"Arghh! Jangan!"
Aku mencelikkan mata memandang siling putih dengan perasaan takut.
"Sara?"
Aku pantas duduk.
"Jangan apa-apakan aku. Tolong..."
"Shh saya ni Sara, awak dah selamat"
"Fu... Fuad? Qayyum dia nak rogol saya"
Aku menangis.
"Qayyum dah kena tangkap polis, dia takkan apa-apakan awak lagi"
Aku mengangguk dan tangisan perlahan-lahan berhenti.
"Mama, papa mana?"
"Baru saja balik sebab jaga awak dari semalam. Sekarang turn saya jaga awak pula"
"Tapi awak kan kerja?"
"Its okay. Nak makan?"
Aku mengangguk. Sungguh aku lapar sekarang ni.
"Kenapa awak masih baik dengan saya? Selama ni saya tak pernah layan awak dengan baik pun"
"Walaupun orang tu buat benda tak baik dengan kita, kita jangan balas dengan jahat juga"
"Macam mana awak tahu saya ada kat kondo Qayyum?"
"Sebab awak call sayalah. Saya dengar semunya so saya terus cari awak. Saya jejak awak guna telefon, telefon saya boleh tahu kat mana telefon awak"
Bermakna nombor 1 itu aku set dengan nombor Fuad? How?
"Mujur Qayyum percaya saya delivery food dan nak buka pintu kalau tak terpaksa saya guna kekerasan"
"Sorry, pasal saya muka awak dah lebam"
"Its okay. Saya tak kisah asalkan awak selamat"
Aku terharu.
"Kalaulah saya dengar nasihat awak, abang Khai semua ni takkan berlaku. Saya dah menyusahkan semua orang"
"Past is past, semua orang buat silap. Yang penting sekarang ni awak selamat itu sudah cukup buat saya dan buat family awak"
Aku mengangguk.
"Thank you", ucapku.
"You're welcome"
Aku tersenyum nipis.
"Buka mulut"
"Saya boleh makan sendiri. Tangan saya tak sakit pun"
Pinggan ditangannya aku rampas.
"Kalaulah terjadi apa-apa kat awak masa tu, saya takkan maafkan diri saya"
"Kenapa awak cakap macam tu?"
"Takdah apalah, awak makanlah"
Aku rasa malu dengan Fuad sekarang ni. Setelah apa yang aku buat kat dia selama ini dia masih baik dengan aku.
"Tunang awak tak marah ke awak datang sini?"
"Tak"
"Pelik"
Fuad hanya tersenyum.
*****
Sejak hari malang yang berlaku dalam diriku di mana Qayyum cuba buat benda tak baik kat aku, aku mula layan Fuad dengan baik. Aku sedar kesilapanku selama ini.
"Mama?"
"Ya Sara? Kenapa tu?"
"Sara nak keluar ni, nak pergi Tea Live. Dah lama Sara tak minum"
"Okay, belikan untuk mama juga tau"
"Okay ma. Bye!"
Aku memandu kereta menuju ke destinasi yang aku tuju. Tea Live!
Aku menekan lock lalu memasukkan ke dalam handbag. Belum sempat aku melangkah untuk melintas jalan raya. Mulut dan hidung ku ditekup dan aku dibawa masuk ke dalam kereta.
"Hmmm hmmm hmmphh"
Aku tidak dapat bercakap dan terasa sapu tangan yang menutup hidungku mengandungi kimia lalu aku tidak sedarkan diri.
Aku membuka mata. Aku cuba menggerakkan tanganku tapi tak boleh.
Aku duduk di atas bangku dan tangan serta kaki diikat menyukarkan aku untuk lari dari sini. Aku melihat sekeliling. Gelap dan hanya ada samar-samar cahaya menerangi. Cahaya matahari dari tingkap.
"Tolong!"
"Dah sedar?"
"Siapa tu? Apa kau nak dari aku? Lepaskan akulah!"
Dia ketawa.
Hanya suara kedengaran.
"Kau siapa? Keluarlah"
"Kau mungkin tak kenal aku sebab kau kan hilang ingatan"
Aku mencari kelibat susuk tubuh manusia semakin mendekati.
"Hanna?"
"Kenal rupanya. Kau hilang ingatan mesti tak kenal aku dari dulu lagi"
"Apa kau nak dari aku? Apa salah aku kat kau hah?"
Hanna ketawa terbahak-bahak. Lucu ke?
"Sebab kau tak ingatlah kau tanya apa aku nak. Its okay aku akan bagitahu kau "
Aku diam menunggu Hanna berbicara lagi. Sungguh aku tak faham sekarang ni.
"Kau rampas Fuad tu dari aku! Aku yang dah lama kenal dia sepatutnya aku yang dapatkan cinta dia bukan kau!"
"Fuad cintakan aku?"
"Lupa pula kan kau hilang ingatan. Aku ingatkan aku langgar kau sampai koma tu harap sangat kau mampus! Tapi aku hilang ingatan dan aku puas hati sebab kau tak ingat Fuad. Tapi... Tapi aku masih tak dapat Fuad aku"
"Kau langgar aku? Kau rancang semua ni?"
"Yes aku langgar kau, aku memang dah plan nak kau mampus tinggalkan Fuad tapi plan aku tak jadi. Shit! Fuad tetap dekat dengan kau walaupun keadaan kau macam ni"
"Apa kaitan aku dengan Fuad sebenarnya?"
"Aku malas nak flashback kisah korang buat aku sakit hati je"
"Hanna please aku tak tahu apa-apa. Aku tak ingat pasal kau, pasal Fuad"
Hanna terus pergi.
"Hanna lepaskan aku!"
Kedengaran pintu dihempas. Sah aku dikurung dalam bilik.
"Ya Allah selamatkanlah aku untuk kali ini", bisikku.
🌼🌼🌼
Jgn lupa vote tau. Tak lama lg crita ni akn smpai ke pnghujungnya, truskan mmbaca❤
YOU ARE READING
SAYA CINTA KAMU✔
Любовные романыNur Khaisara seorang penganggur yang sentiasa menjadi bahan usikan abangnya. Dengan itu dia nekad hendak mencari kerja apa pun asalkan halal. Tiada satupun pekerjaan yang dia dapat setelah sebulan berusaha. Antara alasannya ialah dia tiada pengalama...