BAB 28

4.4K 151 0
                                    

Aku mencari kelibat Fuad dalam lobi syarikatnya. Hari ni dia nak makan masakan aku.

Aku sudah telefon dia awal-awal supaya ambil aku di lobi. Segan nak naik dalam pejabatnya.

Dari jauh aku lihat dia sedang berdiri dan berbual dengan seorang wanita.

"Kalau aku tak silap tu Lily kan?", gumamku sendiri.

Besar kecik je aku tengok si Lily ni lah. Nak je aku patahkan tangan dia yang mengusap bahu Fuad tu. Fuad pula macam cacing tepis-tepis tangan minah gatal tu.

"Siap kau perempuan"

Aku melangkah ke arah mereka.

"Fuad", sapaku.

"Eh sayang"

Aku memberikan senyuman lalu memandang Lily yang senyum kepadaku.

"Awak Lily kan?", soalku.

"Ya I Lily, staf and kawan lama Fuad"

"Okay. Tapi saya nak cakap dan tegur awaklah sikit dan maaf kalau awak terasa. Actually saya girlfreind dia pun tak pernah gatal tangan nak pegang-pegang Fuad ni. Awak pula just kawan dia ni please behave, awak dan dia bukan muhrim jangan rendahkan martabat kita sebagai wanita. And pasti Fuad pun pernah tegur awak kan?"

Muka Lily kelat dan agak merah.

"Saya bukan apa saya tak suka kekasih saya kena pegang dan usap-usap oleh perempuan lain. Awak mesti rasa yang sama kan kalau perempuan lain pegang-pegang boyfreind awak Lily"

"I am sorry but I dengan Fuad kawan je"

"Yes saya tahu tapi janganlah pegang-pegang dia. Awak dan dia bukan suami isteri dan saya pula tak suka awak buat macam tu"

"Hmm okay I betul-betul minta maaf. Lepas ni I takkan buat lagi"

"Thank you"

"Hmm okaylah I nak lunch dulu"

"Okay"

Aku memandang Lily pergi.

"Wow! Tak sangka awak sound Lily"

"Dah awak dia tak dengar so biar saya yang tegur dia. Buat sakit mata je lah tengok tangan dia tu pegang-pegang awak"

"Harap-harap dia berubahlah. Saya tegur pun dia tetap akan buat"

"Saya ada bawakan makanan ni, jom makan?"

"Jom, kita makan dalam office saya"

Aku dan Fuad naik ke pejabatnya menggunakan pintu lift.

"Dah lama saya tak makan masakan awak dan still same. Sedap"

Aku tersenyum dengan pujiannya.

"Dulu saya tak pandai masak pun tapi bila kerja masa jaga awak dulu, saya selalu bantu mak Munah. Since dari situlah saya dah mula belajar masak"

Fuad mengangguk faham.

"Lepas ni bolehlah awak masakkan saya lagi kan?"

"Boleh tu pun kalau saya ada masa lah"

"Thanks sayang"

"Saya nak infom awak ni, minggu depan saya guide pelajar saya buat lawatan"

"Berapa hari? Awak tidur sana ke?"

"Ya dalam 3 hari je, nak bawa dorang lawatan sambil belajar kat Muzium Negara lepas tu buat perkhemahan kat kaki Gunung Jerai"

"Owh, berapa orang cikgu yang ikut sekali?"

"Dalam lima orang, dua lelaki dan tiga orang perempuan"

"I will miss you"

"Just three days lah awak, tak lama pun. Lepas habis semua saya balik sini juga"

"Masa kat kaki gunung tu please hati-hati"

"Ya awak jangan risaulah. Masa saya tiada nanti ni jangan nakal-nakal erh?"

"Takkan punya sebab boyfreind awak ni baik tau. Saya takkan buat benda yang awak tak suka"

Aku mengukirkan senyuman.

🌼🌼🌼
Maaf jika part ni boring and sorry to part ni pendek je😊

SAYA CINTA KAMU✔Where stories live. Discover now