar dan membeli makanan di dalam pesawat itu. Susu kotak dan nasi lemak yang sangat menyelerakan. Sebelum tu ambil gambar! Selfie adalah satu keperluanku juga hahahah!

"Hai cik, ni ada gula-gula percuma"

"Terima kasih", ucapku sambil mengambil huluran balutan gula-gula.

"Wow dapat gula-gula free. Gula-gula coklat pula tu"

Apa lagi? Bedallah! Hahahaha adui Sara pantang dapat makanan.

Aku menghayati perjalananku ke Paris. Menghayatilah sangat.

Aku terlena sehinggalah pesawat itu mendarat dengan selamat di Lapangan Terbang Charles de Gaulle Paris, Perancis.

🌼🌼🌼
Maaf part ni pendek je...
And klu suka jgn lupa vote, jika ada silap kat atas tu tlg komen❤

SAYA CINTA KAMU✔Where stories live. Discover now